Aurul a fost o investitie de refugiu pentru investitori in perioada de criza, astfel ca pretul acestuia a crescut cu circa 80-90% in ultimii patru ani. „Aurul este o investitie cel putin pe termen mediu. Clientii nu ar trebui sa se gandeasca la aur ca la o investitie speculativa si sa cumpere doar pentru ca au vazut aceste cresteri fabuloase in ultimul timp”, declara Alina Piciorea, director de vanzari corporate si retail in cadrul Trezoreriei Piraeus, la ZF LIVE.
Cea mai mare cantitate de aur vanduta de Piraeus Bank unui client de retail intr-o singura tranzactie a fost de 10 kilograme, dar pe parcursul ultimilor trei ani clientul a acumulat 34 de kilograme de aur, a declarat luni Alina Piciorea. Banca a inceput sa vanda aur sub forma de lingouri si monede clientilor de retail in octombrie 2009, perioada in care a livrat clientilor lingouri de 800 de kilograme. Majoritatea clientilor vad in aur o investitie pe termen lung, spune Piciorea, in conditiile in care Piraeus Bank a cumparat inapoi de la acestia numai 20 de kilograme de aur.