Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Roxana Hidan (OTP Bank), interviu despre cum a influențat pandemia felul în care se face banking în România: ”Stimulată, în primul rând de nevoie, iar apoi de dovada utilității și eficienței, adopția bankingului digital a trecut în 2020 prin perioada de convingere și fidelizare”
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Interviuri > Roxana Hidan (OTP Bank), interviu despre cum a influențat pandemia felul în care se face banking în România: ”Stimulată, în primul rând de nevoie, iar apoi de dovada utilității și eficienței, adopția bankingului digital a trecut în 2020 prin perioada de convingere și fidelizare”
InterviuriTop newsStiri de top

Roxana Hidan (OTP Bank), interviu despre cum a influențat pandemia felul în care se face banking în România: ”Stimulată, în primul rând de nevoie, iar apoi de dovada utilității și eficienței, adopția bankingului digital a trecut în 2020 prin perioada de convingere și fidelizare”

Cornel Dinu
Last updated: 05/05/2021 12:59
Cornel Dinu 4 ani ago
Share
Roxana Hidan, Director General Adjunct OTP Bank România, divizia Retail
SHARE
Roxana Hidan, Director General Adjunct OTP Bank România, divizia Retail

Activitatea de retail banking, la fel ca aproape orice altă interacțiune financiară sau comercială a fost forțată de criza de sănătate să transfere relaționarea cu clientul în mediul digital, subliniază Roxana Hidan, Director General Adjunct OTP Bank România, divizia Retail, în cadrul unui interviu acordat publicației BankingNews. În opinia sa, această transformare nu este neașteptată, ci doar mult mai rapidă, iar sistemul bancar, care în ultimii ani a urmat puternic direcția dezvoltării digitale, a reușit să facă saltul și să satisfacă cererea populației. ”În privința utilizării instrumentelor digitale, un exemplu ar putea fi acesta: sumele subscrise și economisite prin Roboții de Economii – programul de economisire automată al OTP Bank cu investiții directe în fonduri de investiții – au crescut anul trecut cu 136%”, explică Roxana Hidan.

Contents
Cum se transformă produsele și serviciile bancare ca urmare a impactului crizei de sănătate generată de pandemia de coronavirus, ce nevoi au clienții în noua conjunctură și cum răspunde OTP Bank noilor provocări?Care sunt măsurile întreprinse de OTP Bank pentru susținerea clienților în toată această perioadă grea și ce soluții au la îndemână debitorii care se confruntă în continuare cu probleme la plata ratelor?În ce fel va afecta pandemia de coronavirus activitatea de retail a băncilor din România în 2021 și ce scenarii luați în calcul? Cum va arăta bankingul după pandemie și ce lecții au putut fi învățate în această perioadă de criză sanitară? Care sunt așteptările dumneavoastră în privința evoluției OTP Bank în acest an?Care sunt previziunile privind creditarea în acest an și cum se vor raporta românii la economisire în 2021? Cum au evoluat la OTP Bank acești indicatori în ultimele luni și ce previziuni aveți pentru acest an? Care sunt, din punctul dumneavoastră de vedere, măsurile administrative și/sau politice necesare pentru accelerarea creditării de retail în România, unde nivelul intermedierii financiare este la cel mai scăzut nivel din Uniunea Europeană?Cât de pregătiți sunt românii pentru adoptarea bankingului digital, cât de familiarizați sunt cu transformarea digitală și ce măsuri sunt necesare pentru a ”grăbi” digitalizarea în România? Ce noutăți are OTP Bank din acest punct de vedere?Cum poate contribui bankingul digital la micșorarea decalajului dintre mediul urban și mediul rural din țara noastră și cât de prezentă este OTP Bank în afara marilor dezvoltări urbane? Ce fel de produse și servicii bancare dedicate mediului rural va lansa OTP Bank și cum vor fi acestea adaptate noilor realități impuse de criza sanitară?Cum va influența criza de sănătate economia românească, ce așteptări aveți în privința principalilor indicatori economici, cum vor evolua cursul valutar și dobânzile în 2021?

Cum se transformă produsele și serviciile bancare ca urmare a impactului crizei de sănătate generată de pandemia de coronavirus, ce nevoi au clienții în noua conjunctură și cum răspunde OTP Bank noilor provocări?

După impactul inițial, cel de ordin sanitar, anul de pandemie a avut efect direct, în primul rând, asupra priorităților și nevoilor fiecărui client. Mult mai prezent decât în alți ani, demersul de economisire a fost stimulat, în timp ce nevoia de finanțare pentru susținerea afacerilor și pentru dezvoltare a continuat să crească. Totodată, felul în care se face banking s-a transformat rapid, iar interacțiunea cu clientul nu mai este realizată preponderent în agenție. Aceste schimbări nu sunt neașteptate, ci doar mult mai rapide, așa că sistemul bancar, care în ultimii ani urmează puternic direcția dezvoltării digitale, a reușit să facă saltul și să satisfacă cererea populației. OTP Bank a răspuns prompt în fața acestor noi nevoi ale clienților. În segmentul de produse și servicii am lansat o nouă serie de instrumente digitale. Avem un istoric solid ca finanțator partener al programelor garantate de stat, prin care avem un impact real în susținerea afacerilor locale și, având o ofertă de creditare diversificată, am pus în fața clienților soluții de finanțare viabile. În tot acest context, nevoia de adaptare la necesitățile particulare este evidentă, în paralel cu oferirea de consultanță dedicată și realizarea unei analize riguroase asupra capacității financiare a clienților. Ca rezultat, anul trecut volumul creditelor a urcat cu 13%. În privința utilizării instrumentelor digitale, un exemplu ar putea fi acesta: sumele subscrise și economisite prin Roboții de Economii – programul nostru de economisire automată cu investiții directe în fonduri de investiții – au crescut anul trecut cu 136%.

Care sunt măsurile întreprinse de OTP Bank pentru susținerea clienților în toată această perioadă grea și ce soluții au la îndemână debitorii care se confruntă în continuare cu probleme la plata ratelor?

Principala nevoie observată în 2020 a fost cea a moratoriului pentru amânarea plății ratelor, însă susținerea clienților și finanțarea afacerilor locale au avut un caracter mult mai larg, fiind implementate pe mai multe paliere. Vorbesc de programele de finanțare garantate de stat și mai ales de produsele nou dezvoltate pe care le-am lansat anul trecut pe piața locală pentru a putea susține partenerii din agricultură, antreprenorii locali, pentru a crește gradul de digitalizare a operațiunilor bancare sau pentru achiziția unei noi locuințe. Referitor la soluția de amânare a ratelor, anul trecut OTP Bank a operat peste 25.000 de astfel de solicitări pentru sprijinirea clienților persoane fizice sau companii. În 2021, volumul de cereri înregistrate pentru amânarea plății ratelor a fost destul de redus, ajungând să fie doar câteva sute. În continuare sunt disponibile soluții de restructurare adaptate la severitatea dificultăților financiare, pe care le putem oferi în funcție de situația fiecărui client, în urma unei discuții cu acesta și a unei analize interne.

În ce fel va afecta pandemia de coronavirus activitatea de retail a băncilor din România în 2021 și ce scenarii luați în calcul? Cum va arăta bankingul după pandemie și ce lecții au putut fi învățate în această perioadă de criză sanitară? Care sunt așteptările dumneavoastră în privința evoluției OTP Bank în acest an?

Activitatea de retail, la fel ca aproape orice altă interacțiune financiară sau comercială a fost forțată să transfere relaționarea cu clientul în mediul digital. OTP Bank a fost foarte activă în ultimii ani în această direcție și am construit treptat întreaga platformă de servicii și produse digitale, prin care „vorbim” direct cu clientul. Pandemia a făcut mult mai ușoară accesarea produselor bancare, astfel că acum clientul este obișnuit să apeleze la platformele online, poate să deschidă la OTP Bank un cont 100% online, să acceseze 100% un credit de nevoi personale sau chiar să folosească propriul telefon drept POS, aceasta fiind o soluție dezvoltată pentru afacerile dinamice, antreprenoriale. Lecțiile pandemiei sunt la fel de importante în privința precauțiilor, astfel că anul trecut am acordat o atenție sporită cererilor de finanțare și am analizat mai detaliat riscurile asociate, bonitatea și capacitatea de creștere a companiilor.

Care sunt previziunile privind creditarea în acest an și cum se vor raporta românii la economisire în 2021? Cum au evoluat la OTP Bank acești indicatori în ultimele luni și ce previziuni aveți pentru acest an? Care sunt, din punctul dumneavoastră de vedere, măsurile administrative și/sau politice necesare pentru accelerarea creditării de retail în România, unde nivelul intermedierii financiare este la cel mai scăzut nivel din Uniunea Europeană?

În mod cert, preocuparea pentru gestionarea resurselor și pentru precauție financiară este mult mai ridicată acum decât în urmă cu un an. Nevoia de finanțare, atât a populației, cât și a businessului local, este solidă, în timp ce oferta pieței s-a diversificat foarte mult. Vedem în rândul clienților noștri planuri de dezvoltare, inițiative bancabile serioase, iar cererea de creditare va depinde de încrederea generală în economie, de ritmul de revenire, dar mai ales de evoluția unor indicatori macro, precum inflația și evoluția ratelor dobânzilor. În această imagine a reclădirii, inițiativele Guvernului au unul dintre cele mai importante roluri, pentru că au rezultate dovedite și în piață încă există cerere pentru aceste finanțări.

Cât de pregătiți sunt românii pentru adoptarea bankingului digital, cât de familiarizați sunt cu transformarea digitală și ce măsuri sunt necesare pentru a ”grăbi” digitalizarea în România? Ce noutăți are OTP Bank din acest punct de vedere?

Mult mai pregătiți și mai interesați decât în urmă cu un an. Faptul că în toată această perioadă cu toții am avut nevoie să reducem interacțiunea directă, timp în care am încercat să avem aceleași activități și obiceiuri, ne-a determinat să apelăm mai mult la canalele digitale. Stimulată, în primul rând de nevoie, iar apoi de dovada utilității și eficienței, adopția bankingului digital a trecut anul trecut prin perioada de convingere și fidelizare. Vedem acest lucru în rândul clienților OTP Bank și în creșterea gradului de utilizare a instrumentelor digitale. În această zonă am avut lansări frecvente pe parcursul anului trecut, cu o nouă platformă de Internet Banking, chatbots și asistenți digitali integrați în fluxurile de servicii, noua aplicație, Mobile Payments pentru Android si iOS, precum și noua procedură de onboarding online, prin care clienții pot deschide complet digital un cont nou la OTP Bank. Anul acesta am continuat aceste demersuri cu lansarea opțiunii de a accesa un credit de nevoi personale 100% on-line, fără niciun drum la bancă și fără condiția de a avea în prealabil un cont deschis la OTP. Avem în dezvoltare mai multe proiecte pentru continuarea integrării digitale, iar grăbirea digitalizării se poate face prin oferirea de instrumente optimizate, care corespund nevoilor clienților și fac mai facilă realizarea operațiunilor bancare.

Cum poate contribui bankingul digital la micșorarea decalajului dintre mediul urban și mediul rural din țara noastră și cât de prezentă este OTP Bank în afara marilor dezvoltări urbane? Ce fel de produse și servicii bancare dedicate mediului rural va lansa OTP Bank și cum vor fi acestea adaptate noilor realități impuse de criza sanitară?

Dezvoltarea bankingului digital și creșterea accesului la produsele bancare este cu siguranță una dintre soluțiile care vor contribui la reducerea acestui decalaj înregistrat de mediul rural. OTP Bank este angajată în acest proces, în care urmărește extinderea digitală, dar ține cont și face pași importanți și în dezvoltarea rețelei fizice de agenții, conform strategiei de creștere organică Apollo. Interacțiunea directă și componenta de consiliere din partea specialiștilor OTP Bank din agenții au o contribuție importantă în clădirea relației cu clienții noștri, de aceea am inaugurat anul trecut noi agenții și am angajat circa 200 de noi colegi. Mediul rural nu are nevoie neapărat de produse și servicii dedicate, acestea fiind adaptabile pentru nevoile clienților, ci poate de un grad de informare mai ridicat, de educație financiară, aspect ce poate fi adresat și prin mediul digital.

Cum va influența criza de sănătate economia românească, ce așteptări aveți în privința principalilor indicatori economici, cum vor evolua cursul valutar și dobânzile în 2021?

Avem o perspectivă pozitivă pentru economia locală, care va putea crește în acest an în funcție de modul în care sunt contrabalansate efectele negative ale acestei pandemii. În această estimare trebuie să ținem cont de mai multe aspecte, precum factorul sanitar, evoluția campaniei de vaccinare, evoluția încrederii în economie, pe care trebuie să le evaluăm în context macro-economic. Avem o prognoză de creștere a PIB de 5,5%, iar dobânda de referință a fost redusă la începutul anului, deci avem perspective pentru o revenire bună în 2021, dar va trebui să fim atenți atât la evoluția inflației cât și a cursului valutar.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: OTP Bank, Roxana Hidan, digitalizare, digital banking
Cornel Dinu 05/05/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Dana Dima explică de ce BCR prețuiește soluționarea alternativă a litigiilor cu clienții nemulțumiți: ”CSALB implementează soluții de rezolvare a problemelor individual, caz cu caz. Acesta consider că este un model pe care îl putem aplica și în perioada aceasta sau după terminarea pandemiei”
Next Article Brokerul XTB a consemnat o creștere record a numărului de clienți noi, cu 73% față de Q4 2020. Irina Cristescu: ”Ne onorează aceste cifre deoarece, mai presus de statistică, exprimă încrederea investorilor și siguranța pe care ei o simt alături de noi”

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

2 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

2 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?