Profitul net anunțat de Banca Transilvania a crescut în primele nouă luni cu 41%, realizând un câștig net de 1.385,04 milioane lei, iar profitul Grupului Financiar Banca Transilvania a fost de 1.568,75 milioane lei, datorită eficientizării şi consolidării businessului, anunță banca.
Se remarcă faptul că rezultatul consemnat după primele nouă luni este deja mai mare decât cel inregistrat pe tot parcursul anului trecut, când profitul s-a situat la 1.219,39 milioane lei, sumă care includea inclusiv cheltuielile semnificative de integrare a Bancpost.
Subsidiarele şi participațiile de capital au contribuit cu peste 183 milioane lei la profitabilitatea Grupului BT. Eficienţa operaţională se păstrează la nivel confortabil şi este de 43,95%.
Banca Transilvania a continuat să susțină și în trimestrul trei din 2019 economia românească, antreprenorii şi populația.
BT a înregistrat o creştere solidă a creditării, cu peste 60.000 de împrumuturi acordate. Operațiunile prin bancă au crescut cu 31% în primele nouă luni ale anului față de aceeaşi perioadă a anului trecut.
De asemenea, banca a continuat focusul pe tehnologie şi automatizare, înregistrând în acest trimestru mai multe premiere în România, cum ar fi lansarea retragerilor de numerar cu telefonul de la bancomate sau posibilitatea, pentru antreprenori, de a deschide şi alimenta 100% online contul de capital social.
“Planul Băncii Transilvania de a susține economia, antreprenorii şi populația şi la bine, şi la greu dă roade. Acest lucru se vede în magnetismul băncii pentru clienți, care ne-a adus un business în creştere susținută. În continuare ne concentrăm toate eforturile pe finanțarea României, pe experiența clienților, eficientizarea operațiunilor şi pe investițiile în tehnologie. Am avut un trimestru bun, cu creşteri pe creditare, tranzacții şi operațiuni.” – declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Banca Transilvania a acordat peste 165.000 de împrumuturi companiilor şi persoanelor fizice în primele nouă luni ale anului. Activele Grupului BT au ajuns la 86,4 miliarde lei la finalul trimestrului trei, creditele au crescut până la 40,3 miliarde lei, iar depozitele clienţilor au ajuns la 71,4 miliarde lei, din care 49,6 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 21,8 miliarde lei ale persoanelor juridice.
Taxa pe activele BT, calculată la sfârşitul primului semestru din acest an şi achitată în 25 august, a fost de 90.502 mii lei. Până în 25 august 2020, aceasta va fi regularizată în funcție de suma rezultată din calcularea taxei la nivelul întregului an. Potrivit nivelului taxei preliminare pe active, calculată la data de referință 30 iunie 2019 şi luând în considerare un calcul proporțional, dacă BT ar înregistra efectul acestei taxe pentru perioada de 9 luni încheiată la 30 septembrie a.c., profitul net la această dată ar ajunge la 1.328,03 milioane lei de la 1.385,04 milioane lei.
Rata expunerilor neperformante ale Băncii Transilvania, conform indicatorului EBA, este de 4,49% la 30 septembrie 2019. Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA este de 96%.
Capitalul intern generat pe parcursul primelor trei trimestre ale acestui an oferă Băncii Transilvania confortul de a putea să răspundă aşteptărilor acționarilor în ceea ce priveşte randamentul capitalului investit, precum şi pregătirea structurii de capital şi resurse BT pentru cerințele MREL care vor intra în vigoare în etape din 2020. Solvabilitatea băncii fără profitul anului 2019 este de 18,12%, iar cu profitul inclus aceasta este de 21,10%.
BT în primele nouă luni ale anului:
• ≈16,5 miliarde lei este portofoliul creditelor IMM (conform definiției europene a IMM-urilor).
• Peste 11 miliarde lei este soldul creditelor ipotecare/imobiliare.
• Peste 7,7 miliarde lei sunt creditele acordate companiilor în primele 9 luni.
• 1,26 milioane de persoane folosesc BT24 Internet Banking, +21,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Aproape 750.000 de persoane folosesc BT24 Mobile Banking, +48% față de aceeași perioadă din 2018.
• Volumul tranzacțiilor prin Internet Banking +24,7%, iar prin Mobile Banking +98,8% față de aceeaşi perioadă a anului trecut.
• Aplicaţia BT Pay are peste 400.000 de utilizatori, iar Apple Pay, peste 66.000 de utilizatori, cu 560.000 de carduri BT înrolate în ambele aplicații.
• Numărul plăților cu telefonul +185%, iar cel de transfer de bani între utilizatorii acestei aplicații +54% în trimestrul III față de trimestrul II a.c.
• 4,87 milioane de depuneri de numerar prin bancomatul multifuncțional BT Express Plus au fost realizate în primele 9 luni ale anului, însemnând aproape 550.000 depuneri de numerar/lună.
Focus pe digital inclusiv în trimestrul III din acest an. 4 premiere în România:
• Întreb BT, cel mai mare program de educație financiară online al băncii, +31% număr de vizitatori în trimestrul III (peste 530.000) față de trimestrul II al acestui an.
• Clienții Băncii Transilvania pot retrage bani de la bancomat cu telefonul, prin aplicațiile BT Pay şi Apple Pay, precum şi prin accesoriile BT Pay (ceas, brățară, sticker) – premieră pe piață.
• Lansarea facilității de retragere a numerarului de la ATM-urile BT fără a introduce cardul în bancomat – premieră în România.
• Banca Transilvania a extins opțiunea de plăți contactless prin Garmin şi Fitbit pentru clienții care au Mastercard.
• BT a adus bankingul în aplicațiile de mesagerie ale social media, prin Social Banking Solution™, facilitate dezvoltată de FinTech-ul PayKey, pentru trimitere şi primire de bani, precum şi pentru a verifica banii din cont. Lansarea este o premieră în România.
• Antreprenorii pot deschide şi alimenta 100% online contul de capital social. Prin această facilitate, BT susține antreprenorii care doresc să înceapă un business de tip SRL sau SRL-D pentru ca etapa de început să fie cât mai facilă. Lansarea este o premieră în țară.
• Banca Transilvania a lansat un blog de educație antreprenorială, Smart Blog, cu informații utile pentru fiecare etapă a unui business.
• BT a lansat împreună cu Fundația pentru Copii Ronald McDonald cutiile de donații contactless.
Grupul Financiar Banca Transilvania în primele 9 luni din acest an:
• Soldul creditelor Grupului Financiar BT: +6,5% față de finalul 2018.
• Aproape 20.000 de credite au fost acordate de companiile Grupului BT în primele nouă luni din 2019, în valoare de peste 710 milioane lei.
• BT Direct şi ERB Retail Services, instituții destinate acordării creditelor de consum, au fuzionat sub brandul BT Direct. Obiectivul companiei este să devină brandul de consumer finance preferat al românilor.
• BT Capital Partners, divizia de investment banking şi piețe de capital a Grupului BT, a fost consultantul financiar pentru Grupul Eurolines şi Brise Group, în două tranzacții de importanță strategică pentru turismul şi agribusinessul românesc.
La începutul lunii octombrie 2019, Grupul Financiar Banca Transilvania a anunțat intrarea pe piața pensiilor administrate privat, prin achiziționarea a 100% din Certinvest Pensii de către BT Asset Management și BT Investments.