BCR a realizat, recent, o analiza despre activitatea specifica domeniului imobiliar in 2011 precum si importanta online-ului in imobiliare, impreuna cu partenerii www.imobiliare.ro si www.magazinuldecase.ro. La studiu au participat peste 300 din cele mai importane companii din piata imobiliara (agentii si dezvoltatori).
Potrivit sondajului de piata efectuat in semestrul I 2011, Intentiile cumparatorului de locuinta (ICL), potentialul client a declarat ca isi doreste in medie sa achizitioneze un apartament de 2 camere cu suprafata utila de 55 mp si a achizitionat conform analizei, un apartament cu suprafata medie de 48 mp. Diferenta poate fi argumentata prin adaptarea intentiilor clientului la oferta de locuinte existenta in piata si eventualele limitari in bugetul de achizitie.
Sondarea pietei s-a realizat prin intermediul unui road-show national desfasurat in toate regiunile tarii. La aceste evenimente au participat cei mai importanti 300 de jucatori de pe piata imobiliara din Romania: agentii imobiliare si dezvoltatori.
„Majoritate familiilor care au dorit sa-si achizitioneze o locuinta in 2011 au gasit rezolvarea in solutiile de finantare de la BCR, iar agentiile si dezvoltatorii imobiliari, parteneri BCR, i-au ajutat sa-si gaseasca varianta cea mai buna. In procesul de achizitionare a locuintei apar in mod natural diferente intre ce isi doreste clientul sa achizitioneze si ce achizitioneaza efectiv. Vom continua sa colaboram cu partenerii nostri din zona de real estate si sa ne ajutam in continuare clientii sa-si indeplineasca visul de a-si cumpara locuinta dorita”, a declarat Teodor Mincu, seful Biroului Intermediari BCR, care gestioneaza relatiile cu agentiile si dezvoltatorii imobiliari.
”Intalnirile avute ne-au aratat ca in prezent aproape toate agentiile imobiliare utilizeaza mediul online pentru promovarea ofertei imobiliare, iar pentru unele acesta a devenit singurul si cel mai eficient canal de promovare. O alta concluzie este ca observam o estompare a diferentelor dintre Bucuresti si pietele locale in ceea ce priveste utilizarea internetului ca mediu de afaceri. Aceasta tendinta este normala avand in vedere cresterea ratei de penetrare a internetului la nivel regional in ultimii ani. Agentii imobiliari sunt constienti ca cea mai mare parte a potentialilor cumparatori de locuinte sunt utilizatori de internet, de aceea acorda o atentie tot mai mare publicarii anunturilor in mediul digital”, a declarat Adina Vasilescu, Publisher, www.magazinuldecase.ro
”Pentru imobiliare.ro, acest tur de forta a fost cu atat mai relevant cu cat am organizat un turneu asemanator cu 3 ani in urma: in 2009, la inceputul crizei imobiliare, am vizitat 13 orase, si am intalnit sute de agenti imobiliari, la fel ca acum. Dupa trei ani de criza, este imbucurator ca putem vorbi in mare masura de un nou agent imobiliar mai instruit, mai responsabil si axat pe rezultate. Noul tip de agent imobiliar foloseste instrumente de lucru de ultima generatie, isi normeaza munca si isi masoara rezultatele. in acest context, online-ul devine principalul sau aliat, iar investitiile alocate in aceasta directie, nu doar pe partea de promovare, ci chiar in ceea ce priveste dezvoltarea business-ului, sunt in crestere. Multe agentii imobiliare au angajati sau apeleaza la consultanti externi pentru a-si optimiza prezenta in mediul online, iar investitiile de timp si bani sunt orientate spre strategii de social media puse la punct, site-uri optimizate de foarte buna calitate si o prezenta bine gandita pe portalurile de specialitate”, a declarat Adrian Erimescu, General Manager, www.imobiliare.ro.