Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Cum pot rezista băncile tradiționale în fața băncilor digitale și a fintech-urilor? 4 din 10 clienți lucrează deja cu o bancă digitală. Salt Bank, prima bancă digitală 100% românească, a depășit 250.000 de clienți la doar cinci luni după lansare
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Cum pot rezista băncile tradiționale în fața băncilor digitale și a fintech-urilor? 4 din 10 clienți lucrează deja cu o bancă digitală. Salt Bank, prima bancă digitală 100% românească, a depășit 250.000 de clienți la doar cinci luni după lansare
Stiri de top

Cum pot rezista băncile tradiționale în fața băncilor digitale și a fintech-urilor? 4 din 10 clienți lucrează deja cu o bancă digitală. Salt Bank, prima bancă digitală 100% românească, a depășit 250.000 de clienți la doar cinci luni după lansare

Gabriela Dinu
Last updated: 16/09/2024 13:22
Gabriela Dinu 8 luni ago
Share
SHARE

Băncile tradiționale sunt ajutate de loialitatea clienților să reziste în fața concurenței din partea băncilor digitale și a fintech-urilor, insă această loialitate nu ar trebui considerată garantată, întrucât tot mai mulți oameni optează pentru bănci digitale, arată cele mai recente date din raportul anual European Retail Banking Radar.

Contents
Alexandra Velescu: Băncile digitale nu oferă, încă, credite pentru achiziția de locuințe, în timp ce băncile tradiționale nu oferă aceeași experiență fluidăSchimbarea este impulsionată de comunicarea informală și de stimulentele financiareFintech-urile reprezintă o amenințare tot mai mare la adresa băncilor tradiționaleAlexandra Velescu: 4 din 10 clienți lucrează cu o bancă digitală, iar o treime consideră banca digitală ca fiind banca lor principală. Salt Bank, prima bancă digitală 100% românească, a depășit 250,000 de clienți la doar cinci luni după lansareConcluzii și strategii pentru băncile tradiționale să rămâne relevante pe o piață în continuă transformare

Totuși, cifrele arată că mai mult de două treimi (73%) dintre clienții băncilor europene și-au păstrat contul principal la aceeași instituție bancară timp de cinci ani sau mai mult.

„Uitându-ne la cifre, clienții români pot părea, în medie, mai puțin loiali decât cei europeni. Unul din cinci români lucrează cu cel puțin trei bănci, în timp ce media europeană este unul din zece,” declară Alexandra Velescu, Director în biroul din București al Kearney.

Alexandra Velescu: Băncile digitale nu oferă, încă, credite pentru achiziția de locuințe, în timp ce băncile tradiționale nu oferă aceeași experiență fluidă

„Clienții români sunt pragmatici, atenți la costuri, căutând cel mai potrivit produs pentru fiecare dintre nevoile lor financiare, chiar dacă acest lucru implică să lucreze cu mai multe instituții financiare. În același timp, este și o chestiune de ofertă.

În acest moment, nici băncile tradiționale, nici băncile digitale nu oferă o gamă completă de produse și servicii. De exemplu, băncile digitale nu oferă, încă, credite pentru achiziția de locuințe, în timp ce băncile tradiționale nu oferă aceeași experiență fluidă când vine vorba de plățile în valute multiple precum băncile digitale,” a explicat Alexandra Velescu.

Schimbarea este impulsionată de comunicarea informală și de stimulentele financiare

Pentru clienții care au schimbat băncile în ultimii cinci ani, recomandările informale (52%) și stimulentele financiare (52%) au fost cele mai importante două motive care i-au determinat să facă schimbarea. Cu precădere, o treime dintre respondenți (33%) au indicat de asemenea, experiența neplăcuta cu serviciul de suport pentru clienți ca fiind motivul pentru care au decis să schimbe banca.

În cazul în care clienții își schimbă contul curent principal, studiul a arătat că este probabil să își mute și alte produse bancare. Dintre cei care au schimbat recent banca în România, 78% au luat cu ei cel puțin un alt produs suplimentar, de obicei conturile de economii sau cardurile de credit. O treime (33%) și-au transferat contul principal împreună cu încă două sau mai multe produse la noua banca. Acest lucru confirmă faptul că băncile tradiționale trebuie să fie atente la veniturile obținute din produse cu valoare ridicată.

Fintech-urile reprezintă o amenințare tot mai mare la adresa băncilor tradiționale

Unul din cinci (19%) respondenți care și-au schimbat banca principală în ultimii cinci ani a facut schimbarea către o bancă digitală sau la un fintech.

Având în vedere că unul din zece (9%) clienți europeni are în prezent contul principal la o bancă digitală sau la un fintech, acestea câștigă rapid amploare și încep să rivalizeze în dimensiune cu unele dintre băncile tradiționale.

Alexandra Velescu: 4 din 10 clienți lucrează cu o bancă digitală, iar o treime consideră banca digitală ca fiind banca lor principală. Salt Bank, prima bancă digitală 100% românească, a depășit 250,000 de clienți la doar cinci luni după lansare

“În România vedem cu certitudine interesul crescut al clienților pentru băncile digitale. Conform studiului nostru, aproape 4 din 10 clienți lucrează cu o bancă digitală, iar o treime consideră banca digitală ca fiind banca lor principală. Cu peste 3 milioane de clienți, este deja bine cunoscut că țara noastră reprezintă a doua piață ca dimensiune a portofoliului pentru Revolut la nivel global. De asemenea, Salt Bank, prima bancă digitală 100% românească, a depășit 250,000 de clienți la doar cinci luni după lansare.” a mai adăugat Alexandra Velescu.

Potrivit studiului, clienții tineri sunt cei mai predispuși să aibă relația lor principală cu o bancă digitală sau fintech, probabil datorită faptului că multe dintre caracteristicile acestor produse rezonează cu consumatorii mai familiarizați cu tehnologia.

În mod specific, 35% dintre clienții principali ai băncilor digitale au sub 35 de ani, iar peste jumătate (55%) au sub 45 de ani, evidențiind atractivitatea acestor instituții.

Cercetarea realizată de Kearney reflectă un nivel considerabil de încredere în serviciile bancare moderne, jumătate dintre respondenți (48%) care au o relație principală cu o bancă digitală păstrând între 80% și 100% din finanțele lor la aceste instituții.

Concluzii și strategii pentru băncile tradiționale să rămâne relevante pe o piață în continuă transformare

Deși băncile tradiționale continuă să se bucure de loialitatea clienților în Europa, există semnale clare care sugerează că această loialitate nu ar trebui considerată garantată, întrucât tot mai mulți oameni optează pentru bănci digitale.

Băncile tradiționale trebuie să fie vigilente în privința clienților mai tineri, care aleg fintech-urile datorită flexibilității și ofertelor lor inovatoare.

Clienții băncilor digitale și fintech dețin aproximativ același număr de produse ca și clienții băncilor tradiționale. În medie, un client principal al unei bănci digitale sau fintech deține 1,95 produse, comparativ cu 2,07 produse pentru clienții primari ai băncilor tradiționale.

Există multiple strategii pe care aceste bănci le pot adopta pentru a naviga cu succes pe o piață în continuă transformare, de la investiții în capabilități digitale și atenția la experiența clientului, până la oferirea de stimulente financiare sau lansarea propriului brand digital. Unele instituții financiare deja depășesc constrângerile sistemelor tradiționale și ale proceselor complexe, explorând noi tehnologii, precum open banking, pentru a furniza soluții adaptate clienților dornici de inovații digitale.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: conturi de economii, financiar, valute, tehnologie, fintech, credite, Kearney, banci, banci digitale, Cont curent, Alexandra Velescu, banca, credite pentru achiziția de locuințe, banking, carduri de credit
Gabriela Dinu 16/09/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Analiştii financiari anticipează că BNR va tăia dobânda cheie în lunile octombrie și noiembrie ajungând la 6%, la finalul anului. Cum vor evolua inflația și cursul de schimb
Next Article ING România lansează Business Deals, o platformă cu oferte speciale, negociate pentru antreprenori. Luana Sorescu: ”Ne propunem ca această platformă să devină un one-stop shop atât pentru afaceri la început de drum, cât și pentru cele în continuă creștere”

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?