Tranzactii in crestere, ceea ce nu inseamna neaparat volume mai mari, pentru ca valorile per tranzactie sunt tot mai mici iar clientii sunt tot mai greu de gasit, este imaginea de astazi a pietei cardului de credit. Desi soldul portofoliului de carduri de credit s-a reintors pe crestere incepand cu trim.II 2011, recuperarea este timida, produsele valide, aflate in circulatie, fiind in continuare cu 20% mai putine decat in martie 2009.
In piata sunt unitati bancare ce nu reusesc sa vanda niciun card de credit intr-o saptamana. Practic, la nivelul celor 5.900 de unitati bancare, la o crestere a soldului de 60.000 de carduri, media lunara pe primul semestru din 2012 este de numai 10 carduri per unitate – grafic 1.
Bucurestiul joaca un rol important in atragerea de clienti pe cardul de credit. O centralizare a datelor pentru sase emitenti – care detin jumatate din piata cardului de credit – releva faptul ca ponderea capitalei este de 20%.
Per total piata, cardurile de credit au ajuns sa ruleze anual aproximativ 2 mld. Euro. Din aceasta suma peste 1,7 mld. Euro sunt tranzactionate pe cardurile bancare.
Va fi 2012 mai bun? Sigur nu pe emitere, unde ritmul de crestere va ramane la nivelul celui consemnat in prima jumatate a anului sau chiar mai jos. Pe acceptare insa, dupa primele doua trimestre, comparativ cu aceeasi perioada din 2011, raspunsul este afirmativ.
Sursa- Raport Nocash