Daca acum clientii prefera vizita intr-o sucursala bancara pentru tranzactii complexe, in viitor se preconizeaza ca preferintele clientilor se vor schimba. Clientii vor tinde sa apeleze la canalele alternative, rapide, vor dori sa interactioneze prin internet cu banca aleasa. Potrivit studiului “Building the bank of 2030 and beyond” pana in 2030 relatia dintre clienti si banci va arata mult diferit fata de ce se intampla in prezent, in contextul in care tehnologia va asigura posibilitati imense de a largi si adanci aceasta interactiune. Clientii vor prelua controlul acestei relatii, ceea ce va schimba definitiv fata banking-ului de retail.
Studiul remarca schimbarea atitudinii clientilor fata de banci: o schimba mult mai des, cumpara produse de la mai multe banci si isi exprima preferinta pentru produse si servicii ajustate la nevoile personale.
Cum va arata banking-ul
Viitorul banking-ului o reprezinta personalizarea serviciilor oferite clientilor. Majoritatea consumatorilor nu simt in prezent ca serviciile bancare sunt dedicate nevoilor lor. Potrivit sondajului EY Global Consumer Banking, 44% dintre respondenti au raspuns ca au parte de oferte personalizate, iar majoritatea s-a declarat dispusa sa ofere mai multe informatii personale in vederea obtinerii unor servicii personalizate.
Insa, pana in 2030, se estimeaza ca bancile vor oferi oferte personalizate in serviciile standard, cu diverse comisioane in functie de optiunile si serviciile asigurate. Aceste abordari vor deveni o regula pana in 2030, conform studiului mentionat.