Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”
Share
Notification Show More
Latest News
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro. Johann Strobl, Raiffeisen Bank International: ”Am aderat la acest consorțiu deoarece suntem convinși de avantajele ca mai multe bănci să emită stablecoin-uri”
Stiri de top
Studiu ING Bank: Afacerile conduse integral de femei, cele mai profitabile din România – cu o rată de 12,3%, peste media înregistrată la nivel național. Luana Sorescu: ”Rezultatele studiului nostru ne arată clar că femeile antreprenoare au un potențial extraordinar de creștere și de profitabilitate”
Stiri de top
De ce sunt sfătuiți europenii să păstreze 100 de euro în numerar acasă?
Informații financiare
Piero Cipollone, BCE: Euro digital va fi lansat probabil în 2029
Informații financiare
Salt Bank a implementat RoPay. Clienții pot trimite și primi bani instant, inclusiv între bănci diferite, folosind doar numărul de telefon
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”
AnalizeTop newsStiri de top

Cum arată și cât de diferiți sunt clienții băncilor din România. Banca Transilvania, BCR, UniCredit Bank, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și Revolut au fiecare un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte. Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting: ”Datele confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă”

Cornel Dinu
Last updated: 26/09/2025 11:20
Cornel Dinu 15 secunde ago
Share
Credit foto: Shutterstock.com
SHARE

Profiluri diferite de clienți pentru băncile din România – rezultatele din valul 5 al studiului Financial Services Digital Transformation realizat de Exact Business Solutions – Research & Consulting, in octombrie 2024, evidențiază caracteristicile generale ale clienților principali ai băncilor din România, dar si elemente specifice, diferențiatoare, în rândul publicului urban adult cu educație medie și superioară, utilizatori activi de servicii financiare, digitalizati (target activ commercial), se arată într-un comunicat de presă remis de Exact Business Solutions – Cercetare si Consultanta.

Contents
Profiluri de client reprezentativ pentru principalele bănciAnaliza arată diferențe semnificative între profilurile clienților

Profiluri de client reprezentativ pentru principalele bănci

  • Banca Transilvania: Profil echilibrat de gen (52% bărbați, 48% femei), cu o vârstă medie in jur de 42 de ani. Venitul personal mediu este 4.940 de lei, iar cel al gospodăriei 8.660 de lei. Clienții sunt mai puțin reprezentați în București și folosesc mobile banking în proporție de 53%.
  • BCR: Clienții au în medie spre 45 de ani, sunt în proporție de 56% femei, cu 54% educație superioară și venit personal mediu de 4.920 de lei. Aproape jumătate provin din orașe mici. 95% folosesc zilnic smartphone-ul, iar 57% utilizeaza serviciul de mobile banking.
  • UniCredit Bank: Clienții în medie mai tineri (38 de ani), cu o pondere mai mare de bărbați (58%) și aproape 60% educație superioară. Venitul personal mediu este 5.500 de lei, iar cel al gospodăriei ajunge la 11.500 de lei, cel mai ridicat dintre băncile analizate. Se remarcă printr-o utilizare ridicată a laptopului (73% zilnic) și a mobile banking-ului (67%).
  • BRD: Clienți în proporție de aprox. 57% femei, cu vârsta medie de 41 de ani, 62% educație superioară și venit personal mediu de aprox. 5.200 de lei. O treime provin din mediul urban mic. 96% folosesc smartphone-ul zilnic, 61% laptopul, iar 55% mobile banking.
  • Raiffeisen Bank: Clienții au spre 45 de ani în medie, 59% sunt femei, iar 61% au educație superioară. Venitul personal mediu este de 4.800 de lei, iar venitul mediu al gospodăriei de 8.700 de lei. Sunt usor supra-reprezentați tot cei din orașe mici. 97% folosesc smartphone-ul zilnic, iar 56% mobile banking.
  • ING Bank: Clienții au în medie 42 de ani, 55% femei, cu un nivel ridicat de educație (66% studii superioare). Venitul personal mediu este 7.630 de lei, iar cel al gospodăriei spre 10.000 de lei. Clienții ING se mai disting si printr-o incidență ridicată a utilizării mobile banking-ului (66%) dar și printr-o incidenta mai mare, de peste 50%, a asigurărilor de viață/sănătate, cea mai ridicată dintre băncile analizate.
  • Revolut: Clienți in medie tineri – 34 de ani media, bărbați (56%), cu o pondere mare a celor între 18–30 de ani (48%). 59% au educație medie, venitul personal mediu fiind 4.800 de lei. Utilizarea zilnică a smartphone-ului este de aproape 100%.

Analiza arată diferențe semnificative între profilurile clienților

  • Revolut atrage mult public mai tânăr, cu venituri medii și orientat către digital.
  • UniCredit Bank se adresează clienților cu venituri mai mari și un stil de viață activ digital.
  • ING Bank se diferențiază prin nivele ridicate de educație și de venit, precum și prin orientarea către produse financiare mai complexe (inclusiv asigurări).
  • BCR, BRD, Raiffeisen Bank și Banca Transilvania au un profil mai echilibrat, adresându-se populației generale, dar mai bine reprezentate în urbanul mic și mijlociu.

„Aceste date confirmă că piața bancară din România nu este chiar uniformă – fiecare instituție bancara are un nucleu de clienți cu trăsături relativ distincte, ceea ce arată necesitatea de a personaliza produsele și strategiile de comunicare. La fel ca în orice zona de servicii, si aici – în banking – ințelegerea acestor tipologii de clienți, personas, ajută companiile (băncile) să răspundă mai bine nevoilor clienților lor.” – a declarat Julien Zidaru, Exact Business Solutions – Research & Consulting.

Financial Services Digital Transformation este un studiu sindicalizat realizat de Exact Business Solutions, adresat populației urbane adulte (18–65 ani), cu educație medie și superioară, utilizatori de internet și servicii financiare – un univers estimat la aproximativ 5 milioane de persoane, segment activ comercial. Fiecare val se deruleaza pe un esantion reprezentativ pentru populatia urbana cu studii medii si superioare, de peste 1000 respondenți, oferind insight-uri valoroase despre adopția și digitalizarea serviciilor financiare. Urmatorul val de studiu (Valul 6) este in derulare iar rezultatele vor fi disponibile pentru clienti in luna octombrie 2025.

You Might Also Like

Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro. Johann Strobl, Raiffeisen Bank International: ”Am aderat la acest consorțiu deoarece suntem convinși de avantajele ca mai multe bănci să emită stablecoin-uri”

Studiu ING Bank: Afacerile conduse integral de femei, cele mai profitabile din România – cu o rată de 12,3%, peste media înregistrată la nivel național. Luana Sorescu: ”Rezultatele studiului nostru ne arată clar că femeile antreprenoare au un potențial extraordinar de creștere și de profitabilitate”

Salt Bank a implementat RoPay. Clienții pot trimite și primi bani instant, inclusiv între bănci diferite, folosind doar numărul de telefon

10 ani de CSALB: de la neîncredere la mii de negocieri reușite și milioane de euro în beneficiul consumatorilor

SmartBill, Raiffeisen Bank și Danubius lansează Tools4Startups: soluții gratuite pentru antreprenorii la început de drum

TAGGED: Banca Transilvania, BRD, BCR, ING Bank, Unicredit Bank, Revolut, profil clienti banci, Raiffeisen Bank
Cornel Dinu 26/09/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro. Johann Strobl, Raiffeisen Bank International: ”Am aderat la acest consorțiu deoarece suntem convinși de avantajele ca mai multe bănci să emită stablecoin-uri”
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro. Johann Strobl, Raiffeisen Bank International: ”Am aderat la acest consorțiu deoarece suntem convinși de avantajele ca mai multe bănci să emită stablecoin-uri”

23 de ore ago

Studiu ING Bank: Afacerile conduse integral de femei, cele mai profitabile din România – cu o rată de 12,3%, peste media înregistrată la nivel național. Luana Sorescu: ”Rezultatele studiului nostru ne arată clar că femeile antreprenoare au un potențial extraordinar de creștere și de profitabilitate”

24 de ore ago

Salt Bank a implementat RoPay. Clienții pot trimite și primi bani instant, inclusiv între bănci diferite, folosind doar numărul de telefon

2 zile ago

10 ani de CSALB: de la neîncredere la mii de negocieri reușite și milioane de euro în beneficiul consumatorilor

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?