Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Sergiu Manea, după ce BCR a făcut un profit de aproape un miliard de lei: Rezultatele noastre se bazează mai întâi de toate pe dedicaţia angajaţilor faţă de clienţi
Share
Notification Show More
Latest News
Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit
Stiri de top
De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii
Stiri de top
Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi
Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii
Stiri de top
Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Sergiu Manea, după ce BCR a făcut un profit de aproape un miliard de lei: Rezultatele noastre se bazează mai întâi de toate pe dedicaţia angajaţilor faţă de clienţi
Stiri de top

Sergiu Manea, după ce BCR a făcut un profit de aproape un miliard de lei: Rezultatele noastre se bazează mai întâi de toate pe dedicaţia angajaţilor faţă de clienţi

bankingnews.ro
Last updated: 26/02/2016 9:07
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

Banca Comercială Română a obţinut în anul 2015 un profit net de 918,9 milioane RON (206,8 milioane EUR), susţinut de o bună performanţă operaţională şi de eliberări de provizioane de risc, ca urmare rambursărilor aferente portofoliului de credite cu probleme, bazate pe capacităţi sporite de procesare şi recuperare a creditelor neperformante, precum şi pe o situaţie economică mai bună.

“Rezultatele noastre se bazează mai întâi de toate pe dedicaţia angajaţilor BCR faţă de clienţi. Am trecut printr-o transformare amplă a băncii, iar aceasta este vizibilă în îmbunătăţirea semnificativă a serviciilor pentru clienţi. Deţinem un capital foarte puternic şi suntem determinaţi să fim în permanenţă un partener de încredere pentru clienţii noştri, precum şi să găsim soluţii comerciale pentru provocările şi dificultaţile financiare pe le întâlnesc aceştia. În anul precedent, BCR a acordat peste 8 miliarde de lei credite noi în economie şi a scăzut ratele lunare pentru mai mult de 30.000 de clienţi. Credem că aceasta este calea corectă de urmat pentru o bancă”, a declarat Sergiu Manea, CEO al BCR.

“Există în acest moment o serie de provocări neaşteptate pentru sectorul financiar local, nu în ultimul rând o dezbatere aprinsă despre modul în care instituţiile bancare ar trebui să sprijine economia.  Suntem determinaţi să identificăm, împreuna cu toate părţile interesate, calea corectă de a susţine un program de dezvoltare solid, ancorat în stabilitate, creştere economică şi acces sustenabil la servicii financiare, asigurând totodată o protecţie adecvată debitorilor deveniţi cazuri sociale”, a adăugat Sergiu Manea.

Rezultatele BCR in 2015

Rezultatul operaţional s-a situat la 1.561,5 milioane RON (351,3 milioane EUR), mai redus cu 18,4% decât în anul precedent de 1.914,4 RON (430,8 milioane EUR), ca urmare a veniturilor operaţionale mai mici, aflate sub impactul unei contribuţii mai reduse din derularea creditelor neperformante, un mediu de dobânzi scăzute şi costuri mai ridicate cu proiectele IT aflate în derulare.

În activitatea bancară retail, performanţa ridicată a reţelei de sucursale a generat volume noi de credite în monedă naţională de 5,0 miliarde RON, mulţumită vânzărilor de credite garantate aflate în creştere anuală cu 11,5% anual, susţinute la rândul lor de vânzările de noi de credite Prima Casă mai ridicate cu 29% faţă de anul precedent, în timp ce volumul de credite de nevoi personale a crescut cu 7% anual.

În activitatea corporate, portofoliul de credite nou acordate s-a ridicat la 3,6 miliarde RON, susţinut de o creştere de 3,6% pe segmentul de întreprinderi mici şi mijlocii. Volumul de credite noi aprobate este din ce în ce mai ridicat, susţinut de un flux solid de afaceri noi de o calitate mai bună, în special pe categoriile de produse precum descoperit de cont, capital de lucru şi finanţarea lanţurilor de furnizori.

Veniturile nete din dobânzi au scăzut cu 13,0%, la 1.992,6 milioane RON (EUR 448,3 milioane), de la 2.289,4 milioane RON (515,1 milioane EUR) în anul 2014, ca rezultat al rezolvării accelerate a portofoliului de credite problematice, eforturile de a oferi preţuri competitive pe piaţă, precum şi un mediu dominat de rate mai mici ale dobânzii.

Veniturile nete din comisioane au crescut cu 2%, la 752,2 milioane RON (163,2 milioane EUR), de la 711,3 milioane RON (160,0 milioane EUR) în 2014, susţinute de veniturile generate de tranzacţii bancare şi distribuţia de produse de asigurare.

Rezultatul net din tranzacţionare a scăzut cu 14,5%, la 308,4 milioane RON (69,4 milioane EUR), de la 360,8 milioane RON (81,2 milioane EUR) în anul 2014, din cauza activităţii mai reduse de tranzacţionare.

Venitul operaţional a scăzut cu 9,3% la 3.074,9 milioane RON (691,9 milioane EUR) de la 3.389,3 milioane RON (762,4 milioane EUR) în anul 2014, în special din cauza veniturilor nete din dobânzi mai reduse, împreună cu un rezultat din tranzacţionare diminuat.

Cheltuielile administrative generale în anul 2015 au ajuns la 1.513,4 milioane RON (340,5 milioane EUR), mai ridicate cu 2,6%, comparativ cu 1.474,9 milioane RON (331,9 milioane EUR) în anul 2014. Realizarea ţintelor privind costurile, stabilite în 2012 în planul de redresare şi atenţia continuă dedicată îmbunătăţirilor de productivitate, este de aşteptat să se traducă în investiţii semnificative în infrastructura IT a băncii.

Ca atare, raportul cost-venit a avansat la 49,2% în anul 2015, faţa de 43,5% în aceeaşi perioadă din 2014.

Costurile de risc şi calitatea activelor

În ceea ce priveşte pierderile nete din deprecierea activelor financiare care nu sunt măsurate la valoarea justă prin profit şi pierdere BCR a înregistrat o eliberare de provizioane în valoare de 72,9 milioane RON (16,4 milioane EUR) în anul 2015, faţă de o sarcină negativă de -4.440,0 milioane RON (-999,0 milioane EUR ) în anul 2014, ca urmare rambursărilor aferente portofoliului de credite cu probleme, bazate pe capacităţi sporite de procesare şi recuperare a creditelor neperformante, precum şi pe o situaţie economică mai bună. În anul 2015, BCR a înregistrat în continuare o calitate mai ridicată a portofoliului de credite performante, ca urmare a implementării în anii anteriori a unor procese de selecţie şi monitorizare mai performante.

Rata NPL[1] de 20,2%, la 31 decembrie 2015, a fost semnificativ mai mică faţă de 25,7% la 31 decembrie 2014, în pofida reducerii generale a portofoliului de credite determinată de recuperări, vânzări de portofolii NPL şi scoateri în afara bilanţului. Rata de acoperire a NPL s-a situat la 77,4%.

Capitalizare şi finanţare

Raportul de solvabilitate conform standardelor locale (doar banca) în decembrie 2015 se afla la nivelul de 19,6%, cu mult peste cerinţele obligatorii ale Băncii Naţionale a României (min 10%). De asemenea, Rata capitalului de Rang 1+2 pe IFRS de 18,9% (Grup BCR), în decembrie 2015, arată clar puternica adecvare a capitalului BCR şi susţinerea sa continuă de către Erste Group. În acest sens, BCR se bucură de una din cele mai solide poziţii de capital şi finanţare dintre băncile româneşti.

BCR îşi menţine în continuare rata de solvabilitate ridicată, dovedind astfel capacitatea şi angajamentul de susţinere a creşterii creditării sustenabile atât în linia de afaceri retail cât şi în linia de afaceri corporate,  consolidând astfel capacitatea de a genera venituri semnificative din activitatea sa de bază.

Depozitele de la clienţi au fost în creştere cu 6,8% la 42.626,0 milioane RON (9.422,2 milioane EUR) la 31 decembrie 2015, faţa de 39.922,6 milioane RON (8.905,7 milioane EUR) la 31 decembrie 2014, determinate de evoluţia pozitivă a depozitelor retail şi IMM. Depozitele clienţilor rămân principala sursă de finanţare a BCR, banca beneficiind totodată de surse de finanţare diversificate, inclusiv compania mamă.

BCR se concentrează pe creditarea în lei, cu scopul de inversa pe termen mediu şi lung mixul de valute din portofoliul de credite în favoarea monedei locale şi pentru a utiliza la maximum capacitatea puternică de auto-finanţare în lei.

 

You Might Also Like

Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit

De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie

TAGGED: NPL, BCR rezultate 2015, BCR, euro, credite, depozite, lei, banca, profit, dobanzi
bankingnews.ro 26/02/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Mugur Isărescu despre darea în plată: ”O lege a haiduciei, o gogomănie promovată de un tânăr, ajuns doctor printr-o eroare!”
Next Article ERSTE anunta un profit de 962 milioane euro. Contextul operational se anunta favorabil creditarii

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit

2 zile ago

De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

2 zile ago

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

3 zile ago

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?