Ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public despre tenativele de real-time phishing împotriva clienților unor instituții financiare din România, inclusiv cei ai Alpha Bank Romania, precizăm ca niciunul dintre clienții băncii nu a fost afectat de aceste tentative de fraudă, iar site-ul de phishing în cauză a fost blocat ieri, 7 octombrie.
Alpha Bank Romania acordă o importanță critică și imediată securității cibernetice atât la nivelul băncii, cât și prin informațiile pe care le pune la dispoziție clienților săi pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la riscurile de securitate aferente mediului virtual.
Invităm clienții să parcurgă Ghidul privind securitatea plăților pe internet, disponibil la adresa: https://www.alphabank.ro/Portals/0/PDF/persoane-fizice/carduri/securitate/ghid-securitate-plati-internet.pdf, dar și să urmărească cu atenție serviciul de mesagerie al Alpha Online Banking unde sunt postate constant mesaje de avertizare cu privire la posibile fraude și acţiunile de prevenire ce pot fi derulate de clienți.
, dar și să urmărească cu atenție serviciul de mesagerie al Alpha Online Banking unde sunt postate constant mesaje de avertizare cu privire la posibile fraude și acţiunile de prevenire ce pot fi derulate de clienți.
Potrivit ghidului, Nu este recomandat să accesaţi site-ul de Internet Banking al băncii dintr-un link primit pe email sau SMS. Întotdeauna navigaţi (scriind adresa în browser) pe siteul oficial şi folosiţi linkurile de acolo.
Linkurile primite pe email vă pot redirecţiona către un site fals controlat de atacator. Acesta vă poate păcăli să introduceţi credenţialele de acces pe acest site fals controlat de atacatori.
Pentru a preveni situațile de fraudă cibernetică:
– evitați, pe cât posibil, să folosiți corespondența electronică neprotejată pentru vehicularea informațiilor cu caracter comercial sensibil sau cu caracter confidențial (coduri IBAN, parole, detalii de plată, etc);
– folosiți întotdeauna softuri antivirus pentru protecția calculatoarelor dvs;
– NU efectuați plăți către conturi noi pe care nu le-ați mai utilizat, pe baza unor instrucțiuni primite prin e-mail şi fără să verificați mai întâi validitatea acestor conturi cu partenerii dvs, prin intermediul altor
canale de comunicație care nu au legătură cu poșta electronică. Pe lipsa acestei verificări mizeazăinfractorii, deci dacă o veți face, veți contracara cu succes tentativa de fraudă. Verificarea nu o faceți în niciun caz prin e-mail sau prin mijloace de contact sugerate prin intermediul poștei electronice – vă sfătuim să luați legătura în mod direct cu partenerii dvs, prin mijloace sigure și cunoscute (numere de telefon/fax pe care le-ați mai folosit în trecut);
– în situația în care ați efectuat o plată către un cont eronat, contactați urgent banca dvs. pentru a putea afla dacă mai sunt posibile demersuri de blocare/returnare a sumelor implicate;
– De asemenea, vă încurajăm ca în situația în care considerați că ați fost victima unei astfel de tentative de frauă să înștiințați cât mai rapid organele de poliție locale.
Citeste si