[dropcap]M[/dropcap]inisterul Educatiei a continuat si in acest an programul activitatilor educative extracurriculare si extrascolare, sub titulatura „Sa stii mai multe, sa fii mai bun”. Astfel, in perioada 1 – 5 aprilie, copiii din toate scolile au fost implicati in diverse indeletniciri si experiente, care au avut rolul de a le imbogati cunostintele.
Principalul obiectiv al programului national a fost reprezentat de implicarea elevilor si a profesorilor in activitati de educatie non-formala, care sa puna in valoare talentele, preocuparile extrascolare si competentele elevilor, in domenii cat mai diverse si interesante.
[dropcap]S[/dropcap]colarii au putut merge la muzee, la teatru, la film sau in excursii, au putut organiza in clasa discutii pe diverse teme sau au putut participat la olimpiade nationale. Publicatia online www.bankingnews.ro s-a implicat in acest program, facilitand vizitarea de catre elevi a agentiei Raiffeisen Bank din Piata Amzei.
Mai exact, copiii din clasa a IV-a E de la Scoala Gimnaziala 197 si invatatoarea lor, Marcela Gabriela Bitoiu, au beneficiat de o intalnire cu bancherii de la Raiffeisen Bank, la care au putut afla, pe de o parte, secretele meseriei de bancher si, pe de alta parte, detalii despre utilitatea serviciilor si produselor bancare.
Ionut Paun, directorul agentiei Raiffeisen Bank din Piata Amzei, le-a oferit copiilor o mostra de educatie financiara, dar si o adevarata lectie de viata, punctand principalele elemente pe care orice persoana trebuie sa le cunoasca in relatia cu o institutie bancara. Elevii au facut un tur a sucursalei, observand activitatea de zi cu zi a unei banci. Fiecare copil a avut posibilitatea de a intelege rolul unui cont bancar, al unui imprumut, al unui depozit sau al unui card.
[dropcap]I[/dropcap]ntalnirea dintre bancheri si elevi a fost deosebit de interesanta mai ales prin prisma faptului ca discutia s-a purtat intr-un limbaj lejer si usor de priceput de catre copii si s-a dovedit a fi o experienta placuta si memorabila pentru toata lumea. Pe parcursul celor doua ore petrecute impreuna, scolarii au realizat si cateva desene, surprinzand imaginea pe care o au ei despre Raiffeisen Bank.
Spectaculozitatea acestei experiente a fost data si de faptul ca mai multi elevi au jucat la un moment dat rolul unor potentiali clienti, care s-au interesat de avantajele serviciilor bancare, purtand un dialog cu fiecare consilier Raiffeisen Bank. Unii copii au punctat surprinzator elemente importante caracteristice serviciilor bancare, interesandu-se de dobanzi, comisioane si facilitati.
Ionut Paun s-a aratat extrem de incantat de potentialul elevilor, care la o varsta destul de frageda au dovedit ca au cunostinte destul de aprofundate despre rolul serviciilor si produselor bancare. „Ma bucur pentru faptul ca observ ca multi copii sunt familiarizati deja cu banca. Este important ca un copil sa fie obisnuit de mic cu relatia pe care o va avea ca adult cu o institutie bancara si, in mod special, cu activitatea de economisire. Este extrem de important ca un copil sa fie invatat de mic sa puna bani deoparte si sa inteleaga rolul si avantajele pe care le au produsele bancare de economisire. Ne-am implicat in activitatea de educatie financiara pentru elevi pentru ca suntem constienti de insemnatatea acestui deziderat”, subliniaza seful agentiei Raiffeisen Bank.
Raiffeisen Bank sub sloganul ”Friendly Bank”
[dropcap]R[/dropcap]aiffeisen Bank are deja experienta in relatia cu copii, lansand in 2010, exact de Ziua Copilului, o noua initiativa pentru clientii care intra in agentiile sale – “Friendly Bank”, prin care atmosfera devine mai prietenoasa. Ideea unei banci cu o atmosfera prietenoasa a venit chiar de la clienti.
Potrivit unui studiu in care se cerea respondentilor sa descrie banca ideala, realizat de Raiffeisen Bank in 2009, oamenii isi doresc sa scape de senzatia de intimidare pe care-o incearca la intrarea intr-o institutie financiara.
[dropcap]A[/dropcap]stfel, Raiffeisen Bank si-a propus ca, prin implementarea acestei initiative, clientul sa gaseasca in agentiile sale o atmosfera placuta, deloc rigida, o comunicare deschisa si un zambet cald.
Programul Friendly Bank a inceput la finalul anului 2009, iar pana anul trecut, la lansarea oficiala, a fost implementat in 115 de agentii Raiffeisen Bank.
Exista mai multe cai folosite pentru a crea in unitati o atmosfera calda si prietenoasa: panoul cu amintiri (poze ale angajatiilor sau ale clientilor), caricaturi, boluri cu fursecuri cu ravas, baloane, plicuri colorate, o zona special amenajata pentru copii sau sarbatori organizate impreuna cu clientii.
Efectele acestor initiative au fost spectaculoase, ducand la cresterea semnificativa a calitatii interactiunii cu banca si la cresterea satisfactiei clientilor.
Raiffeisen Bank desfasoara programe de educatie financiara in scoli si licee
[dropcap]R[/dropcap]aiffeisen Bank si Junior Achievement sustin in acest an scolar dezvoltarea competentelor financiare ale elevilor prin doua programe educationale pentru ciclul primar (programul „Noi insine”) si liceal („ABCdar bancar”). 77 de cadre didactice si 50 de consultanti Raiffeisen Bank deruleaza la clasa activitatile din cele doua programe.
Initiativa unui program de educatie financiara adaptat grupei de varsta 6-7 ani vine in contextul raportului Comisiei Europene, potrivit caruia Romania face parte din statele care nu asigura prin programa nationala pentru ciclul primar dezvoltarea competentelor transversale precum spiritul civic, spiritul antreprenorial, competente IT si de administrare a resurselor financiare.
[dropcap]P[/dropcap]rogramul educational „Noi insine” se adreseaza clasei pregatitoare si clasei intai. Aceasta versiune pilot a programului contine si o serie de activitati auxiliare prin care elevii castiga puncte la parcurgerea corecta a fiecarei activitati si intra in „Clubul copiilor harnici si chibzuiti”.
Programul se deruleaza in 24 scoli din 10 orase: Bucuresti, Alexandria, Brasov, Calarasi, Cluj Napoca, Constanta, Focsani, Galati, Ploiesti, Timisoara.
„Schimbarile au fost in primul rand observate de parinti. Acestia au spus ca intr-adevar copiii au devenit ceva mai chibzuiti. Personal am fost impresionata de raspunsurile lor din cadrul lectiilor. De exemplu, la intrebarea “Ce ati face daca ati avea salariu?” niciun elev nu a raspuns ca si-ar cumpara dulciuri sau jucarii, ci ca ar cumpara mancare, haine, ar plati facturile si chiria si i-ar ajuta pe cei saraci. Mentionez ca nu li s-a sugerat niciun raspuns si majoritatea au 7 ani, adica sunt destul de mici. Evident se observa o responsabilizare.”, a declarat Petrache Gabriela Nicoleta, invatatoare la scoala cu clasele I-VIII nr. 22 Dimitrie Cantemir din Galati.
[dropcap]C[/dropcap]olaborarea dintre Raiffeisen Bank si Junior Achievement a inceput in anul scolar 2010-2011, prin programul educational „ABCdar Bancar”. Programul se adreseaza tinerilor din grupa de varsta 15 – 19 ani si faciliteaza intelegerea unor concepte si mecanisme de folosire a bugetului de venituri si cheltuieli, economii, investitii, carduri si modalitati de plata moderne, utilizarea creditului, asigurari si optiuni oferite de acestea, prin intermediul unor activitati de tipul learning by doing desfasurate in scoala.
„Prin programele educationale pe care le sustinem ne dorim ca tot mai multi tineri din Romania sa-si insuseasca cunostintele de baza in materie de finante personale. Programul ABCdar Bancar este deja la a treia editie si a ajuns la peste 2600 elevi din 76 de licee, din 63 localitati. Aceste cunostinte le sunt extrem de utile pentru o viata activa si independenta financiar, mai ales cand ele sunt dezvoltate de la varste cat mai fragede. Prin urmare, incepand cu acest an scolar, unul din programele educationale, si anume ‘Noi insine’, se adreseaza elevilor din clasele pregatitoare si intai. Pentru acest curs am pregatit diverse activitati practice si distractive prin care elevii dezvolta competente transversale, care ii ajuta sa fie mai pregatiti si sa reuseasca atat la scoala, cat si in afara ei” – Corina Vasile, Director Comunicare si Relatii Publice, Raiffeisen Bank.