Intr-un interviu acordat HotNews.ro, Benoit Catel, presedintele Volksbank Romania, explica strategia bancii si cum vede domnia sa anul 2014, in sectorul bancar.
Rep: Cum si in ce masura a afectat povestea „clauzelor abuzive” imaginea sectorului bancar si a bancii Dumneavoastra? Care ar putea fi solutia optima pentru imbunatatirea imaginii sistemului bancar?
Benoit Catel, CEO VBRO: Romania nu este un caz izolat in ceea ce priveste nemultumurile clientilor vis a vis de sectorul bancar. Daca ne uitam la rezultatele Eurobarometrelor, nemultumirea clientilor este o problema pentru majoritatea bancilor din Uniunea Europeana. Perceptia clientilor fata de institutiile de credit a inceput sa sufere odata cu declansarea crizei economice. Cred ca explicatia sta si in situatia financiara a multor clienti, care s-a inrautatit brusc si fara o perspectiva comfortabila de revenire
Rep: Cum a fost 2013 pentru Volksbank si pentru sistemul bancar local? Ce asteptari exista pentru 2014 in termeni de creditare, profitabilitate, NPL, costuri ..?
Benoit Catel, CEO VBRO: Bancile din Romania au reusit sa se adapteze foarte bine in cei cinci ani de criza. Exista doua vesti bune: prima este ca institutiile de credit continua sa afiseze rate de solvabilitate foarte bune, in ciuda pierderilor inregistrate in ultimii ani. A doua este ca, in 2013, majoritatea bancilor au afisat rezultate operationale pozitive, ceea ce inseamna ca perspectivele economice incep sa se imbunatateasca. Din punctul nostru de vedere, consideram ca asistam la o importanta schimbare de abordare la nivelul industriei. Reglementarile sunt mult mai detaliate, competitorii sunt mult mai rationali, iar produsele si serviciile bancilor se axeaza mai mult pe calitate si incredere.
In ceea ce priveste Volksbank Romania, 2013 este primul an in care am operat integral sub noua strategie si s-au vazut rezultatele eforturilor de restructurare a bancii: remodelarea si reorganizarea retelei si a sucursalelor, deschiderea de noi unitati bancare, lansarea de noi produse si servicii, optimizarea proceselor interne. Pot spune ca, pentru noi, a fost un an bun. Am inregistrat rezultate bune in atragerea de noi clienti si in atragerea de depozite, iar raportul credite-depozite s-a imbunatatit, de la mai mult de 466% in septembrie 2012, la circa 290%, in perioada similara din 2013. In acest an, business-ul nou s-a autofinantat, ceea ce este conform planurilor noastre.
Pentru 2014, anticipez o crestere economica modesta, in linie cu cea din 2013.
Pentru 2014, vom continua planul de transformare a bancii si speram sa devenim mult mai eficienti. Tintele cheie sunt autofinantarea, cresterea bazei de clienti, revigorarea creditarii – deja am asistat la o crestere cu 50% a volumului de credite noi in 2013 – si la reducerea portofoliului de credite neperformante.
Integral aici