Gigantul Uber face un pas mare spre serviciile financiare. Și nu este prima companie care își îndreaptă businessul spre piața financiară. Compania de ridesharing a anunțat, luni, formarea unei noi divizii numite Uber Money pentru a oferi servicii financiare, ce includ un portofel digital și carduri de debit și credit.
Pentru început, compania Uber se va axa pe „experienta șoferilor și a curierilor săi – 4 milioane – să le ofere acces la un cont bancar mobil, astfel încât să poată fi plătiți după fiecare călătorie”, potrivit Peter Hazlehurst, care va conduce noua divizie, citat de CNBC.
„În esență, va fi un cont bancar fără taxe, cu cardul de debit din SUA legat de un cont furnizat de Green Dot.
Nu numai că veți avea acces la câștigurile dumneavoastă în timp real, dar nu vă costă nimic să păstrați banii acolo și îi puteți cheltui oricând doriți”, a spus Hazlehurst.
Aproximativ 40% din totalul călătoriilor Uber la nivel global sunt cash, spune Hazlehurst, iar Uber vrea să reducă această cifră.
Șeful Uber Money spune că „nevoile partenerilor din S.U.A., Brazilia, Australia și India reflectă nevoile consumatorilor, în special în economiile ce se bazează pe cash. Și oportunitatea pe care o avem este să ne extindem pentru a ajuta să aibă acces la servicii financiare. ”
De fapt, ambițiile Uber ar putea aduce șoferii din țările unde cashul este rege pe tărâmul finanțelor digitale. Companiile digitale ar putea să profite de lipsa incluziunii financiare pentru a-i aduce pe oameni în sistemul financiar.
Mișcarea lui Uber este cel mai recent semn că giganții tehnologici încearcă să intre în piețele financiare. Uber rulează deja un card de debit cu un serviciu îmbunătățit de „plată instantanee” pe care o testează în SUA și în alte câteva piețe.
După giganții Apple, Amazon, Microsoft sau Facebook, Uber Money vrea și ea o felie din piața bancară
Cardul de credit Apple s-a lansat oficial în SUA în luna august
Apple a lansat recent un card de credit cu Goldman Sachs, iar Amazon oferă de ani buni împrumuturi pentru întreprinderile mici.
Facebook a dezvăluit un plan ambițios în acest an. Gigantul online si-a facut publice planurile de lansare a unei valute digitale, Libra. Obiectivul Libra nu ar fi profitul, ci ajutorarea celor 1,7 miliarde de oameni care nu au acces la servicii financiare.
Yes Bank India poartă discuții în aceste zile cu Microsoft pentru a aduce un actionariat strategic din tehnologie. Discuțiile au început în urmă cu trei săptămâni și Microsoft ar putea achzitiona până la 15% din banca indiană.
Directorul executiv al băncii, Ravneet Gill, a declarat săptămâna trecută că strânge capital suplimentar, iar vânzarea ar însemna aprozimativ 20 de miliarde de rupii (281,61 milioane dolari), bani ce ar ajuta-o să-si extindă planurile digitale și sistemul de plăți.