Clienții Raiffeisen Bank preferă să economisească în moneda națională și de aceea ponderea economiilor în lei este mai mare, a precizat, pentru publicația online www.BankingNews.ro, Raul Chirulescu, manager produse de economisire la Raiffeisen Bank. ”De altfel, având în vedere contextul actual caracterizat de rate de dobândă negative (EURIBOR), posibilitățile de a remunera într-un mod atractiv depozitele clienților în euro sunt extrem de limitate. Astfel, la începutul anului trecut am decis eliminarea din oferta curentă a depozitelor în euro și redirecționarea clienților în vederea prezentării altor variante de plasare a surselor în euro cu posibilitate de randament pozitiv”, a explicat Raul Chirulescu.
Potrivit oficialului Raiffeisen Bank, pe segementul de clienți persoane fizice, la fel ca în anii anteriori, soldul depozitelor a continuat în 2019 trendul crescător, ajutat într-o proporție foarte mare de economisirea în moneda națională. ”Pentru anul în curs preconizăm continuarea acestui trend crescător”, a subliniat Raul Chirulescu.
Peste 75% din deponenții Raiffeisen Bank sunt din mediul urban, orașe mai degrabă mari, cu studii superioare. Segmentul feminin are o pondere ușor mai ridicată. ”În general vorbim de persoane cu vârsta peste 40 de ani, utilizatori de canale electronice: Raiffeisen Online și Raiffeisen Smart Mobile”, a menționat Raul Chirulescu.
Avand în vedere numărul mare de clienti digitalizați, proporția depozitelor deschise prin intermediul canalelor electronice este majoritară în comparatie cu cele constituite în agenții. Mai mult, ponderea conturilor de economii deschise prin intermediul canalelor electronice se apropie de 100%. ”O contribuție majoră la ponderea crescută a economisirii digitale a fost adusă de lansarea noii soluții de mobile banking, Noul Smart Mobile, în luna mai a anului trecut cât și de dobânzile mai avantajoase. Raiffeisen Bank continuă strategia de recompensare a populației care accesează produsele de economisire prin intermediul canalelor electronice, la care se adaugă un bonus suplimentar de dobândă pentru clienții care își încasează salariul în contul curent de la Raiffeisen Bank”, a evidențiat bancherul.
În opinia sa, digitalizarea a contribuit și la creșterea gradului de educație financiară. Așteptările clienților sunt altele, pe lângă ușurința în achiziția produsului și o dobândă atrăgătoare, aceștia își doresc flexibilitate și costuri mici. Din acest motiv, băncile promovează pachetele de cont curent fără costuri, în anumite condiții. În cazul produselor de economisire, majoritatea băncilor oferă dobânzi mai avantajoase pentru produsele deschise prin canalele electronice.
Raul Chirulescu amintește că Raiffeisen Bank a fost și este unul din pilonii importanți ai sistemului bancar pe zona de economisire, contribuind continuu la educarea clienților. Maturitatea preferata la constituirea depozitelor este cea de 12 luni, iar canalul preferat a fost cel de online/mobile. Motivele pentru care clienții optează pentru acest produs este în primul rând dobânda avantajoasă. Depozitele la termen beneficiază de un bonus de 0.25%, aplicat la dobânda standard, pentru clienții care încasează veniturile la Raiffeisen Bank (client de casă). În plus, dacă un client de casă deschide depozitul printr-un canal digital, bonusul se majorează la 0.50%. Oficialul Raiffeisen Bank a mai specificat că se observă o tendință a clienților de a renunța la economisirea pe termen scurt, pentru aceasta din urmă alegând varianta de cont de economii.
”Contextul actual este unul dominat de digitalizare. Românii doresc să interacționeze cu băncile prin intermediul canalelor moderne bazate pe cele mai noi tehnologii. În prezent și noi ne concentrăm pe dezvoltarea continuă a acestor canale, prin lansarea de produse și servicii simple și rapide, păstrând, în același timp, relația personală și de încredere cu banca”, a conchis Raul Chirulescu.