Raiffeisen Bank a incheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 423 milioane de lei, cu 74% mai mult fata de S1/2017, potrivit băncii.
Activele totale ale Raiffeisen Bank au crescut in primul semestru al acestui an pana la 38,1 miliarde lei (crestere de 14%, an la an). Motorul principal al acestei evolutii puternic pozitive a continuat sa fie activitatea de creditare: 23,6 miliarde de lei este valoarea creditelor nete acordate clientilor bancii, in crestere cu 20% fata de perioada similara a anului 2017.
Volumele de credite noi acordate in primul semestru al acestui an au inregistrat cresteri substantiale, mai ales pentru companii, fata de aceeasi perioada anului trecut. Creditele nou acordate companiilor mari si medii au crescut in primul semestru al acestui an fata de aceeasi perioada a anului 2017 cu 43%, cele acordate IMM-urilor cu 35%, iar imprumuturile pentru populatie (garantate sau negarantate) cu 15%.
“Principalele noastre realizari sunt legate de activitatea de creditare responsabila, adica exact ceea ce ne-am propus sa facem prin noua pozitionare “banking asa cum trebuie”. Sunt convins ca aceasta tendinta de crestere a finantarii economiei romanesti va continua pentru ca oferim companiilor si antreprenorilor romani nu numai produse de creditare atractive, dar si expertiza noastra valoroasa. In ceea ce priveste creditarea populatiei, intr-un mediu cu dobanzi in crestere, peste 90% din volumele noi din ultimul an la creditele de consum sunt acordate cu dobanda fixa, iar la creditele imobiliare 60% au dobanda fixa pentru primii 7 ani”, a spus Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank.
Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienti au crescut cu 16% la jumatatea anului 2018, fata de iunie 2017 si au depasit valoarea de 31 miliarde lei. In primul semestru al anului 2018, veniturile bancii au fost de aproximativ 1,2 miliarde lei, cu 21% mai mult decat in S1/2017.
Rata creditelor neperformante a scazut la 4,9% la finalul lunii iunie 2018 (8% in S1/2017). Cheltuielile cu provizioanele au ajuns la 72 de milioane de lei, fata de 206 milioane de lei, cat erau la mijlocul anului trecut.
Cheltuielile operationale ale Raiffeisen Bank sunt de 622 milioane lei in primul semestru al acestui an, cu 5% mai mult fata de nivelul inregistrat in S1/2017.
Banca va continua investitiile substantiale in procesul de digitalizare si simplificare, pentru a oferi produse si servicii bancare accesibile, rapide si usor de inteles. Numarul clientilor bancii care folosesc aplicatiile de online banking, Raiffeisen Online si Smart Mobile, a ajuns la 530.000, cu 30% mai mult fata de perioada similara a anului trecut.
“Clientii Raiffeisen Bank, persoane fizice isi iau credite online si fac operatiuni prin aplicatiile de digital banking, call center sau prin bancomatele multifunctionale. Numarul clientilor care prefera instrumentele de self-banking este intr-o crestere sustinuta. Aproape jumatate dintre operatiunile care inainte se faceau in casieriile agentiilor bancii sunt acum efectuate in reteaua de bancomate multifunctionale, iar valoarea creditelor initiate digital a crescut cu 50% anul acesta, fata de aceeasi perioada a anului trecut”, a spus Steven van Groningen.
La mijlocul anului 2018 aproape jumatate dintre clientii persoane fizice ai bancii (966.000 S1/2018) au ales o relatie cu banca bazata pe mai multe produse de tranzactionare, de creditare, de economisire, cuprinse in pachetele de cont curent, cu 5% mai multi decat in S1/2017, confirmand faptul ca directia de simplificare a produselor si a utilizarii acestora intr-un mod responsabil este cea buna.
Raiffeisen Bank este lider pe piata cardurilor de credit cu peste 485.000 de carduri active la 30 iunie 2018, o crestere de 10% an la an. 95% dintre sumele tranzactionate prin intermediul cardurilor de credit sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumparaturi online. Peste 12.500 dintre cardurile de credit sunt co-branded eMAG si Raiffeisen Bank si sunt emise in cele 8 luni de la lansarea pe piata a acestui produs.
Raiffeisen Bank are unul dintre cele mai apreciate servicii de private banking de pe piata romaneasca si administreaza active de peste 5 miliarde de lei pentru 1.400 de clienti cu averi ridicate, care apeleaza la servicii de consultanta, instrumente financiare si servicii conexe.
La sfarsitul primului semestru din 2018, banca avea 5.099 de angajati (5.190 la S1/2017), 433 (466 S1/2017) de agentii in toata tara, peste 900 de ATM-uri (aproximativ 1100 in S1/2017), aproximativ 19.300 de POS-uri (18.400 S1/2017) si 210 de masini multifunctionale (165 S1/2017).
Raiffeisen Bank deserveste 2 milioane de clienti persoane fizice, aproximativ 100.000 de IMM-uri si 5.600 de corporatii.