La 10 ani de la lansarea celebrului mesaj „Banca Nr. 1 pentru IMM-uri”, transformat mai apoi in „Banca oamenilor intreprinzatori”, si de la asumarea focusului activitatii pe segmentul IMM-urilor, Banca Transilvania isi reafirma dorinta de a acorda o atentie speciala afacerilor mici si mijlocii.
„Putem spune, privind istoria activitatii de pana in prezent si actionariatul bancii, ca Banca Transilvania are in ADN-ul sau acest spirit antreprenorial”, a precizat Omer Tetik, directorul general al institutiei de credit, subliniind relatia speciala pe care Banca Transilvania a legat-o de-a lungul timpului cu micii antreprenori.
Totodata, seful bancii de la Cluj a mentionat faptul ca IMM-urile genereaza nucleul business-ului Banca Transilvania, in conditiile in care oamenii de afaceri si angajatii firmelor mici si mijlocii au devenit clienti persoane fizice, iar companiile partenere ale IMM-urilor s-au indreptat catre aceasta banca ca urmare a recomandarilor. Practic, IMM-urile au deschis o paleta larga de clientela, pe diverse segmente, pentru alte produse si servicii promovate de Banca Transilvania.
Andrei Dudoiu, director general adjunct – Companii, Banca Transilvania, a evidentiat ca institutia de credit a invatat pe parcursul celor 10 ani de focus pe IMM-uri ca nu este suficient sa le oferi micilor intreprinzatori produse si servicii dedicate, ci este necesara dezvoltarea unei relatii bazate pe comunicare continua. „Este important sa vorbesti cu ei (nr. – micii intreprinzatori), sa le explici pe intelesul lor cum functioneaza fiecare produs. Noi, la Banca Transilvania, avem deja o sintagma pe care o folosim pentru a exprima apropierea de segmentul IMM-urilor, care suna cam asa: Am invatat sa vorbim IMMeste”, a sustinut Andrei Dudoiu.
Completarea pentru aceasta idee exprimata de directorul general adjunct a venit de la Omer Tetik, care a atras atentia ca, spre exemplu, nu este suficient sa spui ca un bancher, care incalta cizme de cauciuc si isi face poze alaturi de agricultori, cu tractoare si combine in spate, este implicat activ in domeniul agriculturii. „O implicare activa presupune cunoasterea in detaliu la problemelor cu care se confrunta agricultorii, identificarea produselor si serviciilor care le pot aduce plus-valoare”, a mentionat Omer Tetik.
Banca Transilvania vrea sa testeze finantarea firmelor nou-infiintate
Daniel Szekely – director Clienti IMM, Banca Transilvania, a tinut sa rememoreze cei zece ani petrecuti de institutia de credit in preajma IMM-urilor, cu momentul de debut al perioadei, constituit de lansarea celebrului „Credit in 1 ora”, care a insemnat accesul facil la finantare pentru afacerile mici si mijlocii, fara a fi nevoie de asigurarea unor garantii, intr-o perioada in care bancile nu se ingramadeau sa imprumute micii intreprinzatori. „Produsul este fara indoiala bijuteria coroanei, fapt pentru care am incercat permanent sa-l perfectionam”, a subliniat Daniel Szekely.
Banca Transilvania a acordat IMM-urilor anul trecut 25.152 de credite in valoare de peste 6,8 miliarde de lei. Institutia de credit are in vedere in perioada urmatoare lansarea unui produs de finantare pentru start-up-uri. „Avem o idee in acest sens, pe care o vom testa intr-un program pilot si, in functie de rezultatele consemnate, vom lansa un produs de creditare dedicat firmelor nou-infiintate”, a anuntat Daniel Szekely.
Potrivit oficialului Banca Transilvania, principalele criterii de eligibilitate pentru o firma care solicita un imprumut se refera la evolutia pozitiva a cifrei de afaceri, la identificarea unui mic profit al societatii, la incidentele de plata si popririle pe cont in urma unor eventuale datorii la bugetul statului. „Nu exista insa o regula sau un element eliminatoriu. Fiecare analiza de credit se face personalizat, luand in calcul experienta, reputatia si caracterul intreprinzatorului si perspectivele business-ului dezvoltat. Mizam in general pe o relationare foarte buna”, a specificat Daniel Szekely.