UniCredit Tiriac Bank si Fundatia Pretuieste Viata, prin intermediul programului Scoala Mamelor – fondat de catre Andreea Marin Banica – anunta incheierea unui parteneriat pentru sprijinirea mamelor din Romania care se confrunta cu dificultati si implicit a familiilor lor, se precizeaza intr-un comunicat de presa al bancii.
Ne propunem sa le intindem mamelor o mana de ajutor inca din momentul nasterii copilului, dar si sa fim o ancora pentru perioadele de incercari de ordin financiar, psihologic sau cotidian prin care acestea pot trece, cu precadere in primii ani de viata ai copilului, au explicat oficialii UniCredit Tiriac Bank.
Iata, pe scurt, ce vom face in sprijinul mamelor:
• Lansam astazi, 20 iunie, pe site-ul www.scoalamamelor.ro, la sectiunea „Dezvolta-te profesional”, butonul „Primii pasi in educatia financiara”. E de ajuns sa dai click pe acest buton si in fata ta vei vedea o multitudine de informatii care te ajuta sa-ti ordonezi bugetul personal, sa intelegi cum trebuie sa-ti faci planul pe termen scurt sau lung, ce inseamna o disciplina financiara incepand inca din viata de familie, cum sa intelegi termenii bancari de baza si ce trebuie sa stii atunci cand alegi sa lucrezi cu o banca, care-ti sunt drepturile, multe alte informatii utile.
• Incurajam donatiile pentru proiectul national Scoala Mamelor, care s-a dovedit a fi foarte util si nu poate continua decat prin sustinere din partea societatii, catre care se si indreapta serviciile sale gratuite. In scurt timp, orice persoana care utilizeaza un bancomat sau multifunctional bancar non-stop UniCredit Tiriac Bank aflate acum in tara, poate ajuta cu un simplu gest, dupa ce isi termina propriile operatiuni la bancomat, astfel: prin simpla selectare a optiunii Doneaza pentru Scoala Mamelor pe ecranul aparatului, in momentul afisarii operatiunilor posibile, poti alege orice suma doresti pentru a o dona catre Scoala Mamelor, in schimbul careia va primi o chitanta doveditoare. Orice efort, cat de mic, este util si va multumim anticipat pentru gest! Fondurile astfel colectate vor fi utilizate pentru sustinerea programului national Scoala Mamelor, care ofera servicii gratuite si ajuta in prezent sute de mii de romance din tara si peste alte 100 de state ale lumii, precum si familiile acestora si cazuri sociale grave.
• Parteneriatul UniCredit Tiriac Bank – Scoala Mamelor sustine produsul bancar inedit prin intermediul caruia puteti pune umarul la crearea de saloane mama – copil in maternitatile din Romania: cardul UNICEF – emis de catre UniCredit Tiriac Bank. Prin dotarea si mobilarea maternitatilor care vor fi sustinute si prin instruirea personalului medical, acestea vor putea sa intre in Initiativa Spital Prieten al Copilului si sa devina centre de promovare a alaptarii. Mecanismul cardului este foarte simplu: UniCredit Tiriac Bank doneaza din veniturile bancii suma ce reprezinta 1% din valoarea fiecarei tranzactii efectuate cu cardul de afinitate UNICEF la comercianti, fara niciun cost suplimentar pentru posesori. Posesorii cardurilor vor sti exact ce suma a fost oferita prin donatii in numele lor catre UNICEF, pentru ca vor primi informatii actualizate lunar din partea bancii. In plus, 50% din taxa anuala de administrare a pachetului UNICEF va fi de asemenea transferata catre UNICEF de catre banca.
Andreea Marin Banica: „Sunt onorata de asocierea cu Unicredit Bank Tiriac. Asta arata ca o idee ce parea naiva la inceput, inspirata mie de schimbarile din viata mea dupa nasterea fetitei mele, a prins contur si merita acum atentia marilor companii internationale. Scoala Mamelor a devenit un sprijin real pentru mame in Romania si un brand, dezvoltandu-se natural, pentru ca echipa noastra a pus mult suflet in dezvoltarea programului. Sincer, nici nu am banuit unde vom ajunge atunci cand eram la primii pasi.”
„Realizarea acestui parteneriat ne aduce o mare bucurie, pentru ca putem sustine o cauza atat de importanta. Dorim astfel sa venim in sprijinul mamelor si al familiilor din Romania care se confrunta cu dificultati ce pot avea consecinte grave atat in plan personal, cat si social, pe un termen indelungat. UniCredit Tiriac Bank are o lunga traditie si experienta in domeniul responsabilitatii sociale, este parte activa a comunitatilor in care isi desfasoara activitatea, iar prin acest proiect dorim sa demonstram inca o data acest lucru”, a spus Anca Nuta, director Identitate si Comunicare UniCredit Tiriac Bank.
–––
Argument
În România, una din schimbările demografice majore o reprezintă creşterea ponderii femeilor cu studii superioare în totalul populaţiei. In rândul persoanelor cu vârsta între 55 şi 64 de ani care au studii superioare şi muncesc, la fiecare 100 de bărbaţi corespund 50 de femei. În rândul celor cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani, raportul este 100 de bărbaţi la 119 femei. În 2010, dintre persoanele cu studii superioare cu vârsta până la 34 de ani, două treimi erau femei . În 2004, un bărbat câştiga, în medie, cu 17.1% mai mult decât o femeie. Diferenţa s-a redus la 7.25% la finele anului 2010 .
De ce este importantă creşterea ponderii femeilor cu studii superioare şi venituri mai mari în totalul populaţiei? Conform unui studiu al Băncii Mondiale , creşterea veniturilor femeilor determină creşterea ratei de economisire a unei familii medii , pentru că femeile sunt, în medie, mai precaute şi mai dornice să economisească decât bărbaţii. În 2011, 68% din femeile chestionate de Reuters în SUA plănuiau să economisească mai mult decât în anul anterior, în timp ce doar 62% din bărbaţi doreau acest lucru. Tot anul trecut, Halifax arăta că femeile din Marea Britanie economiseau cu 17% mai mult din venitul lor decât bărbaţii. Femeile trăiesc mai mult, sunt mult mai preocupate de soarta familiei lor şi, la nivel mondial, câştigă în medie mai puţin decât bărbaţii, ceea ce le determină să economisească mai mult.