Bancpost, ING Bank, UniCredit Tiriac Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania si Garanti Bank sunt singurele banci care au reusit sa intre in clasamentul ”Top Social Brands 2014”, realizat de Revista Biz. Interesant este faptul ca patru institutii de credit – respectiv Bancpost, UniCredit Tiriac Bank, Raiffeisen Bank si Garanti Bank – au fost cuprinse in clasament pentru prima data, in 2013 numai ING Bank si Banca Transilvania fiind desemnate printre cele mai active branduri in social media.
”Anul acesta, Top Social Brands cuprinde nu mai putin de 17 branduri noi fata de editia 2013: Lidl (urcare direct pe locul 4, in special ca urmare a efortului concentrat pe Facebook), ROM, Aqua Carpatica, IKEA, Bancpost, Air France, McDonald’s, Mercedes, UniCredit Tiriac Bank, Raiffeisen Bank, Flanco, H&M, Garanti Bank, Cora, Bioderma, Dero, Bergenbier. Se poate remarca ascensiunea retailului si a domeniului bancar”, noteaza Revista Biz.
Cea mai buna pozitie in topul celor 50 de branduri este ocupata de Bancpost (19), urmata de ING Bank (22). UniCredit Tiriac Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania si Garanti Bank sunt pe locurile 28, 30, 38 si 42.
Top Social Brands 2014, realizat de Revista Biz, este rezultatul unei analize complexe a activitatilor desfasurate de brandurile active in social media in intervalul februarie 2013 – februarie 2014. ”Campionii social media din Romania combina creativitatea, constanta si retelele sociale pentru a fi prezenti acolo unde sunt clientii lor cu mesaje relevante si de impact. Topul reuneste 50 de branduri active in social media care, pe parcursul anului trecut, au integrat cele mai de impact strategii si mijloace de comunicare ale momentului”, sustin realizatorii clasamentului.
”In analizarea brandurilor au fost luate in calcul toate tipurile de activitati ce pot fi desfasurate pentru promovarea in social media: blog de companie / blog de brand; campanii pe bloguri; pagina de Facebook, campanii pe Facebook; Facebook Ads; aplicatii pe Facebook; cont de Twitter; campanii pe Twitter; profil actualizat pe Wikipedia; cont Flickr; cont YouTube; cont Google+, cont Instagram; cont Pinterest, spoturi virale; site-uri de user-generated content; initiere sau sponsorizare a unor evenimente dedicate blogosferei sau mediilor sociale; activitati de customer care si de recrutare prin intermediul canalelor de social media; actiuni de endorsare a campaniilor din social media pe TV sau alte medii traditionale.
Pentru ca brandurile sa intre pe lista scurta de analiza, ce a fost ulterior trimisa spre monitorizare catre ZeList, votului unui grup de specialisti din agentii digitale precum si a unui grup de specialisti in online si bloggeri, era necesar ca ele sa fi desfasurat in perioada analizata, in mod constant, cel putin trei din activitatile de social media de mai sus.
Top Social Brands 2014 a rezultat in urma ponderarii rezultatelor inregistrate de branduri dupa cum urmeaza: numarul de canale social media folosit – 20%, topul realizat de revista Biz – 35%; topul rezultat in urma voturilor exprimate de specialisti din agentii digitale – 15%; topul mentiunilor pe ZeList – 15% si topul rezultat in urma voturilor exprimate de un grup de specialisti online si bloggeri – 15%.”, explica reprezentantii Revistei Biz.
Informatii suplimentare sunt disponibile pe www.revistabiz.ro.