Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Vasile Tănasă, Banca Românescă: „Lansăm curând o ofertă de card de debit cu comision de retragere zero la orice bancomat”
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Vasile Tănasă, Banca Românescă: „Lansăm curând o ofertă de card de debit cu comision de retragere zero la orice bancomat”
Stiri de top

Vasile Tănasă, Banca Românescă: „Lansăm curând o ofertă de card de debit cu comision de retragere zero la orice bancomat”

bankingnews.ro
Last updated: 07/04/2017 22:23
bankingnews.ro 8 ani ago
Share
SHARE

2016 a fost un an bun pentru Banca Românească, instituția continuând să își promoveze produsul strategic, cardul de credit, și având deja la activ 6-7 ani de când oferă clienților posibilitatea de a achita în rate, a spus Vasile Tănasă, Director adjunct Produse şi Segmente Retail, Banca Românescă, în cadrul celei de-a IV-a ediții a Conferinței „Eu plătesc cu cardul”, organizată de publicația online www.BankingNews.ro.

Contents
Rămâne de văzut cât de pregătite sunt băncile să intre în mediul ruralE loc de creștere accelerată pe cardul de credit

Acesta a dat și câteva detalii privind comportamentul clienților care dețin un card de credit, dar și despre beneficiile oferite de bancă.

„Am impus un prag de peste 200 de lei pentru plata în rate, ceea ce a împins clienții spre tranzacții de valori mai mari, așa că nu avem o frecvență mare a plăților. Nu sunt mai mult de 5 tranzacţii per card activ, pe lună. Am încercat să oferim clienților și alte beneficii, prin modalități diferite față de celelalte bănci, deoarece suntem o bancă ce nu deține POS-uri. Am optat pentru un program de bonus, așadar un procent din valoarea tranzacţiei se întorcea pe cardul de credit. Am împins această ofertă spre anumite categorii de comercianţi, unde ne doream să existe tranzacţii mai mari”, a declarat Vasile Tănasă.

Legat de planurile băncii pentru acest an, Tănasă a menționat că Banca Românească se pregătește să introducă un card de debit cu comision zero la retragere cash: „banca va lansa curând un pachet în care cardul de debit va fi produsul vedetă, cu 0% comision la orice ATM. Pregătim de asemenea un sistem de beneficii și pentru companii, mai precis IMM-uri. Și aici avem aceeași problemă, a cash-ului: folosesc plasticul nu pentru plăți, ci pentru a retrage numerar”.

Rămâne de văzut cât de pregătite sunt băncile să intre în mediul rural

Vasile Tănasă a vorbit și despre provocările pe care le ridică băncilor cea mai important act normativ adresat segmentului carduri, în acest an, legea cash-back. În opinia sa, „întrebarea care trebuie pusă este cât de pregătite sunt băncile să intre în zona rurală în condițiile în care, în prezent, 95% din plăți sunt în mediul urban. Însă penetrarea internetului e foarte mare în România, chiar și în mediul rural. Așadar, un pachet de cont curent cu un card de debit este oferta pe care trebuie să o promoveze băncile acum”.

E loc de creștere accelerată pe cardul de credit

O altă temă de discuție a fost legată de creșterea acelerată a cardurilor de credit, în ultimul timp, și modul în care băncile se raportează la aceasta. În opinia Directorului adjunct Produse și Segmente Retail al Băncii Românești, numărul de carduri de credit poate crește în continuare accelerat, riscul asociat produsului fiind minim.

„În ceea ce privește creșterea accelerată a numărului de carduri de credit, aceasta este spectaculoasă și ne-o dorim și mai spectaculoasă. Pe piață sunt doar 2,8 milioane de carduri de credit. Nu ni se pare o creștere periculoasă. Faptul că la noi 80% din tranzacții sunt plăți la POS, ne arată că am ales clienții corect. Acum avem Biroul de Credit, care verifică datoriile clienților, avem ANAF-ul, care certifică veniturile, deci din perspectiva analizei practic nu există risc de neplată și nu cred că vor fi probleme”, a menționat Tănasă.

Potrivit acestuia, în prezent rata de NPL (credite neperformante) a Băncii Românești pe acest segment e sub 1%, deoarece anul trecut banca a vândut portofoliul foarte riscant. „Ce e important nu e rata NPL la un moment dat, ci și în perspectivă, iar ce pot spune este că în cadrul portofoliului achiziționat din 2010 până acum nu am avut o rată mai mare de 4% a NPL. Așa că, în acest an, mă aștept să avem o creștere de 20% pe carduri de credit și o creștere cu 10% a soldului.

Mizăm de asemenea pe tranzacțiile online, iar în curând, vom implementa și noi sistemul 3D Secure cu parolă dinamică, pentru a crește tranzacțiile online. În prezent, 60% din tranzacții sunt făcute prin carduri business, care reprezintă 10% din total portofoliu”, a mai declarat directorul de produse retail al Băncii Românești.

Ca majoritatea instituțiilor bancare de la noi, Banca Românească se concentrează pe programele de educație financiară pe care le va continua în 2017, a mai spus Tănasă. „Ca practică uzuală, contactăm fiecare client la un număr de zile de când i-a fost emis cardul pentru a îi explica cum funcționează. Încercăm să inducem acest comportament, de a utiliza cardul cum trebuie”, a detaliat acesta.

Conferința ”EU plătesc cu cardul” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, în calitate de Parteneri Instituţionali, Banca Transilvania, BCR și Banca Românească – Membră a Grupului National Bank of Greece – Parteneri Principali, Visa, Mastercard, BRD – Groupe Societe Generale și Raiffeisen Bank – Parteneri, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: Banca Romaneasca, card, card de credit, EU platesc cu cardul, studiu carduri, Vasile Tanasa
bankingnews.ro 07/04/2017
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Alina Fănăţan, Banca Transilvania, liderul industriei de carduri: ”În 2016, am crescut puternic pe segmentul cardurilor de credit. Anul acesta vrem să menținem trendul!”
Next Article Gabriel Chenescu, Raiffeisen Bank, liderul segmentului cardurilor de credit: ”Educația financiară începe de la prima interacțiune cu clientul, încă de când încercăm să vedem ce produs i se potrivește”

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?