Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Pandemia a accelerat ritmul digitalizării, dar 43% dintre utilizatorii noi din România au început să folosească tehnologia doar din cauza pandemiei. Câți dintre românii „digitali” vor renunța la serviciile digitale după pandemie
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Pandemia a accelerat ritmul digitalizării, dar 43% dintre utilizatorii noi din România au început să folosească tehnologia doar din cauza pandemiei. Câți dintre românii „digitali” vor renunța la serviciile digitale după pandemie
Stiri pe scurt

Pandemia a accelerat ritmul digitalizării, dar 43% dintre utilizatorii noi din România au început să folosească tehnologia doar din cauza pandemiei. Câți dintre românii „digitali” vor renunța la serviciile digitale după pandemie

Gabriela Dinu
Last updated: 24/05/2021 13:26
Gabriela Dinu 4 ani ago
Share
Man using mobile payments online shopping and icon customer network connection on screen, m-banking and omni channel
SHARE

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale în România a crescut într-un ritm accelerat, aproximativ 4,1 milioane de români devenind utilizatori începând cu 2019, ceea ce a ridicat numărul total la 10,8 milioane de persoane, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele şase luni, citat de Agerpres.ro.

Potrivit aceluiaşi studiu, aproximativ 2,5 milioane de români intenţionează să îşi reducă activităţile online după încheierea pandemiei.

Studiul a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 şi 85 de ani şi face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights. Studiul include următoarele domenii: bancar, asigurări, retail alimentar şi de fashion, telecomunicaţii, utilităţi, sectorul public, divertisment, servicii de sănătate, călătorii şi educaţie.

„După cum era de aşteptat, în timpul pandemiei, mulţi europeni au început să cumpere mai des online şi şi-au transferat activitatea în mediul digital. România este foarte aproape de media europeană în ceea ce priveşte utilizarea parţială sau exclusivă a serviciilor digitale în anumite segmente. Media României este 72% comparativ cu cea europeană de 77%”, susţin autorii studiului.

Cercetarea mai arată că românii preferă să folosească doar serviciile digitale mai ales în domeniile: divertisment (88%), utilităţi (72%), călătorii (69%). În schimb, cea mai mică pondere o are domeniul sănătăţii (22%). Totodată, sectorul public, asigurările, asistenţa medicală şi retailul de fashion sunt domeniile care au cel mai mare potenţial de a creşte ponderea utilizatorilor care folosesc exclusiv servicii digitale.

„La fel ca în cea mai mare parte a Europei, împărţirea noilor utilizatori în funcţie de sex este echilibrată. Femeile reprezintă majoritatea utilizatorilor noi în domenii precum retail alimentar, retail de fashion, asistenţă medicală şi educaţie, în timp ce bărbaţii sunt dornici să exploreze domeniul asigurărilor, al divertismentului şi sectorul public”, se menţionează în comunicat.

Potrivit studiului, tehnologiile digitale au devenit modalitatea preferată de interacţiune pentru consumatorii din toată Europa. Cu toate acestea, se pare că efectul care i-a determinat pe mulţi utilizatori să apeleze la canalele digitale, pandemia, a fost deja epuizat, întrucât majoritatea europenilor nu mai cresc frecvenţa activităţilor pe canale digitale.

„Deşi majoritatea consumatorilor care au început să folosească recent canalele digitale au făcut acest lucru din cauza pandemiei de coronavirus, iar unii dintre ei vor reveni cel puţin parţial la canalele offline, mulţi consumatori vor continua să utilizeze mediul online pentru că este mai confortabil. Cu toate acestea, sectoarele care au înregistrat cel mai important aflux de consumatori noi de digital în timpul crizei (de exemplu, educaţie, utilităţi) prezintă cel mai mare risc de a-şi pierde consumatorii după încheierea pandemiei”, a declarat Alexandru Filip, Partner McKinsey & Company, Bucureşti.

Aproximativ 43% dintre utilizatorii noi din România au început să folosească serviciile digitale doar din cauza pandemiei, iar pe fondul unei posibile atenuări a pandemiei, este de aşteptat ca tendinţa de creştere a numărului de utilizatori digitali să se inverseze parţial, deoarece va exista un echilibru mai mare între interacţiunile digitale şi cele fizice. Astfel, ambele canale vor concura între ele şi se va manifesta o uşoară tendinţă de a reveni la interacţiunile fizice care nu au fost posibile în timpul pandemiei.

Totodată, companiile care oferă servicii digitale trebuie să se aştepte ca până la 2,5 milioane de români să îşi reducă sau chiar să renunţe la activitatea online.

„Pentru a păstra mai mulţi consumatori care folosesc canalele digitale, companiile vor trebui să se concentreze pe două aspecte. În primul rând, să ofere servicii cât mai bune pentru clienţii lor – simpla digitalizare sau automatizare a fluxurilor, fără a avea în vedere nevoile şi preferinţele clientului, nu sunt suficiente. În al doilea rând, să urmărească integrarea eficientă a canalelor digitale şi fizice într-o abordare omnichannel. Astfel, clienţii ar putea folosi canalele digitale pentru operaţiuni mai simple şi pe cele offline pentru operaţiuni complexe, care necesită consiliere sau asistenţă umană”, adaugă Alexandru Filip.

Deşi în România nivelul de satisfacţie a clienţilor privind serviciile digitale este ridicat (75% dintre utilizatori sunt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi), companiile ar trebui să se concentreze nu numai pe furnizarea de servicii digitale, ci şi pe calitatea acestora.

You Might Also Like

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

Care sunt diferențele între cardurile de credit, de debit și cele de cumpărături și ce trebuie să știm despre acest tip de împrumut?

Europa rescrie regulile jocului comercial: Contraatacul Comisiei Europene la tarifele de 25% pe oțel și aluminiu ale SUA

Raiffeisen Bank România și Academia de Studii Economice din București pregătesc specialiștii viitorului în finanțe digitale. Mircea Busuioceanu: ”Tranziția către un sistem financiar digital nu mai este o opțiune, ci o realitate accelerată de noile tehnologii”

TAGGED: pandemie, Alexandru Filip, consumatori, digitalizare, digital, servicii digitale, McKinsey
Gabriela Dinu 24/05/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Platforma Schimb Valutar Online oferită de Alior Bank prin oferta Telekom Banking a înregistrat o creștere de 80% în primele două luni ale lui 2021. Interviu cu Diana Kallos
Next Article Încep cursurile Greenfields Academy, un program de formare oferit gratuit fermierilor români și dedicat agriculturii integrate durabile

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

6 zile ago

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

2 săptămâni ago

Care sunt diferențele între cardurile de credit, de debit și cele de cumpărături și ce trebuie să știm despre acest tip de împrumut?

o lună ago

Europa rescrie regulile jocului comercial: Contraatacul Comisiei Europene la tarifele de 25% pe oțel și aluminiu ale SUA

2 luni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?