Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: BANKING INNOVATION LAB. Cum arată o bancă modernă în percepția românilor și în ce fel influențează digitalizarea relația dintre bancă și client
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > BANKING INNOVATION LAB. Cum arată o bancă modernă în percepția românilor și în ce fel influențează digitalizarea relația dintre bancă și client
Stiri de top

BANKING INNOVATION LAB. Cum arată o bancă modernă în percepția românilor și în ce fel influențează digitalizarea relația dintre bancă și client

Cornel Dinu
Last updated: 10/10/2018 15:29
Cornel Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

Soluțiile și aplicațiile inovatoare constituie o prioritate pe agenda fiecărei bănci. Fie că vorbim despre carduri, plăți online, bancomate inteligente, Internet Banking sau Mobile Banking, noile tehnologii cresc interacțiunea bancilor cu clienții, îmbunătățesc performanțele instituțiilor de credit și ușurează viața utilizatorilor. Procesul de digitalizare este, până la urmă, definitoriu pentru bankingul modern. Tema suscită interes, fapt pentru care cea de-a III-a ediție a Conferinței ”Banking Innovation Lab.” s-a manifestat ca o dezbatere profundă a subiectului, la care au luat parte numeroși specialiști ai industriei bancare din România. Opiniile exprimate de Florin Dănescu – Președinte Executiv Asociația Română a Băncilor, Ruxandra Avram – Director Direcția Monitorizare a Infrastructurilor Pieței Financiare și a Plăților din cadrul Băncii Naționale a României, Marian Stancu – Development, Support and Product Manager Alior Bank, Florin Brănici, Director Direcția Canale Alternative Alpha Bank, Alin-Daniel Fodoroiu – Vicepreședinte Executiv Business Idea::Bank și Traian Năstase – Managing Partner iSense Solutions susțin ideea că digitalizarea este un ”must-have” pentru dezvoltarea economiei românești.

”Asociația Română a Băncilor susține identificarea și implementarea soluțiilor de stimulare a digitalizării economiei României. Digitalizarea administrației publice reprezintă o condiție de bază pentru atingerea obiectivelor comune ale autorităților publice și ale mediului de afaceri. Adoptarea tehnologiilor digitale în sistemul bancar și la nivelul administrației publice este principalul accelerator al economiei românești care va conduce la reducerea birocrației, stimularea incluziunii financiare în rândul populației și la reduceri de costuri pentru produse și servicii. Creșterea gradului de adoptare a tehnologiilor digitale va crește atractivitatea economiei românești pentru investitori și va contribui la limitarea economiei “gri”, consolidând eforturile în această direcție ale autorităților române”, a subliniat Florin Dănescu, Președintele Executiv al Asociației Române a Băncilor, în cadrul evenimentului.

Procesul de digitalizare a bankingului autohton, impulsionat și de Directiva Europeană PSD2 (Directiva Serviciilor de Plăți revizuită), vine la pachet, invariabil, cu o serie de provocări care țin, pe de o parte, de riscurile operaționale și de securitate a serviciilor de plată și, pe de altă parte, de accentuarea concurenței pe piața serviciilor de plată prin intrarea unor noi jucători. Ruxandra Avram, Directorul Direcției Monitorizare a Infrastructurilor Pieței Financiare și a Plăților din cadrul Băncii Naționale a României, a vorbit, în cadrul conferinței, despre toate aceste provocări, detaliind elementele care vor caracteriza industria bancară în contextul PSD2: apariția unor noi actori în piață (prestatori de servicii de informare cu privire la conturi și prestatori de inițiere a plăților) și un pachet mai larg de cerințe legislative care vizează securitatea strictă pentru autentificarea clienților, raportarea incidentelor majore și a fraudelor sau măsurile de securitate în legătură cu riscurile operaționale și de securitate aferente serviciilor de plată. Ruxandra Avram a adus în prim-plan și cerințele Regulamentului BNR nr. 3/2018 privind monitorizarea infrastructurilor pieței financiare și a instrumentelor de plată, care a intrat în vigoare pe 16 august 2018.

BankingNews_oct 2018    ”Întotdeauna, voi accentua necesitatea existenței la nivelul fiecărei entități, care potrivit legii poate să ofere servicii de plată, a unei documentații serioase legată de politicile de securitate, măsuri de identificare și control a riscurilor operaționale și de securitate potențiale, testarea periodică a sistemelor IT, în scenarii diverse, extreme dar plauzibile, măsuri de asigurare a continuității afacerii”, a concluzionat Directorul Direcția Monitorizare a Infrastructurilor Pieței Financiare și a Plăților din cadrul Băncii Naționale a României.

Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions, a prezentat în cadrul conferinței rezultatele studiului ”Cum arată o bancă modernă în percepția românilor”, efectuat de compania de cercetare pe un eșantion de 990 de respondenți din mediul urban. Analiza relevă faptul că tehnologia în banking are rolul să ajute clienții băncilor să își îndeplinească nevoile de rapiditate, accesibilitate și de ușurință în utilizare. Clienții își doresc de la o bancă modernă: o aplicație pentru mobil (60%) – pentru a avea acces la servicii de oriunde și oricând, posibilitatea de a plăti contactless (59%) – chiar și cele câteva secunde economisite când nu mai introduci card-ul în POS sunt apreciate, posibilitatea de a contracta servicii online (53%), posibilitatea de a-și schimba singuri setările de securitate la card (47%), plăți automate prin direct debit (47%), posibilitatea de a realiza schimbul valutar online (43%), self banking (42%), posibilitatea de a salva plățile realizate pentru a se repeta ulterior (38%). Există o nișă importantă de consumatori care consideră că o bancă modernă ar trebui să ofere și servicii personalizate de suport, prin: statistici cu cheltuielile avute pentru o evidență mai bună (38%), consultant bancar personal (36%), asistent de suport virtual (33%).

”Consumatorul zilelor noastre este din ce în ce mai ocupat și are din ce în ce mai puțin timp liber. De aceea, poate deloc surprinzător, când vine vorba despre ce anume înțeleg românii printr-o „bancă modernă”, aceștia nu se gândesc în primul rând la tehnologie. Și tehnologia este importantă, dar pe primul loc pentru consumatori atunci când se gândesc la o bancă modernă stă ușurința în utilizarea serviciilor ei (80%). Tot mai importantă decât tehnologia în ceea ce privește percepția românilor asupra băncilor moderne este viteza cu care o bancă îți rezolvă o problemă. Conform datelor de cercetare, aproape jumătate dintre consumatorii din România își doresc un răspuns de la un brand aproape instant după ce îl contactează, iar 9 din 10 consumatori se așteaptă la un răspuns în aceeași zi. În condițiile acestea, o bancă modernă este asociată cu o bancă rapidă (76%). În completare, consumatorii se așteaptă ca o bancă modernă să fie mereu acolo, disponibilă și accesibilă pentru ei, și să ofere servicii de suport 24 din 24 de ore (73%), precum și o rețea vastă de bancomate (59%)”, a menționat Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

„Clienții vor să facă banking altfel: simplu și care să nu le consume timp. Banca dorită de clienți se transformă dintr-un loc fizic într-o sursă de soluții pentru activitățile de zi cu zi, la care au acces oricând au nevoie, 24/7 și de oriunde s-ar afla. Încrederea în bănci continuă să fie baza relației, însă acum încrederea se măsoară în capacitatea băncii de a oferi servicii fără întrerupere, soluții imediate și costuri transparente. Digitalizarea este răspunsul la nevoile clienților băncilor în ziua de azi. Clienții au făcut deja transformarea digitală, e timpul să o facă și bankingul”, a evidențiat, la rândul său, Marian Stancu, Development, Support and Product Manager Alior Bank.

De asemenea, și Florin Brănici, Directorul Direcției Canale Alternative, a făcut referire la importanța tehnologiei pentru industria bancară, precizând că „evoluția digitală în banking poate aduce numeroase beneficii și poate ușura în același timp experiența clienților, dar trebuie să pornească de la nevoile, aspirațiile și așteptările acestora. În acest context, principala noastră preocupare, a Alpha Bank România, este de a le oferi clienților confort, rapiditate și încredere în relația cu banca, prin intermediul tehnologiei, dar și suportul și consilierea de care au nevoie prin interacțiune umană”.

*
*   *

Conferința ”Banking Innovation Lab.” este un proiect dezvoltat de Revista BankingNews și publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, în calitate de Parteneri Instituţionali, Alior Bank – Partener Special, Banca Transilvania și BCR – Parteneri Principali, Alpha Bank, Idea::Bank și iSense Solutions – Parteneri.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: Alior Bank, Florin Branici, Telekom Banking, iSense Solutions, Alpha Bank, Traian Nastase, BNR, Marian Stancu, Florin Danescu, ARB, Idea Bank, Ruxandra Avram, Banking Innovation Lab
Cornel Dinu 10/10/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Florin Jianu: Programul Start-up Nation 2018 trebuie îmbunătăţit cu criterii de performanţă, nu de viteză
Next Article Ruxandra Avram la Banking Innovation Lab: Din noiembrie 2018, românii vor putea face plăți instant, cu decontare în 10 secunde, 24 de ore din 24, 7 zile din 7

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?