Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Volksbank: de 13 ani, cu si despre oameni inselati!
Share
Notification Show More
Latest News
Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”
Analize Stiri de top
Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil
Stiri de top
FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD
Stiri de top
„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie
Stiri de top
Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni. BCR, împreună cu BCR Social Finance, deschide conversația despre protejarea identității locale în agricultură și susținerea fermierilor din Dăbuleni. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Avem nevoie să deschidem conversații reale despre rolul economiei în viața comunităților”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Volksbank: de 13 ani, cu si despre oameni inselati!
Stiri de top

Volksbank: de 13 ani, cu si despre oameni inselati!

bankingnews.ro
Last updated: 24/04/2013 13:19
bankingnews.ro 12 ani ago
Share
SHARE

Volksbank investeste sume mari in „spalarea imaginii”, insa acest lucru nu conteaza cand pierzi lupta dupa lupta. Instantele din tara au aratat ca banca are mari probleme in consolidarea unei relatii oneste cu debitorii sai, chiar daca se lauda (conform mesajului publicitar promovat pe parcursul anului 2012, cand a demarat perioada de reconstruire a imaginii) ca relatia banca-client este una speciala: „de 12 ani, cu si despre oameni!”.

Parteneriatul lipseste cu desavarsire, iar Volksbank demonstreaza ca a face afaceri in Romania inseamna profit cu orice pret. O arata si ultima decizie a instantei, care a demonstrat ca Volksbank a impus unui client un comision abuziv, printr-o masura abuziva: un act aditional semnat la presiunea bancii. Pentru prejudiciul adus consumatorului, in urma comportamentului contractual al institutiei bancare, instanta a hotarat ca institutia de credit trebuie sa acorde clientului si daune morale.

Comunitatea clientilor Volksbank este cea mai numeroasa si reprezinta un model pentru celelalte grupuri de discutii

Este cunoscut ca romanii care au luat credite de la Volksbank s-au asociat pentru a lupta impotriva clauzelor abuzive impuse de banca. Exista Procesul National Colectiv contra Abuzurilor Volksbank si ACCBAR, cele mai organizate grupuri impotriva bancii. Insa, mai exista si alte grupuri de sprijin, precum:

Grup Yahoo : http://finance.groups.yahoo.com/group/ClientiVB_Bucuresti/
Forum Clienti Volksbank Romania : http://clientivb.dyndns.org/
Blog : http://clientivb.wordpress.com/
Facebook : https://www.facebook.com/PNCVB

Instanta anuleaza comisionul de administrare impus abuziv

In data de 17.04.2013, a fost pronuntata de catre Judecatoria Sector 2 sentinta civila nr. 6513 in dosarul 33271/300/2012, prin care s-a constatat nulitatea absoluta a unei clauze vizand perceperea comisionului de administrare din cuprinsul unui act aditional semnat de catre client „in baza OUG 50/2010”. Acest comision avea aceeasi valoare cu comisionul de risc stabilit prin contractul initial. Prin acelasi act aditional se modifica, de asemenea, cuantumul si tipul dobanzii din fixa in variabila.

Completul de judecata a analizat conditiile in care a fost semnat actul aditional, modalitatea in care consumatorul a fost informat sau dezinformat, continutul  notificarile transmise de catre banca in care acestuia i se spunea ca trebuie sa semneze acest document „in vederea aplicarii dispozitiilor OUG 50/2010”.

Prin solutia pronunta s-a stabilit ca S.C. Volksbank Romania S.A. este obligata sa nu mai incaseze comisionul de administrare si sa returneze toate sumele achitate cu titlu de comision de risc/de administrare platite in baza conventiei de credit si a actului aditional de la data semnarii pana la zi, la care se adauga dobanda legala. In plus, aceasta trebuie sa perceapa pe intreaga perioada a derularii conventiei dobanda fixa initiala, fara a se tine cont de actul aditional ulterior.  Hotararea poate fi atacata cu recurs si este executorie, adica trebuie aplicata imediat.

Remember:

Volksbank si-a mintit clientii si cu privire la deciziile impuse de BNR

Volksbank si- a dezinformat clientii in 2008, dupa ce a trimis informari catre toti deponentii care aveau un credit, ca vor plati in 2009 rate mai mari fata de cele prevazute in graficele de rambursare, scumpirea creditelor fiind pusa pe seama politicii monetare a Bancii Nationale a Romaniei.

Guvernatorul Mugur Isarescu, a iesit public in februarie 2009, declarand ca banca centrala a luat masuri „drastice” impotriva conducerii unei banci, care a trimis 40.000 de scrisori catre clienti, prin care ii anunta ca mareste dobanzile la credite din cauza ca banca centrala nu relaxeaza politica monetara.

„Masurile au fost drastice, dar nu in sensul destituirii, pentru ca o banca tot timpul trebuie sa aiba un conducator. S-a solicitat actionarului punerea in ordine la nivelul conducerii bancii pentru instabilitate emotionala. Cand am fost intrebat de ce sunt asa dur eu le-am raspuns ca sunt un ecologist si cand ati trimis 20.000 de scrisori ati taiat 4 copaci, iar cand ati trimis 40.000 de scrisori ati taiat 8 copaci”, a spus Isarescu. Guvernatorul Bancii Centrale a mai explicat ca efectul scrisorilor trimise catre clientii bancii a fost „devastator si a pus toata tara pe jar”.

Gabriela Dinu

You Might Also Like

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD

„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie

Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni. BCR, împreună cu BCR Social Finance, deschide conversația despre protejarea identității locale în agricultură și susținerea fermierilor din Dăbuleni. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Avem nevoie să deschidem conversații reale despre rolul economiei în viața comunităților”

TAGGED: ACCBAR, Volksbank, banca, comision, client, comision de administrare, comision de risc, comision abuziv, Avram Codrut, act aditional, Procesul National Colectiv contra Abuzurilor Volksbank, dobanda
bankingnews.ro 22/04/2013
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article TOP 5 asiguratori cu cei mai multi clienti
Next Article BNR arunca „pisica” la ANPC, apoi doreste sa fie arbitru in relatia cu debitorii nemultumiti

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

20 de ore ago

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

20 de ore ago

FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD

22 de ore ago

„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?