Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Românii, printre cei mai deschiși din Europa să adopte noi tehnologii financiare și să își împărtășească datele
Share
Notification Show More
Latest News
Explozia din Rahova. Câte locuințe erau asigurate și ce măsuri anunță UNSAR și companiile de asigurări în cazul tragediei în care un bloc de 8 etaje a fost distrus
Stiri de top
BRD și Fundația Friends For Friends: Studiu complex despre cum arată Generația Z în 2025 – tineri mai conectați, mai responsabili și mai atenți la realitățile economice
Stiri de top
Studiu KPMG, prezentat în premieră la conferința Be Inspired. Make Sustainability Happen: 71% dintre CEO plasează inteligența artificială printre principalele lor priorități de investiție. Alina Rus, Raiffeisen Bank: ”Finanțarea sustenabilă este cheia tranziției către o economie mai responsabilă”
Stiri de top
Card de credit 100% online – Beneficii, aprobare rapidă și utilizare inteligentă
Stiri de top
Fundația UniCredit celebrează câștigătorii Platformei Edu-Fund. 14 milioane de euro pentru combaterea sărăciei educaționale în Europa, cu cinci proiecte selectate din România
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Românii, printre cei mai deschiși din Europa să adopte noi tehnologii financiare și să își împărtășească datele
Stiri pe scurt

Românii, printre cei mai deschiși din Europa să adopte noi tehnologii financiare și să își împărtășească datele

Gabriela Dinu
Last updated: 24/05/2019 12:26
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Al șaptelea studiu internațional ING pe tema atitudinilor față de tehnologii financiare dezvăluie interesul crescut și continuu al consumatorilor pentru inovații în tehnologie, dar și un grad de reticență în adoptarea imediată a acestora.

Directiva europeană PSD2 (Directiva Serviciilor de Plăți revizuită) oferă posibilitatea de comunicare a datelor privind conturile bancare, cu permisunea clienților, unor furnizori terți, precum tehnologiile financiare, ceea ce a condus la apariția conceptului de ”open banking”. Nivelul de conștientizare privind aceste servicii și beneficiile lor este încă redus, media la nivel european fiind de doar 32%. Unele țări arată entuziasm față de acest concept, precum Gemania (61%), Austria (57%) și România (54%).

La polul opus, 63% dintre olandezi declară că nu ar vrea ca datele lor să fie împărtășite, aceeași abordare fiind întâlnită și în Belgia (62%) și Cehia (56%). Potrivit studiului, pentru adoptarea noilor tehnologii financiare, acestea trebuie să fie compatibile cu stilul de viață al utilizatorilor și să poată fi folosite în moduri cât mai simple și rapide.

Consumatorii, la nivel european, se așteaptă ca băncile să le ofere un spectru larg de servicii financiare, însă ritmul de adopție a acestora nu este echivalentă cu ritmul de inovare. Aproape 75% dintre respondenți se așteaptă ca banca lor să le livreze cele mai noi tehnologii, iar patru din zece suțin că de când au început să utilizeze diverse aplicații pentru administrarea banilor, obiectivele lor financiare sunt mai clare. Persoanele care utilizează dispozitive (tablete, telefonul mobil, smartwatch-uri) declară că își administrează mai ușor finanțele personale și au o evidență mai clară asupra cheltuielilor.

Astfel, 63% dintre aceștia susțin că își verifică mai frecvent conturile bancare, 28% consideră că își asumă mai puține riscuri cu banii și 33% că se gândesc mai conștient la cheltuieli.

Pe de altă parte, o treime dintre europeni sunt de părere că banca lor este prea ambițioasă prin introducerea unor servicii pe multiple dispozitive, susținând că nu au nevoie de mai multe canale pentru a interacționa cu banca.

Opiniile divergente pornesc, în mare parte, de la lipsa încrederii în tehnologie și a grijilor privind securitatea atunci când utilizează noi funcții. Doar jumătate dintre europeni (53%) consideră că funcția de recunoaștere facială este sigură, iar 23% dintre aceștia sunt de părere că recunoașterea vocală nu este sigură. În topul preferințelor respondenților din toate țările analizate se situează opțiunea de autentificare cu doi factori (70%), urmată de amprenta digitală (66%) și o parolă puternică (62%).

“Mulți dintre noi utilizăm acum dispozitive multiple pentru a ne administra banii, când suntem în deplasare, și de pe diferite platforme. Majoritatea respondenților manifestă interes față de noile tehnologii, însă ezită, în primă instanță, când vine vorba de adoptarea efectivă a unor noi soluții pentru gestionarea finanțelor personale. Cele mai frecvente griji sunt legate de securitate, confidențialitate și menținerea controlului asupra deciziilor financiare.

Odată cu trecera timpului, dacă aceste noi tehnologii își demonstrează utilitatea și câștigă încrederea consumatorilor, este posibil să înregistreze o evoluție rapidă, așa cum a fost și în cazul mobile banking-ului.

Consumatorii declară că își doresc ca băncile și instituțiile financiare să dezvolte noi soluții prin care își pot administra mai bine banii, deși ezită să le adopte imediat.” Jessica Exton, specialist în știința comportamentală în cadrul ING.

Europenii manifestă reticență față de soluții automatizate de banking. În medie, 61% dintre aceștia nu se simt confortabil ca un program digital să facă investiții în locul lor și 35% dintre aceștia refuză să primească recomandări de la robo-consultanți cu privire la cheluieli. Românii sunt mai dechiși, și în abordarea acestui subiect, față de media europeană. 21% dintre români au declarat că ar fi mulțumiți ca un program digital să ia decizii de investiții în locul lor, în timp ce în Austria și Luxemburg doar 10% dintre respondenți au răspuns afirmativ.

Folosirea aplicațiilor mobile bancare este acum o practică extrem de uzuală, însă nici acestea nu s-au bucurat de succes imediat după lansare, în primă etapă existând, de asemenea, un grad de reticență din partea utilizatorilor. Aceeași evoluție ar putea fi întâlnită și în cazul programelor digitale de consultanță (robo-consultanți) și în ecosistemul de tip ”open banking”.

You Might Also Like

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025

ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți

Studiu ING: Mai mult de jumătate dintre femeile care dețin o afacere recomandă activ și altor femei drumul antreprenorial. Banca lansează ediția 2025 a programului „She’s Next”

Comisioane BCR 2025: modificări majore din 8 decembrie. Ce se schimbă pentru clienții cu conturi George și ce reguli noi adoptă banca privind tranzacțiile suspecte de fraudă. În doar un an, BCR a atras încă 500.000 de clienți în ecosistemul digital George

TAGGED: consumatori, tehnologie, finante, open banking, banca, ING, banking, cont
Gabriela Dinu 24/05/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Florin Dănescu: ”Am asistat la răstignirea și denigrarea imaginii băncilor la nivel de discurs public și apoi politic, urmate de dezbateri legislative lipsite de echilibru”
Next Article Mugur Isărescu a explicat marele avantaj al aurului de la Londra. „Avalanşa de ştiri negative privind plasamentul aurului a făcut mult rău ţării”
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo Bank România și First Bank devine oficială pe 31 octombrie. Ce se întâmplă cu conturile, creditele și cardurile clienților

4 zile ago

Premieră pe piața din România: Raiffeisen Bank încheie un parteneriat cu Munich Re pentru o tranzacție de securitizare sintetică în valoare de 1 miliard de euro – ROOF România 2025

4 zile ago

ING și BCR: BNR nu va reduce dobânda-cheie înainte de mai 2026. Inflația rămâne aproape de 10%, economia stagnează. De ce 2025 va fi anul ajustării, 2026 al tranziției și 2027 al redresării sustenabile – și cum se va resimți în economie și pentru clienți

5 zile ago

Studiu ING: Mai mult de jumătate dintre femeile care dețin o afacere recomandă activ și altor femei drumul antreprenorial. Banca lansează ediția 2025 a programului „She’s Next”

5 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?