Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Centrul de solutionare alternativa a litigiilor isi incepe activitatea in ianuarie. Disputele mediate dintre banci si clienti se pot rezolva rapid, in maximum 90 de zile
Distribuie
Notification Afișați mai multe
Cele mai recente știri
Cu ce probleme vine bogația când nu ești pregătit. Criza locuințelor din Irlanda îi forțează pe tineri să trăiască în dormitoarele copilăriei
Analize
Leii tăi rămân în cont, majorarea IRCC este minimă, fără impact asupra ratelor
Stiri de top
First Bank, banca unde fiecare are oportunitatea de a fi pe primul loc, a lansat campania de employer branding ‘My First’ semnată de Cheil Centrade
Stiri de top
BNR anunță un IRCC în creștere
Stiri de top
Cum arată viața atunci când NU avem linişte financiară. Mirela Oprea, psihoterapeut: Plătim o taxă cognitivă când suntem săraci
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Ne găsiți și pe
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Centrul de solutionare alternativa a litigiilor isi incepe activitatea in ianuarie. Disputele mediate dintre banci si clienti se pot rezolva rapid, in maximum 90 de zile
Stiri de top

Centrul de solutionare alternativa a litigiilor isi incepe activitatea in ianuarie. Disputele mediate dintre banci si clienti se pot rezolva rapid, in maximum 90 de zile

bankingnews.ro
Actualizat: 28/10/2015 9:12
bankingnews.ro 8 ani în urmă
Distribuie
Distribuie

O noua institutie este gata sa rezolvere rapid disputele dintre banci si clienti. Centrul de solutionare alternativa a litigiilor va incepe sa functioneze din ianuarie 2016 si promite ca va rezolva disputele dintre banci si clienti, in cel mult 90 de zile. Crearea sa a fost ceruta de reglementari ale Uniunii Europene si va fi finantata de banci. Cei care vor apela la noua institutie nu vor plati pentru mediere.

Noua institutie le va oferi clientilor doua metode, una in care se cauta o cale de mijloc, si una in care se impune o solutie. Cea mai simpla este prima dintre ele, concilierea. „Se va formula aceasta solutie motivata de catre consiliator. Aceasta motivare, acesta hotarare motivata, poate sa fie acceptata sau nu de catre parti. Daca este acceptata, ea devine in 15 zile calendaristice titlu executor”, spune Brandusa Stefanescu, presedinte Centru de Solutionare Alternativa a Litigiilor.

O varianta superioara a acestei institutii este arbitrajul

„Se judeca aceasta chestiune si se da o hotarare, hotararea este obligatorie, ea este definitiva si executorie, ea se poate executa silit. La faze de arbitraj se ajunge numai daca cele doua parti convin in acest sens expres inainte. In scris, altfel nu se poate”, afirma Brandusa Stefanescu.

Cei nemultumiti de decizia luata in urma arbitrajului nu mai pot ataca aceasta decizie in instanta pe fond, ci doar pe vicii de procedura

BNR sustine medierea

Alexandru Paunescu, seful departamentului juridic al BNR: „Ne propunem ca acest centru sa devina operational la inceputul anului viitor. Ne dorim poate ca acest lucru sa fie si mai rapid”.

„Acesta institutie va degreva instantele de un noian de procese” , a spun si Dan Suciu, purtator de cuvant BNR, pentru Stirile Pro TV.

Conducerea este formata din cinci membri: patru desemnati de BNR, Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor, Asociatia Bancilor si o asociatie de consumatori si un al cincilea – un reprezentant independent.

Presedintele organismului nou creat este Brandusa Stefanescu. Reprezentatul BNR este Alexandru Paunescu, iar consumatorii vor fi reprezentati de un politician: Corneliu Visoianu. ARB are si ea reprezentant – juristul Luminita Malanciuc, iar ANPC a propus – o pe Mihaela Irina Ionescu.

You Might Also Like

Leii tăi rămân în cont, majorarea IRCC este minimă, fără impact asupra ratelor

First Bank, banca unde fiecare are oportunitatea de a fi pe primul loc, a lansat campania de employer branding ‘My First’ semnată de Cheil Centrade

BNR anunță un IRCC în creștere

Cum arată viața atunci când NU avem linişte financiară. Mirela Oprea, psihoterapeut: Plătim o taxă cognitivă când suntem săraci

ING Bank pierde teren în fața CEC Bank și Raiffeisen Bank și coboară pe locul 6 în topul băncilor din România după active. Banca olandeză a făcut profit de 750 milioane de lei în primul semestru al anului

TAGGED: clienti, litigii, mediere, instanta, Dan Suciu, Centrul de solutionare alternativa a litigiilor, arbitraj, Brandusa Stefanescu, BNR, banci
bankingnews.ro 28/10/2015
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
De bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Articolul precedent BCR: 65% dintre clientii avocatului Piperea s-au retras din litigii. Casa de avocatura Piperea si Asociatii a cerut ca sumele datorate clientilor sa fie virate in conturile acesteia
Articolul următor Legea care iti permite sa retragi bani cash de la POS a trecut de senat. Sistemul „cash back” nu isi atinge scopul in Romania
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image

Alte articole

Leii tăi rămân în cont, majorarea IRCC este minimă, fără impact asupra ratelor

11 ore în urmă

First Bank, banca unde fiecare are oportunitatea de a fi pe primul loc, a lansat campania de employer branding ‘My First’ semnată de Cheil Centrade

3 zile în urmă

BNR anunță un IRCC în creștere

3 zile în urmă

Cum arată viața atunci când NU avem linişte financiară. Mirela Oprea, psihoterapeut: Plătim o taxă cognitivă când suntem săraci

3 zile în urmă

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?