Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Bilanțul ING Bank după primele 9 luni din 2019: 1,4 milioane de clienți, soldul creditelor de 26,9 miliarde lei, volumul depozitelor de 34,3 miliarde lei și profit de 599 milioane de lei
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Bilanțul ING Bank după primele 9 luni din 2019: 1,4 milioane de clienți, soldul creditelor de 26,9 miliarde lei, volumul depozitelor de 34,3 miliarde lei și profit de 599 milioane de lei
Stiri de top

Bilanțul ING Bank după primele 9 luni din 2019: 1,4 milioane de clienți, soldul creditelor de 26,9 miliarde lei, volumul depozitelor de 34,3 miliarde lei și profit de 599 milioane de lei

Cornel Dinu
Last updated: 25/11/2019 15:16
Cornel Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Profitul brut realizat de ING Bank la finalul primelor nouă luni din 2019 a ajuns la 704 milioane lei, în creștere cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, susținut de puternica evoluție comercială, se arată într-un comunicat de presă remis de instituția de credit. Veniturile au crescut cu 13%, la 1.537 milioane, datorită dinamicii volumelor comerciale. Costurile operaționale au ajuns la 675 milioane lei, în creștere cu 3% față de septembrie 2018, influențate de creșterea numărului de angajați și a salariilor. Și costurile de risc au crescut la 158 milioane lei, în același ritm cu evoluția creditării. Astfel, profitul net a ajuns la 599 milioane lei la sfărșitul celui de-al treilea trimestru.

Baza de clienți activi din divizia de Retail a crescut cu 122.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,4 milioane, ceea ce se traduce printr-o creștere de 10% față de anul trecut. Clienții care încasează venituri recurente în conturile de la ING au crescut cu 15%, la 930.000. Numărul în creștere a clienților cu venit recurent a influențat și economiile acestora, dovedind un raport direct pozitiv între contul curent și utilizarea contului de economii ușor accesibil.

Cota de piață în volumul creditelor angajate a ajuns la 10% la finalul lui septembrie. Volumul creditării a crescut la 26.9 miliarde lei, mai mult cu 9% respectiv 2.2 miliarde lei în 12 luni. Portofoliul de credite este preponderent generat de segmentul Retail, cu 61% dintre credite oferite clienților persoane fizice. Comparativ cu anul trecut, creditarea în segmentul IMM-urilor a crescut cu 8%. La o analiză de piață ce vizează numai creditele nou contractate de persoane fizice, aproape 1 din 5 credite sunt oferite de ING. Portofoliul continuă să fie unul sănătos, cu o rată a creditelor neperformante de 3,4% din totalul volumelor de credite acordate.

Volumul depozitelor a ajuns la 34,3 miliarde de lei la finalul celui de-al treilea trimestru, o creștere de 16% respectiv 4,7 miliarde în ultimele 12 luni. Cota de piață ajunge astfel la 9,5%, comparativ cu 9% cât înregistra după cele nouă luni din 2018, rezultat influențat și de numărul crescut de clienți ce încasează venituri recurente în conturile ING.

”Anul acesta sărbătorim 25 de ani de activitate în România, un prilej de mândrie pentru toți angajații și colaboratorii noștri, data fiind lunga noastră istorie de succes pe piața locală. Ne bucurăm că un număr crescând de clienți aleg să ni se alăture, ceea ce ne determină să continuăm abordarea noastră axată pe experiența clientului și inovație. Observăm o dinamică accelerată a interacțiunilor digitale, clienții preferând în număr din ce în ce mai mare aplicația de mobil pentru operațiunile bancare de zi cu zi. Astfel, 1 milion de clienți folosesc în mod activ Homebank, canalul nostru digital adresat clienților Retail. De curând ne-am relocat sediul central într-o nouă casă, cu un concept modern, care facilitează modul de lucru Agile introdus în urmă cu doi ani. De asemenea anul acesta avem o nouă componență a echipei de management, care are misiunea de a conduce banca către un nou nivel de dezvoltare și maturitate”, a menționat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

În ultimele 3 luni, au fost operate noi numiri în echipa de management a băncii: Florin Ilie a fost desemnat ca noul Head of Wholesale Banking și Deputy CEO, iar Richard de Graaf preluat poziția de Head of Human Resources. Florin s-a alăturat echipei ING în 2004, iar funcția ocupată anterior a fost cea de Head of Financial Markets Corporate Sales CEE, coordonând operațiunile de vânzări piețe financiare din 9 țări din Europa Centrală și de Est în care activează grupul ING. Richard este de naționalitate olandez și face parte din echipa ING de 10 ani, anterior ocupând o poziție similara în ING Italia.

Peste 1 milion de clienți au folosit ING Home’Bank în 2019

Numărul de utilizatori și interacțiunile cu banca continuă să crească. Peste 1 milion clienți au accesat aplicația ING Home’Bank în 2019, cu 40 milioane contacte în ultimele trei luni, reprezentând o creștere de 40% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2018.

În luna iulie, ING a renunțat la vechea versiune a aplicației Home’Bank, migrând clienții care încă o utilizau pe o nouă platformă ajustată mai bine telefonului mobil. Trecerea la noua interfață a accelerat și mai mult utilizarea de pe mobil, de unde provine acum mai mult de 90% din traficul înregistrat.

Adopția masivă în România a aplicației pe mobil este susținută de opțiuni precum accesul universal la plățile prin telefon, de pe orice dispozitiv și sistem de operare, dovadă fiind cei 120.000 clienți care au plătit cu telefonul mobil, de pe Android sau iPhone, în cel de-al treilea trimestru. Telefonul mobil aduce și un control mai bun al cheltuielilor și tranzacțiilor prin funcția gratuită de notificări push, pe care au activat-o de două ori mai mulți clienți decât anul trecut, reprezentând aproximativ 30% din portofoliul total de clienți.

Digitalizarea completă a procesului pentru creditele de nevoi personale face ca unul din 5 credite acordate de bancă să se efectueze prin aplicația ING Home’Bank, de oricând și oriunde, în mai puțin de 15 minute.

ING Business, platforma digitală lansată la începutul anului 2018 pentru clienții din segmentul Mid-Corporate și IMM-uri, a câștigat cu 30% mai mulți clienți în ultimele trei luni. Mai mult, numărul de tranzacții și autentificări a crescut de peste 5 ori în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. 30% dintre aceste autentificări provin din aplicațiile mobile native ING Business (disponibile pe sistemele de operare Android și iOS). Platforma digitală este din ce în ce mai accesată, astfel încât peste 1 milion de plăți au fost înregistrate în ING Business. Relevanța aplicației pentru utilizatori a fost recunoscută de publicația Global Finance, care i-a acordat premiul pentru „Cea mai bună platformă de digital banking din Europa Centrală și de Est”.

Transformarea digitală este susținută de investiții semnificative în trei domenii critice. Dezvoltările infrastructurii IT, pe lângă lucrările de dezvoltare și mentenanță pentru ING Home’Bank, au contribuit la o rată de disponibilitate a aplicației de 99,89% în ultimele 3 luni. Noile cerințe ale directivei PSD2 au implicat din nou resurse financiare și umane din partea echipei de proiect, astfel încât banca să respecte normele din prima zi de aplicare a directivei. Totodată, începând cu 1 septembrie 2019, ING Bank și-a mutat sediul central în Expo Business Park, ce susține implementarea metodologiei de lucru Agile, cu o flexibilitate sporită de lucru ce stimulează colaborarea, urmărind să inspire angajații să inoveze, cu un accent deosebit pe experiența clientului.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: ING Bank, profit ING Bank, Mihaela Bitu
Cornel Dinu 25/11/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Industria bancară europeană se pregătește de un nou șoc. Cerințele Basel III vor distorsiona periculos creditarea și vor diminua activele băncilor
Next Article Ministerul Finanţelor Publice a împrumutat, luni, 1,051 de milioane de lei de la bănci

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

3 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

3 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

3 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?