Ordinul Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorilor în cazul Raiffeisen Bank ar putea dăuna mai mult decât să ”ușureze” viața debitorilor. Oficialii Raiffeisen Bank au transmis o noua informare publică, specificând faptul că, în cazul în care ”ordinul ANPC ar fi interpretat în sensul aducerii dobânzilor din anumite contracte la valoarea procentuală din contractul inițial, peste 70% dintre clienții cu credite garantate cu ipotecă acordate în perioada 2006 – 2010 ar trebui să plătească dobânzi mai mari decât plătesc astăzi”.
În legatura cu Ordinul ANPC nr. 237/20.10.2017, Raiffeisen Bank face următoarele precizări:
„Ordinul, asa cum a fost formulat de catre Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) solicita sa incetam practica „de a nu informa in prealabil consumatorii despre viitoarele costuri ale produsului financiar”. In opinia noastra, toate costurile aferente contractului de credit sunt deja cuprinse in clauzele contractuale. Prin urmare, cerinta cuprinsa in ordin este indeplinita.
Totusi, asa cum am mai spus, vom cere instantelor competente suspendarea ordinului si respectiv anularea sanctiunii (amenzii) aplicate de ANPC, deoarece consideram sanctiunea neintemeiata.
De asemenea, deoarece in spatiul public au fost vehiculate interpretari potrivit carora ANPC ne-ar fi cerut sa modificam dobanzile in anumite contracte de credit, va informam ca, in eventualitatea improbabila in care ordinul ar fi interpretat in sensul aducerii dobanzilor din anumite contracte la valoarea procentuala din contractul initial, peste 70% dintre clientii cu credite garantate cu ipoteca acordate in perioada 2006 – 2010 ar trebui sa plateasca dobanzi mai mari decat platesc astazi.
Consideram ca este putin probabil ca Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorilor sa intentioneze ca un numar semnificativ de consumatori sa plateasca mai mult pentru rambursarea creditelor contractate.”