Odata cu introducerea asigurarilor obligatorii de locuinta (AOL) competitia intre companii s-a acutizat, in special pe segmentul asigurarilor facultative. Miza a fost mare, astfel incat cei care au o asigurare facultativa nu mai erau obligati sa isi faca si polita obligatorie (PAD), acest fapt fiind folosit ca un instrument eficient de vanzare. Rezultatele au fost vizibile in anul precedent, astfel ca in primele 9 luni din 2011 numarul politelor a crescut cu aproximativ 2,5 milioane, ajungand la 4,5 milioane la nivel national, potrivit UNSAR (din care 1,7 milioane polite facultative).
Competitia a influentat si politica de pret, prin urmare, potrivit previziunilor liderilor companiilor de profil, in 2012 putem sa ne asteptam la o evolutie a preturilor pe acest segment. „Am avut o crestere semnificativa in 2011 pe segmentul de property, inclusiv datorita vanzarilor politelor de asigurari de locuinta. Totusi, competitia a dus la o scadere a preturilor. Tinand cont de faptul ca asiguratorii trebuie sa cumpere mai multa reasigurare in acest an, iar tarifele pentru reasigurare pe pietele externe a crescut, estimez ca acest lucru va influenta si asupra preturilor practicate pe acest segment de business”, a declarat pentru XPRIMM TV, Rangam BIR, Director General, ALLIANZ-TIRIAC. Cu alte cuvinte, piata de asigurari facultative de locuintelor ar putea sa creasca in 2012.
In aceeasi ordine de idei, „vanzarile pe acest segment au fost in crestere iar pretul expunerii incepe sa apese hotarator asupra viitoarei evolutii”, este de parere si Adrian MARIN, CEO, GENERALI Romania. Oficialul citat atrage atentia si asupra ritmului scazut de reinnoire a politelor obligatorii (PAD) de numai 12%, astfel ca „trendul acestora nu pare sa fie cel impus in momentul de varf al aplicarii penalitatilor pentru cei care nu si-au incheiat polita obligatorie”.
In prezent, pretul mediu al unei asigurari facultative de locuinta (luand ca exemplu un apartament in valoare de 60 mii. EUR din mediul urban, construit dupa 1977, pachetul standard de riscuri) este cuprins intre 45 si 150 de EUR functie de compania aleasa si regiune.