Bancpost a contestat în instanţă procesul-verbal de constatare a contravenţiei emis de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) care stabilea obligaţia de restituire către clienţi a dobânzilor percepute în ultimul deceniu pentru credite cedate de bancă în Olanda, astfel că aplicarea sancţiunii se suspendă până când va fi stabilită o hotărâre judecătorească definitivă, potrivit informaţiilor transmise de bancă.
„Bancpost a contestat în instanţă procesul-verbal de constatare a contravenţiei realizat de ANPC. Din momentul contestării în faţa instanţelor de judecată şi până la momentul rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti, toate măsurile stabilite prin procesul verbal sunt suspendate de drept, conform legii“, a transmis Bancpost.
Vă reamintim că la începutul lunii august Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor a anuntat ca a sanctionat contraventional Bancpost S.A. cu amenda in valoare de 150.000 lei, in data de 06.08.2018, pentru incalcarea prevederilor legale privind practicile comerciale incorecte conform Legii 363/2007, cat si pentru afectarea intereselor economice ale consumatorilor, conform O.G. 21/1992(r2).
Bancpost este acuzata ca a cesionat creditele performante ale unor persoane fizice catre un SRL din Olanda.
Autoritatea considera ca societatea pentru care s-au cesionat creditele nu este autorizata ca banca sau IFN si nu avea dreptul sa incaseze dobanzi si comisioane de la consumatorii romani. Mai mult, banca nu si-a notificat clientii despre cesionarea creditelor.
Tot atunci Bancpost preciza: Instanta va decide legalitatea masurilor dispuse. Toate deciziile stabilite de ANPC sunt suspendate, conform legii. Creditele cesionate nu sunt incluse in tranzactia cu BT
Citeste stirea AICI