Bancile vor fi obligate sa afiseze toate costurile aferente cardurilor de debit si de credit pentru tranzactiile la ATM, potrivit unui proiect de ordin al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, potrivit Mediafax. Institutiile financiare vor trebuie sa afiseze pe ecranul terminalelor ATM, „in ordinea operatiunilor efectuate de catre consumator, toate informatiile legate de costurile tranzactiei, dandu-i acestuia posibilitatea, de a renunta asupra efectuarii acesteia sau a oricaror operatiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plata facturi, sau oricare alte servicii solicitate in mod expres de catre consumator si efectuate prin intermediul ATM”, se arata in proiectul de ordin al ANPC.
Informatiile privind costurile trebuie sa fie vizibile si usor de citit, precizand suma exacta pe care o persoana o are de platit pentru fiecare operatiune, nu procentul perceput.
Totodata, dimensiunea literelor/cifrelor trebuie sa fie egala cu restul caracterelor de pe ecranul ATM-ului.
Daca se blocheaza sau se retine cardul de debit/credit in bancomat, insitutia de credit care detine ATM-ul are obligatia sa informeze clientii respectivi pe ecranul terminalului despre termenul maxim de recuperare a cardului si numarul de telefon la care clientul poate apela in aceasta situatie, cu intervalul orar specificat in care poate contacta banca.
ANPC asteapta propunerile si observatiile pentru proiectul in dezbatere in perioada 1-11 septembrie.
In acest moment, bancile nu prezinta nivelul comisioanelor aferent tranzactiilor de plata, de interogare a soldului sau de retragere numerar pe ecranul bancomatelor.