Principalele puncte de pe agenda BRD din acest an sunt reprezentate de largirea si diversificarea bazei de clienti si intensificarea activitatii de atragere de resurse de la clientela. Dintr-o lista de obiective pentru 2012, prezentata de presedintele – director general al BRD, Guy Poupet, prima pozitie este ocupata de intentia bancii de a-si consolida prezenta pe piata economisirii, in conditiile in care este necesar ca majoritatea resurselor pentru creditare sa fie constituita local.
”Ne vom concentra mai mult, in 2012, pe colectarea depozitelor. Vom face campanii specifice si vom lansa pachete de produse pentru economisire inovatoare”, a subliniat Guy Poupet. Seful BRD considera ca piata autohtona permite dezvoltarea unor noi produse de economisire, in conditiile in care, in Romania, segmentul de profil nu este foarte sofisticat. ”Vrem sa implementam in Romania produsele de succes din tarile din vestul Europei”, a precizat presedintele-director general al BRD.
De asemenea, potrivit oficialului bancii franceze, demersul institutiei de a-si fideliza clientela se poate face cu precadere prin intermediul produselor de economisire, care pot aduce un plus si in ceea ce priveste mentalitatea romanilor. Practic, in felul acesta isi vor putea face planuri de achizitie fara sa depinda numai de accesarea unui imprumut, putand sa participe cu o parte a investitiei necesare cumpararii unui bun de folosinta indelungata, a unei masini sau a unei case.
BRD nu priveste in 2012 numai spre piata economisirii, acordarea de credite ipotecare si refinantarea imprumturilor de consum fiind alte nise de interes pentru institutie. De altfel, BRD vrea sa renunte la strategia ultimilor doi ani de protejare a profitului si se avanta in lupta pentru castigarea de cota de piata.
„Cota de piata ne-a scazut pentru ca ne-am aparat profitabilitatea si nu ne-am batut pentru volume, dar trebuie sa rezistam si anul acesta vrem cel putin sa ne stabilizam cota si chiar sa o crestem”, a mentionat Guy Poupet.