Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: UniCredit Bank a obţinut un profit net consolidat de 108,7 milioane de lei în primul trimestru din 2016, dublu faţă de primul trimestru al anului anterior
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > UniCredit Bank a obţinut un profit net consolidat de 108,7 milioane de lei în primul trimestru din 2016, dublu faţă de primul trimestru al anului anterior
Stiri de top

UniCredit Bank a obţinut un profit net consolidat de 108,7 milioane de lei în primul trimestru din 2016, dublu faţă de primul trimestru al anului anterior

Cornel Dinu
Last updated: 11/05/2016 14:02
Cornel Dinu 9 ani ago
Share
SHARE

UniCredit Bank a realizat în primul trimestru din 2016 venituri operaţionale consolidate de 393,3 milioane de lei (88,1 milioane de euro), în creştere cu 5,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015. Această evoluţie a fost susţinută în principal de majorarea volumelor de credite şi depozite faţă de perioada similară din 2015. În acelaşi timp, cheltuielile operaţionale au atins nivelul de 198 milioane de lei (44,3 milioane de euro), în condiţiile în care grupul bancar a continuat să îşi monitorizeze atent costurile. În consecinţă, UniCredit Bank a obţinut în primul trimestru al anului 2016 un profit operaţional consolidat confortabil, de 195,3 milioane de lei (43,7 milioane de euro). În aceeaşi perioadă, profitul net consolidat înainte de interesul minoritar s-a plasat la 108,7 milioane de lei (24,3 milioane de euro), în creştere cu 106% faţă de primul trimestru al anului anterior, se precizează într-un comunicat de presă remis de UniCredit Bank.

Indicatorii financiari ai UniCredit Bank indică o poziţie echilibrată: rentabilitatea anualizată a capitalurilor proprii (ROE) a fost 12,6% la finalul primului trimestru al anului 2016, în vreme ce rentabilitatea anualizată a activelor (ROA) s-a plasat la 1,3%. Raportul între costuri şi venituri s-a situat la 50,3%, în scădere faţă de anul anterior şi mult sub nivelul sistemului bancar.

La fel ca în anii precedenţi, banca a analizat atent riscurile efective şi potenţiale, reflectându-le adecvat în nivelul de provizionare. Astfel, cheltuiala cu provizioanele pentru credite a ajuns la 28,7 milioane de lei (6,4 milioane de euro) la 31 martie 2016. Rata de acoperire cu provizioane a creditelor din bilanț a fost de 8,46%, iar costul riscului anualizat de 106 bp. Rata creditelor neperformante, inclusiv expunerile cu improbabilitate de achitare integrală a obligaţiilor din credite (definiţia EBA*), s-a situat la 14,74%.

Volumul activelor consolidate la 31 martie 2016 a totalizat 33,3 miliarde de lei (7,4 miliarde de euro). Portofoliul de credite brute, inclusiv finanţările acordate prin leasing, s-a plasat la 24,3 miliarde de lei (5,4 miliarde de euro), evoluţia pozitivă a acestuia fiind susţinută în principal de creşterea volumului finanţărilor acordate clienţilor din segmentul companii, a creditelor de consum pentru clienţii persoane fizice precum şi a finanţărilor prin leasing. Totodată, depozitele clientelei se situează la un nivel de 17,9 miliarde de lei (4 miliarde de euro).

UniCredit Bank a înregistrat un nivel de solvabilitate de aproximativ 13,8% la 31 martie 2016, confortabil peste pragurile reglementate şi recomandate.

“Am început anul cu  evoluţii foarte bune atât în segmentul de companii, cât şi în cel de retail – unde, aşa cum am anunţat încă de anul trecut, urmărim o accelerare a activităţii şi o creştere a cotei de piaţă. Ca atare, în paralel cu consolidarea poziţiei solide în segmentul de companii, am desfăşurat numeroase proiecte prin care să putem oferi clienţilor persoane fizice produse mai simple, inovatoare, platforme digitale moderne şi procese mai simple, care să le uşureze viaţa şi interacţiunea cu banca.

Rezultatele obţinute în primele trei luni din an demonstrează faptul că ne îndreptăm în direcţia corectă: faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în martie 2016 numărul de clienţi persoane fizice a fost mai mare cu circa 12% faţă de martie 2015.

Totodată, divizia corporate a păstrat direcţiile strategice din anul 2015, concentrarea fiind în continuare pe finanţarea economiei reale, îmbunătăţirea produselor şi creşterea satisfacţiei clienţilor. În contextul lichidităţii din piaţă, volumul de depozite aferent clienţilor companii a crescut cu 47% faţă de martie 2015, în timp ce în zona de credite corporate creşterea în acelaşi interval a fost de 11%”, a declarat Răsvan Radu, Country Chairman UniCredit în România şi CEO al UniCredit Bank.

Ca noutăţi din sfera produselor şi serviciilor bancare pentru clienţii corporate, unul dintre proiectele majore desfăşurate în primul trimestru a vizat implementarea (efectivă începând cu aprilie 2016) a Serviciului de Debitare Directa Interbancară în lei în format SEPA (SDD), conform proiectului naţional care prevede adoptarea standardelor SEPA pentru instrumentele de plată în moneda naţională – transfer credit şi debitare directă. UniCredit Bank, ca membru activ al comunităţii bancare din România a avut un rol important în desfăşurarea proiectului, implicându-se activ în fazele de proiectare şi implementare, ce au fost desfăşurate împreună cu alte instituţii financiare, ARB si Transfond, sub avizul Băncii Naţionale. Astfel, UniCredit Bank oferă clienţilor săi o gamă completă de servicii pentru plăţi şi încasări în format SEPA, atât în monedă națională cât și în euro.

În acelaşi timp, segmentul de cofinanțare a proiectelor cu fonduri europene şi-a menţinut evoluția remarcabilă, soldul utilizărilor de credite de către beneficiarii de fonduri europene majorându-se cu 60% în intervalul 31 martie 2015 – 31 martie 2016.

În zona de retail, începutul de an a marcat continuarea procesului de digitalizare a produselor şi serviciilor oferite, o direcţie strategică asumată de bancă, precum şi dezvoltarea şi adăugarea de functionalităţi noi aplicaţiilor de Mobile şi Online B@nking. Rezultatele acestor demersuri sunt deja vizibile, creşterea gradului de penetrare a produselor digitale în rândul clienţilor fiind semnificativă. Spre exemplu, numărul de utilizatori ai aplicaţiei de Mobile B@nking înregistrat la finalul primului trimestru din 2016 a fost de patru ori mai mare faţă de cel din martie 2015. În acelaşi timp, în primul trimestru din 2016 banca a lansat carduri de tip contactless, înlocuind inclusiv cardurile din portofoliu cu produse de acest fel – proces care va continua pe întreg parcursul anului.

În ceea ce priveşte UniCredit Consumer Financing, companie membră a Grupului UniCredit, aceasta a continuat să îşi consolideze poziţia în segmentul creditelor de consum, înregistrând în primul trimestru din 2016 o creştere aproape dublă a volumului de vânzări faţă de acelaşi interval din anul precedent. Volumul de vânzări în magazine, realizate în contextul parteneriatelor strategice încheiate cu marii comercianţi, a fost de 4 ori mai mare în perioada ianuarie-martie 2016 faţă de anul precedent, iar numărul de carduri emise – cu 40% mai mare la sfârşitului lunii martie 2016 faţă de acelaşi interval din 2015.

Totodată, pentru UniCredit Leasing rezultatele primului trimestru din 2016 au fost remarcabile – primele trei luni reprezentând cel mai bun trimestru din existenţa companiei în privinţa valorii bunurilor finanţate. Astfel, volumul noilor finanţări acordate în primele trei luni din 2016 a fost de 79,3 milioane de euro iar valoarea de achiziţie a bunurilor finanţate de 95,4 milioane de euro.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: Unicredit Bank
Cornel Dinu 11/05/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Raiffeisen Bank International anunță un profit consolidat de 114 milioane de euro pentru primul trimestru din 2016, în creștere cu peste 37%
Next Article ING Bank îngroașă numărul băncilor care au luat măsuri de siguranță împotriva legii privind darea în plată și mărește avansul de la 15% la 25%

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

3 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

3 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

3 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?