Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Performanță românească remarcabilă în TOP Brand Finance Banking 500. Banca Transilvania rămâne al treilea cel mai puternic brand bancar din lume, într-un nou clasament global
Share
Notification Show More
Latest News
BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde
Stiri de top
60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor
Stiri de top
Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA
Stiri de top
Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Stiri de top
Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Top news > Performanță românească remarcabilă în TOP Brand Finance Banking 500. Banca Transilvania rămâne al treilea cel mai puternic brand bancar din lume, într-un nou clasament global
Top newsStiri de top

Performanță românească remarcabilă în TOP Brand Finance Banking 500. Banca Transilvania rămâne al treilea cel mai puternic brand bancar din lume, într-un nou clasament global

Cornel Dinu
Last updated: 20/03/2025 9:25
Cornel Dinu 3 luni ago
Share
Premieră BT
SHARE

Cele mai puternice branduri bancare din România – Banca Transilvania, BCR și BRD sunt prezente în TOP 500 Brand Finance. Brandul Banca Transilvania este cel mai puternic brand bancar european și al treilea cel mai puternic din lume, arată datele Brand Finance publicate astăzi. Ca urmare, brandul Banca Transilvania a urcat 27 de poziții, ajungând pe locul 225 în clasamentul Banking 500 din acest an.

Contents
Cum a ajuns Banca Transilvania al treilea cel mai puternic brand bancar din lumeBRD și BCR – creșteri importante de brand în 2025Cum arată TOP 500 Brand Finance în 2025

Prima bancă din România după active – Banca Transilvania – are în prezent o valoare a brandului de 955 milioane USD, în creștere 39%, și rămâne cel mai valoros brand bancar românesc.

În 2024, BT avea o valoare a brandului de 686.5 milioane dolari și ocupa pozitia 252 în TOP, ceea ce arată o creștere importantă a brandului în 2025.

Această creștere este determinată de investiții strategice, implicare sporită a clienților și un accent puternic pe transformarea digitală, inclusiv integrarea inteligenței artificiale. Începând cu 2025, Banca Transilvania este prima bancă românească ce a integrat IA în comunicarea cu clienții și procesele sale, consolidându-și astfel poziția de lider pe piață.

„Faptul că Banca Transilvania este al treilea cel mai puternic brand bancar din lume demonstrează că brandurile locale pot concura cu succes cu rivalii internaționali prin construirea unor relații puternice cu clienții. Prin concentrarea constantă pe implicarea clienților și investițiile în inovație, Banca Transilvania a consolidat loialitatea consumatorilor și și-a cimentat poziția de lider de piață.

Acest lucru se reflectă în scorurile sale excepționale pentru familiaritate, reputație și luare în considerare, conform cercetărilor Brand Finance.”, declară Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.

Cum a ajuns Banca Transilvania al treilea cel mai puternic brand bancar din lume

Evoluția BT: urcare cu aproape 50 de poziții (2019), +100 de poziții (2020), iar în 2021 a ajuns pe locul 302 de pe 339. În 2024, brandul BT urca pe poziția 252, iar de astăzi, brandul românesc crește și ocupă poziția 225

Banca Transilvania a intrat în Brand Finance Banking 500 în anul 2018, pe locul 486, când valoarea brandului era de 174 milioane dolari. Între timp, forța brandului Banca Transilvania (Brand Strength Index) a crescut anul, până când BT a intrat în teritoriul AAA+ și s-a clasat în top 10 global (banking).

Brand Finance calculează forța unui brand printr-un index BSI (Brand Strength Index), ținând cont de trei piloni: Brand Investment (investiția în brand, mixul de marketing), Brand Equity (indicatori de brand în rândul consumatorilor și altor stakeholderi) și Brand Performance (performanța financiară a brandului), la final rezultând un punctaj de maxim 100, transformat într-un sistem de rating (de exemplu, un brand cu scor BSI 90-100 primește rating AAA+.

BRD și BCR – creșteri importante de brand în 2025

Totodată, valoarea brandului BCR a crescut cu 28%, ajungând la 285 milioane USD, iar valoarea brandului BRD a crescut cu 19%, ajungând la 266 milioane USD.

Băncile românești au urcat 44 de pozitii, respectiv 28 de poziții în clasamentul Banking 500, reflectând eforturile lor strategice de a-și consolida prezența pe piață și subliniind reziliența și competitivitatea tot mai mare a sectorului bancar românesc.

Astfel, în 2025, brandul BCR se situează pe poziția 422, iar brandul BRD îl regăsim pe poziția 435 la nivel global.

Cum arată TOP 500 Brand Finance în 2025

Valoarea totală a brandurilor celor mai valoroase 500 de bănci din lume a crescut cu 13% de la an la an, ajungând la 1,6 trilioane USD, marcând prima creștere de două cifre în ultimii patru ani, potrivit celui mai recent raport al Brand Finance, cea mai importantă firmă de evaluare a mărcilor din lume. Această creștere vine după doi ani de stagnare, cu o creștere de doar 2% în valoarea brandului, și reflectă capacitatea sectorului bancar de a-și menține impulsul în ciuda volatilității pieței.

Brandurile bancare chineze continuă să domine clasamentul, cu ICBC (Industrial and Commercial Bank of China) păstrându-și poziția de cel mai valoros brand bancar din lume pentru al nouălea an consecutiv, cu o creștere de 10% la 79,1 miliarde USD. China Construction Bank, Agricultural Bank of China și Bank of China completează primele patru poziții.

Băncile digitale emergente încep acum să vadă beneficiile investițiilor în construirea brandului. Neobanca britanică Revolut este brandul bancar cu cea mai rapidă creștere la nivel global, înregistrând o creștere de 795% a valorii brandului, ajungând la 1,9 miliarde USD, datorită investițiilor semnificative în marketing, expansiunii bazei de clienți și intrării pe piețe noi.

BCA din Indonezia își păstrează titlul de cel mai puternic brand bancar din lume, cu un scor BSI de 97,1/100 și un rating AAA+. Clasamentul subliniază forța tot mai mare a băncilor locale și regionale, multe dintre acestea din Asia și Africa exceland în construirea încrederii clienților și inovare digitală.

Citește si

Cum a ajuns Banca Transilvania al treilea cel mai puternic brand bancar din lume, în 2024, cu o valoare a mărcii de peste 686 milioane dolari. BCR și BRD, prezente în Brand Finance Banking 500

You Might Also Like

BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde

60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor

Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

TAGGED: Banca Transilvania, BRD, BCR, banci, banca, brand, valoare, Brand Finance, Brand Finance Banking 500
Cornel Dinu 20/03/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article FOTO. BCR lansează prima bancă mobilă 100% electrică din România și extinde astfel efortul de incluziune financiară a comunităților locale. Dana Dima: Împreună cu oamenii din aceste comunități putem construi o Românie mai prosperă și mai pregătită pentru provocările economice
Next Article Banca Transilvania lansează BT Pay Italia cu IBAN italian, card digital și transferuri instant. Oana Ilaș: ”Pentru o persoană din Italia, până acum toate drumurile duceau la Roma pentru a putea face banking cu banca noastră. Lansarea BT Pay Italia înseamnă o schimbare de paradigmă datorită tehnologiei”

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde

5 ore ago

60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor

6 ore ago

Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA

10 ore ago

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?