Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Ce au câștigat clienții băncilor care au apelat la soluționarea alternativă a litigiilor și care sunt cele mai frecvente solicitări primite de CSALB
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Ce au câștigat clienții băncilor care au apelat la soluționarea alternativă a litigiilor și care sunt cele mai frecvente solicitări primite de CSALB
Stiri de top

Ce au câștigat clienții băncilor care au apelat la soluționarea alternativă a litigiilor și care sunt cele mai frecvente solicitări primite de CSALB

Cornel Dinu
Last updated: 27/10/2016 18:48
Cornel Dinu 9 ani ago
Share
SHARE

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) își arată utilitatea pentru consumatorii de servicii și produse bancare care se consideră nedreptățiți în relația cu instituțiile de credit. La aproape opt luni de la debutul activității, organismul, ce a fost creat în baza Ordonanței Guvernului nr.38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, a reușit să adune deja mai multe ”povești de succes” în care clienți nemulțumiți de bănci în calitate de actori principali au primit soluții cel puțin satisfăcătoare de la instituțiile de credit cu ajutorul conciliatorilor.

Numărul cererilor conforme inițiate de români la CSALB a ajuns la 173, dintre care 35 de solicitări sunt în faza de filtru, 33 sunt deja dosare în diverse stadii de soluționare, iar 21 au fost finalizate. Oficialii Centrului au organizat o conferință de presă la care au fost invitați să participe și câțiva dintre consumatorii care au apelat la acest organism, pentru a-și împărtăși experiențele prorprii.

Într-un litigiu soluționat luna aceasta de CSALB, un consumator a solicitat diminuarea dobânzii indexabile pentru a alinia nivelul costurilor creditului la nivelul dobânzii actuale și eliminarea comisionului de administrare. Conciliatorul, în negocierile cu banca, a reușit să obțină eliminarea comisionului de administrare lunar si aplicarea unei dobânzi fixe. Rezultatul a fost reducerea ratei lunare cu aproape 100 de euro, de la 280 euro pe lună la 193 de euro în primii 5 ani și la 185 euro pe lună pentru restul perioadei până la achitarea integrală a creditului ipotecar. Consumatorul va face astfel o economie de aproape 20 de mii de euro.

În alt caz, consumatorul a primit mai mult decât a cerut. Acesta a solicitat recalcularea comisionului de administrare a creditului și a obținut eliminarea acestui comision. Astfel ca rata i-a scăzut cu 145 de lei în fiecare lună, de la 709 lei la 564 de lei, iar economia pe care o va face consumatorul până la finalul contractului de credit va fi de 8 mii de lei.

Consumatorii încep să aibă încredere tot mai mare în CSALB, consideră că este singura modalitate de a dialoga cu banca sau IFN-ul și de a rezolva litigiul prin intermediul Centrului, dar totuși au încă rezerve legate de faptul că:

* procedurile de soluționare alternativă a litigiilor nu sunt obligatorii pentru comercianți;
* majoritatea comercianților nu vor accepta solicitările lor, formulate prin intermediul CSALB, câtă vreme nu le-au acceptat în cadrul încercării de soluționare amiabilă (în faza de reclamație simplă), ceea ce induce o atitudine descurajantă (în opinia clienților);
* impunerea – prin lege – a etapei prealabile, care constă în încercarea de soluționare directă, nu este utilă și generează întârzieri nejustificate, mai ales în contextul existenței unor relații extrem de încordate între consumator și comerciantul respectiv.

CELE MAI FRECVENTE SOLICITĂRI ALE CONSUMATORILOR SE REFERĂ LA

* restituirea comisionului de risc perceput pentru un credit;
* rescadențarea creditului;
* diminuarea ratei lunare, în situațiile în care consumatorul apreciază că ratele lunare au fost mărite de comerciant în mod abuziv;
* returnarea comisionului de administrare, a comisionului de monitorizare ori a altor categorii de comisioane care – în percepția consumatorilor – au fost reținute în mod nejustificat;
* restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor în mod excesiv, în accepțiunea consumatorilor;
* reducerea marjei dobânzii și înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF);
* declararea creditului ca fiind scadent anticipat, fără respectarea condițiilor contractuale;
* calcularea și plata ratelor în lei, la cursul de schimb valutar de la data încheierii contractului;
* eliminarea unor clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea de dobânzi penalizatoare;
* radierea înregistrărilor din biroul de credit etc.

Consumatorii care doresc să apeleze la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar pentru a rezolva diverse probleme pe care le are în relația cu banca sau IFN-ul trebuie să știe că principala condiție necesară este aceea de a fi încercat inițial să ajungă la un acord cu finanțatorul. Dacă raspunsul primit îl nemulțumește, consumatorul poate contacta CSALB, telefonic la 021 9414 (numar cu tarif normal), fizic la adresa Str. Sevastopol nr.24, Sector1, Bucuresti, Romania sau prin intermediul poștei electronice la e-mail office@csalb.ro.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar, CASLB, solutionare alternativa
Cornel Dinu 27/10/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Avertisment de la BNR. Mugur Isărescu către bancheri: ”Renunțați la aroganță și tupeism”
Next Article UniCredit Bank continuă demersurile de digitalizare începute pe segmentul de persoane fizice și pentru segmentul de clienţi IMM

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?