Anul 2016 a fost foarte bun pentru industria cardurilor în România, iar ratele de creştere a numărului de tranzacţii contactless pe cardurile Mastercard au fost de 7 ori mai mari decât în restul Europei, a anunțat Cătălin Calotă, Account Manager Mastercard, în cadrul celei de-a IV-a ediții a Conferinței ”EU plătesc cu cardul”, organizată de publicația online www.bankingnews.ro.
El a atras atenția că o provocare cu care se confruntă procesatorii de plăți este aceea de a convinge publicul larg că un card contactless nu este un produs riscant.
„E adevărat că plecăm la un nivel foarte jos (ca număr de carduri contacless n.r.) și mai avem destul de lucru în continuare. Pe de altă parte, această creștere explozivă a cardurilor contactless ne arată că mai avem destul de mult de lucru. Vedem o familiarizare mare a utilizatorilor care o folosesc, dar vedem și o mare reținere din partea celor care nu au utilizat-o încă. Asta e una din provocările cu care ne confruntăm, aceea de a aduce cât mai mulți oameni în sistem”, a spus Calotă.
Dincolo de provocările pe care le ridică un segment sau altul al cardurilor, cel mai important challenge pentru bănci și procesatorii de carduri este acela de a reduce plățile cash, a mai spus account managerul Mastercard, atrăgând atenția că „numerarul e adevărata provocare, atât în relațiile dintre consmatori și companii, cât și în tranzacțiile dintre persoane juridice unde rata de penetrare este încă destul de redusă. Educaţia financiară pe toate nivelurile pare să fie singura soluţie ca să ne putem mișca înainte și să ajungem unde dorim”.
Legea cash-back, un pas înainte
Legea cash-back, cu toate imperfecțiunile pe care le are, este un pas înainte nu doar pentru creșterea nivelului de bancarizare, ci și a standardului de viață, iar „important este că avem o lege prin care putem ajuta oamenii din zona rurală să prindă din urmă urbanul. Poate că nu este perfectă, dar avem cu ce să lucrăm, Mastercard e gata să fie de ajutor pentru a aduce acest val al tehnologizării. Aducerea cardului în zona rurală îi va ajuta pe acei oameni să își crească standardul de viață”, a mai spus Calotă.
Înainte de a intra în rural, instituțiile financiare trebuie să înțeleagă însă mai bine care e specificul zonei. „Educația financiară e una din prioritățile noastre și sper să putem lansa anul acesta un studiu în zona rurală, prin care să înțelegem cum funcționează economia de acolo în acest mediu extrem de analogic. Ulterior am putea veni, împreună cu băncile, cu soluții aplicate și de impact pentru această zonă. Lipsa infrastructurii de acolo este numai una din fațetele problemei, trebuie să îi și ajutăm pe oameni să înțeleagă ce benficii pot avea, cum funcționează lucrurile și să le creem o stare de confort în a utiliza aceste instrumente”, a conchis reprezentantul Mastercard.
Conferința ”EU plătesc cu cardul” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, în calitate de Parteneri Instituţionali, Banca Transilvania, BCR și Banca Românească – Membră a Grupului National Bank of Greece – Parteneri Principali, Visa, Mastercard, BRD – Groupe Societe Generale și Raiffeisen Bank – Parteneri, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.