După ce în luna octombrie 2024 a fost votată noua conducere a BNR și am asistat la o tranziţie spre generaţii mai tinere, o nouă schimbare are loc în curtea din Strada Doamnei. Banca Națională a României (BNR) a lansat noua sa pagină de Internet, modificată semnificativ ca design, mod de prezentare și structurare a informației.
Noul site al BNR este mai intuitiv, mai dinamic și mai „fresh”.
Avem elemente grafice care au primit vizibilitate mai mare față de versiunea anterioară a site-ului BNR – cursul de schimb, ratele dobânzilor, ținta de inflație și valorile curente ale inflației. De altfel, BNR și-a asumat implicarea în educația financiară.
Un font nou plus o nouă culoare pentru un site elegant. Banca centrală păstrează logoul deja consacrat, dar renunță la culoarea albastră și adoptă negrul puternic.
Cea mai utilizată culoare în logo-urile companiilor financiar- bancare este albastru, însă BNR renunță tocmai la această nuanță. Noua siglă de culoare neagră simbolizează putere, autoritate și integritate.
Negrul este contrabalansat de alb, albastru și bej – ce aduc simplitate, încredere și un strop de sobrietate
Importanța culorii în marketing: nuanțele captivante pot consolida percepția mărcii, pot transmite încredere și pot rezona cu publicul.
Culoarea este o preocupare importantă pentru mărcile financiare. Modelează percepțiile și comportamentele la nivel subconștient, influențând încrederea clienților, emoțiile și loialitatea față de marcă. De altfel, paleta de culori potrivită poate face o companie financiară să pară mai fiabilă, atrăgătoare și o diferențiază pe o piață competitivă.