”Cum se poate recladi increderea in banci?”, este o intrebare la care toti managerii de banci locale incearca sa gaseasca cele mai bune raspunsuri, adoptand totodata strategii de marketing si comunicare prin intermediul carora sa creeze o punte de legatura intre clienti si institutiile de credit. Unul dintre cei mai experimentati bancheri pe zona dezvoltarii segmentului de retail banking, Dana Demetrian, director retea retail BCR, este de parere ca principalii piloni ce pot contribui la consolidarea increderii populatiei in banci sunt constituiti de transparenta si consiliere.
”Fara transparenta si o consiliere foarte buna nu cred ca putem vorbi de incredere in banci”, sustine Dana Demetrian. In opinia sa, bancile au ajuns in prezent la maturitate, criza financiara si problemele cu care s-au confruntat din punctul de vedere al imaginii fiind factorii care au inlesnit acest proces. Totodata, oficialul BCR considera ca in prezent piata bancara beneficiaza de aproape toate parghiile unei dezvoltari sanatoase, referindu-se in principal la factorul legislativ, la perceptia bancherilor fata de bussines si clienti, la elementele de interventie ale Bancii Nationale a Romaniei si la nevoia de finantare.
BCR a trecut in acest an printr-un amplu proces de reorganizare si restructuare a personalului si implementarea unui nou concept mai prietenos la nivelul retelei de sucursale si agentii. Dana Demetrian a precizat ca procesul de reorganizare a personalului s-a realizat intr-o perioada de sase luni, fara efecte negative asupra profitabilitatii bancii, iar eficienta s-a imbunatatit cu 30-50%, in functie de segmentul de produse. Costurile reorganizarii au fost prevazute in bugetul bancii, iar estimarile nu au fost depasite, nici macar atinse, potrivit directorului BCR.
Sute de studenti lucreaza part-time la BCR
Procesul de restructurare a personalului a inclus si apartia unei noi structuri de angajati, care lucreaza in regim part-time, formata in acest moment din peste 400 de persoane, majoritatea fiind stundeti. ”Pe retail avem minus 1.200 de oameni in aceasta perioada, dar am introdus si conceptul de part-time in banca, 400 de persoane au intrat in banca cu program part-time. Dintre acestia, doar un numar foarte mic se regasesc din cei care au plecat, pentru ca multi au optat pentru program full-time, in general au fost intrari noi, iar marea majoritate sunt stundeti. Angajatii part-time de la BCR castiga cat un consilier, raportat la norma de munca”, subliniaza Dana Demetrian.
Pentru anul 2014, BCR are un program de training si de certificare structurat pentru tot personalul care vizeaza segmentul de retail. Oficialul bancii spune ca efectele procesului de restructurare vor fi vizibile cu precadere anul viitor. ”Constructia echipei se va vedea in plina forta in 2014”, evidentiaza bancherul. Dana Demetrian este absolventa a Facultatii de Automatica, primul job al sau fiind in domeniul bancar. ”Primul meu job a fost in banking. M-am indragostit de industria bancara, se pliaza perfect pe felul meu de a fi”, declara directorul BCR.
A ajuns la BCR de la rivala BRD
Dana Demetrian face parte din echipa BCR din primavara lui 2013, dupa ce in 2012 a renuntat la pozitia de director executiv al polului administrare retea din BRD, principalul competitor. La BRD, Dana Demetrian controla mai multe divizii-cheie pentru businessul de retail al băncii private cu cea mai mare retea teritorială – aproximativ 900 de unitati, de la managementul sucursalelor la divizia carduri, trecand prin divizia produse si servicii de retail si până la zona de cash management si help desk. Actualul director BCR a condus si strategia BRD de dezvoltare pe piata cardurilor.