Numărul românilor care și-au rezolvat litigiile pe care le aveau cu instituțiile financiar-bancare prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a crescut de peste 12 ori în primele șase luni ale anului, la 188, ceea ce indică un interes tot mai mare al consumatorilor față de CSALB.
De altfel, nivelul de conștientizare a serviciilor CSALB, mai ales în rândul consumatorilor din țară, a înregistrat o creștere constantă în ultimele luni, susținut și de Caravanele CSALB – organizate în principalele orașe din țară.
Astfel, dacă anul trecut ponderea cererilor venite din București-Ilfov depășea 52 de procente, anul acesta a scăzut la 34%, ca urmare a creșterilor înregistrate în celelalte județe, ȋn special în județe precum Prahova, Iași, Brașov și Constanța, potrivit Centrului de Solutionare.
„Încă de la finele anului trecut am văzut un interes tot mai mare al românilor de a-și rezolva litigiile pe care le au cu băncile și IFN-urile pe cale amiabilă, prin intermediul CSALB. Tendința de creștere s-a menținut și anul acesta, situație care ne așteptăm să continue și în a doua parte a anului, atât în București, cât și în țară. Cred că CSALB are un rol important în detensionarea relațiilor dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, iar acest lucru se vede din evoluția numărului de dosare”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.
În primele șase luni ale anului, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai mult față de perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 279 au fost constituite în dosare, de 7 ori mai mult față de 2017.
Modalitatea preferată de transmitere a cererilor conforme a fost, în primele șase luni e-mailul (82,5% dintre cereri). Restul de cereri au venit prin poșta (8,82%) sau direct la sediul CSALB (8,6%).
Județele cu cele mai multe cereri:
• București-Ilfov: 190 cereri
• Prahova: 27 cereri
• Iași 23 cereri
• Brașov 17 cereri
• Constanța 17 cereri
• Bacău 16 cereri