BRD anunta o crestere puternica in activitatea de creditare, peste 8%, asta in conditiile in care media sistemului bancar s-a situat la „doar” 5%. Acest puternic „avant” a generat o crestere a cotei de piata pana la 14,7%, anunta banca intr-un comunicat de presa, privind rezultatele financiare din T3. Valoarea totala a creditelor brute acordate de BRD a ajuns la 36,25 miliarde lei la 30 septembrie 2012.
BRD se lupta cu provizioanele mari
Profitul net inregistrat de banca la sfarsitul trimestrului al treilea este de 10 milioane RON, influentat de un cost net al riscului de 1 162 milioane RON, in crestere cu 58% fata de aceeasi perioada a anului trecut, determinat in principal de scaderea valorii garantiilor asociate creditelor neperformante.
IMM-urile si Prima Casa au ajutat
BRD se poate lauda cu o creditare impulsionata de creditele acordate persoanelor juridice, in special marilor corporatii, si de campaniile comerciale destinate promovarii vanzarilor de credite imobiliare (in special prin programul „Prima Casa”) si de credite de consum.
Valoarea depozitelor clientelei a fost, la sfarsitul trimestrului al treilea, de 31,66 miliarde lei, mai mare cu 5,4% fata de aceeasi perioada a anului 2011 si cu 4,5% fata de 31 decembrie 2011.
Venitul Net Bancar a scazut, la sfarsitul trimestrului al treilea, cu aproximativ 6% fata de aceeasi perioada a anului 2011. Principala cauza a scaderii VNB este reducerea marjei nete de dobanda (-9%) fata de primele 9 luni din 2011, desi aceasta a intrat pe un trend ascendent in trimestrul 3 al acestui an, inregistrand o crestere semnificativa (+13%) fata de nivelul inregistrat in trimestrul 2 al anului 2012.
Veniturile din comisioane pentru servicii si dobanzi au continuat sa isi dovedeasca rezilienta, ramanand stabile comparativ cu aceeasi perioada din 2011.
Cheltuielile operationale au fost reduse cu 4% in primele 9 luni ale anului 2012, comparativ cu aceeasi perioada din 2011. Coeficientul de exploatare a fost, la sfarsitul primelor 9 luni ale anului 2012, de 46,1%.