Peste 46% dintre utilizatorii din Europa, care isi gestioneaza finantele prin intermediul internetului, sunt siguri ca banca lor ii va compensa in cazul in care le sunt furati bani din conturile online. Aceasta incredere in randul clientilor poate avea un impact negativ asupra activitatii organizatiilor financiare, care pot suferi atat daune materiale, cat si reputationale in cazul in care au loc furturi pe internet.
Numarul de amenintari cibernetice financiare este in continua crestere
Potrivit statisticilor Kaspersky Lab, fiecare a patra pagina de phishing imita site-ul unei banci legitime, al unui magazin on-line sau pe cel al unor servicii de plata. Aceste pagini false sunt folosite pentru a convinge utilizatorii sa isi divulge informatiile bancare. intre timp, autorii de malware continua sa creeze noi programe malware capabile sa acceseze conturile online si noi modalitati de a eluda instrumentele de securitate ale bancilor.
Nu este o surpriza faptul ca infractorii cibernetici prefera sa atace computerele utilizatorilor, mai degraba decat infrastructurile IT protejate ale bancilor, fiind mult mai usor de furat date de pe un dispozitiv proprietate privata. In acelasi timp, utilizatorii ignora de multe ori riscurile si neglijeaza masurile de securitate de baza atunci cand utilizeaza servicii financiare online, cum ar fi cele de online banking. Institutul international de cercetare B2B a constatat ca 21% dintre respondenti nu verifica autenticitatea site-urilor pe care isi inregistreaza informatiile confidentiale, iar 34% dintre utilizatori nu iau nici un fel de masuri pentru a preveni interceptarea datelor lor atunci cand se conecteaza la retele publice Wi-Fi.
Aceasta abordare apatica in ceea ce priveste securitatea personala on-line este legata, printre altele, de convingerea ca bancile le vor rambursa clientilor banii in caz de furt, in urma unui atac cibernetic.
46% dintre respondentii din Europa cred ca banca va plati inapoi banii furati de infractorii cibernetici, iar 57% dintre acestia sunt increzatori ca banca lor a luat deja toate masurile de securitate necesare.
Furtul din conturile clientilor are implicatii pentru activitatea organizatiilor financiare – in afara de costurile financiare, acesta afecteaza, de asemenea, reputatia companiei si loialitatea clientilor. Companiile folosesc diverse metode pentru a-si proteja clientii de fraudele cibernetice, insa practica arata ca protectia tranzactiilor online pe scara larga poate fi furnizata numai de solutiile dedicate, dezvoltate pentru a gestiona natura specifica a amenintarilor financiare online. Aceste solutii pot reduce numarul de incidente care duc la compensatiile oferite clientilor.
Dupa evaluarea cerintelor pietei si utilizarea experientei vaste in protejarea utilizatorilor impotriva atacurilor cibernetice, Kaspersky Lab a creat platforma Kaspersky Fraud Prevention pentru organizatiile financiare si de e-commerce. De asemenea, solutia este adaptata celor mai noi tendinte de pe piata financiara, cum ar fi utilizarea tabletelor si smartphone-urilor pentru efectuarea de plati online. Solutia Kaspersky Fraud Prevention poate fi folosita atat pentru sistemele Windows si Mac, cat si pentru platformele mobile Android si iOS.