Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Robert Zanescu: Incredere si “relationship banking”
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii si Interviuri > Robert Zanescu: Incredere si “relationship banking”
Opinii si Interviuri

Robert Zanescu: Incredere si “relationship banking”

bankingnews.ro
Last updated: 27/01/2012 11:44
bankingnews.ro 13 ani ago
Share
SHARE

[dropcap]I[/dropcap]ncrederea e totul pentru o banca. Se castiga foarte greu si se poate pierde relativ usor. Pentru o banca, eforturile de a castiga increderea clientilor inseamna suma activitatilor unor zone bine definite din interiorul organizatiei: Business Unit-uri, Operatiuni, Customer Service, Marketing si Comunicare, Resurse Umane. Si asta deoarece increderea se castiga prin competenta (produse si servicii bune) si prin caracter (oameni grozavi cu care interactioneaza clientii bancii).

Increderea este cel mai important lucru in orice relatie. Relatiile interumane sunt mult mai importante decat afacerile. Acestea sunt doua adevaruri pe care le-am uitat in Romania ultimilor 22 de ani si in special in ultimii 5. Aceasta uitare s-a asternut si peste legatura romanilor cu bancile si a bancilor cu romanii. In Iunie 2010 scriam urmatorul comentariu la un post pe un blog al unui cunoscut bancher din Romania:

[quote_left]In industria bancara exista acum o fereastra de oportunitate prin care principiul „clientul pe primul loc” poate si trebuie sa devina o platforma solida a afacerii.[/quote_left] „The relationship of Romanians with a bank jumped in the past 20 years way ahead of the normal way of doing it: get a current account, a debit card, a student loan, an internet based access tool to the current account, a term deposit, a mortgage and so on. We were so hungry for more, that we blindfolded thrown ourselves into bringing the future earlier by the means of loans, top-ups, overdrafts and credit cards. […] If we dedicate ourselves to tell [customers] in every touch-point with the bank (being that the branch, the internet-banking, the credit card statement, or merely the ATM screen) that the banking relationship begins and ends with her or him […] then we might move up a thing or two. The industry pays now the consequence of “bulk acquisitions”. […] I am wondering who will […] start really working with the consumer towards building a true, unconditional 1-to-1 banking relationship […]. It is time for a fresh start all over again, isn’t it?”

Cand am scris despre „fresh start” ma gandeam la abordarea clasica, simpla, nepretentioasa, de tip „clientul pe primul loc”. In domeniul bancar asta inseamna „relationship banking”, adica sa cunosti clientul in amanunt, la nivelul psihologiei acestuia, la nivelul nevoilor si motivatiilor sale. Inseamna in primul rand sa lasi clientul sa vorbeasca, sa nu incerci sa sa-i vinzi ceea ce ai de vandut. Trebuie sa-l determini sa iti spuna mai intai care este problema lui si asta iti va da timp de gandire despre nevoia acestui client. Apoi trebuie sa-l impresionezi si sa-l convingi ca tu esti persoana care poate sa actioneze si sa duca la bun sfarsit lucrul inceput.

In industria bancara exista acum o fereastra de oportunitate prin care principiul „clientul pe primul loc” poate si trebuie sa devina o platforma solida a afacerii. Ca sa se intample asta, totul trebuie asezat pe o fundatie constituita din:
1. morala,          2. echipa si organizare,          3. eficienta si calitate.

Robert Zanescu

Director of Corporate Communications Bancpost

You Might Also Like

Ce cred Omer Tetik (BT), Sergiu Manea (BCR), Mihaela Lupu (Unicredit), Mihaela Bîtu (ING) și Florin Dănescu (ARB) despre procesul de consolidare a sistemului bancar din România

Victoriabank, parte a Grupului Banca Transilvania, a achiziționat BCR Chișinău

Cele 18 evenimente care au marcat banking-ul românesc din 2005 până în prezent

Deloitte: Perspectivele macroeconomice obligă băncile din România să-și ajusteze strategia. Ce urmează? BNR pregătește un cadru de supraveghere privind riscurile climatice din România, primul de acest gen din UE

Presa elenă: Băncile grecești au ieșit din nou la vânătoare în Europa de Est. Alpha Bank vrea să-și consolideze poziția pe piața din România

TAGGED: Bancpost, Robert Zanescu
bankingnews.ro 27/01/2012
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Marii bancheri, increzatori in rezolvarea crizei din zona euro
Next Article BCR are noi sefi: Tomas Spurny, Martin Skopek si Sergiu Manea

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Ce cred Omer Tetik (BT), Sergiu Manea (BCR), Mihaela Lupu (Unicredit), Mihaela Bîtu (ING) și Florin Dănescu (ARB) despre procesul de consolidare a sistemului bancar din România

1 an ago

Victoriabank, parte a Grupului Banca Transilvania, a achiziționat BCR Chișinău

1 an ago

Cele 18 evenimente care au marcat banking-ul românesc din 2005 până în prezent

1 an ago

Deloitte: Perspectivele macroeconomice obligă băncile din România să-și ajusteze strategia. Ce urmează? BNR pregătește un cadru de supraveghere privind riscurile climatice din România, primul de acest gen din UE

2 ani ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?