Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Claudiu Cazacu, XTB: Criza semiconductorilor poate aduce și în lunile următoare opriri sau diminuări semnificative, deşi temporare, ale producţiei pentru Dacia şi Ford
Share
Notification Show More
Latest News
BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde
Stiri de top
60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor
Stiri de top
Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA
Stiri de top
Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Stiri de top
Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii > Claudiu Cazacu, XTB: Criza semiconductorilor poate aduce și în lunile următoare opriri sau diminuări semnificative, deşi temporare, ale producţiei pentru Dacia şi Ford
OpiniiStiri de top

Claudiu Cazacu, XTB: Criza semiconductorilor poate aduce și în lunile următoare opriri sau diminuări semnificative, deşi temporare, ale producţiei pentru Dacia şi Ford

Cornel Dinu
Last updated: 25/03/2021 10:00
Cornel Dinu 4 ani ago
Share
Claudiu Cazacu: Sectorul agricol local se profilează ca un câștigător al tendințelor curente, orientate de asemenea favorabil pe termen scurt.
SHARE
Claudiu Cazacu: Problema nu afectează numai producătorii auto: recent, chiar și CEO-ul Nokia a vorbit despre aceasta, deși pentru compania sa, situația este ”gestionabilă”.

Lanțurile de aprovizionare sunt rareori vizibile, mai puțin atunci când intră în dificultate, (producând probleme care, deseori, par a fi ”din senin”). Lipsa circuitelor integrate (cipuri utilizând, la bază, semiconductori) a generat blocaje în industria auto românească (uzinele Dacia și Ford) și mondială, în ultimele trimestre.

Piaţa se va re-echilibra în cele din urmă, dar lunile următoare, până la reglarea asimetriilor, pot aduce opriri sau diminuări semnificative, deşi temporare ale producţiei în domeniul auto, atât pentru Dacia şi Ford cât şi pentru furnizorii lor, sau alţi producători de componente, explică într-o analiză de piață Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia.

Problema nu afectează numai producătorii auto: recent, chiar și CEO-ul Nokia a vorbit despre aceasta, deși pentru compania sa, situația este ”gestionabilă”. De ce au fost, totuși, mai mari efectele în industria auto, deși componentele respective sunt utilizate pe scară largă în variate domenii? Pentru că, pur și simplu din perspectiva priorității, producătorii au preferat să reorienteze cipurile, mai rare, spre domeniile unde valoarea adăugată este mai mare. În plus, producătorii auto, văzând prăbușirea vânzărilor la începutul închiderii economiei, anul trecut, au redus comenzile și stocurile; astfel, revenirea rapidă i-a pus într-o situație delicată: fără stocuri, și fiind nevoiți să concureze pentru cipuri cu alte domenii unde cererea era înaltă.

Piața producătorilor de cipuri este foarte concentrată: TSMC (Taiwan), SMIC (China) și Samsung (Coreea de Sud) dețin împreună aproximativ trei sferturi din producția mondială. Deși fac eforturi pentru a majora producția, abilitatea lor de a livra pe măsura dorințelor pieței e limitată din mai multe motive. Cererea mare de bunuri electronice de pe perioada pandemiei, de la telefoane, laptopuri și camere web până la console de jocuri și variate dispozitive electronice s-a adăugat la afectarea lanțurilor de aprovizionare.

Iar peste toate acestea s-au adunat: dificultatea de a instala noi capacități, mai ales pentru tehnologiile performante (cu densitate mare, eficiente energetic și tehnic) și sancțiunile impuse asupra producătorilor din China care au obligat unele companii să caute alternative.

Pe un asemenea fundal, incidente diverse capătă o influență mare. În februarie, fabrica Samsung din Austin, Texas, a fost afectată de penele de curent, și, recent, nu reluase încă întreaga producție. Un incendiu la o fabrică din Japonia a Renesas, furnizor important în industria auto, ar putea avea efecte semnificative, mai ales într-o perioadă cu diferențe mari între cerere și ofertă la nivel global.

Grupul Volkswagen a declarat că producția globală va fi, astfel, redusă cu 100.000 de unități. Continental, producător major de componente, este de asemenea afectat. În SUA, Toyota și Honda au suferit și de pe urma vremii nefavorabile. Ford, Honda, GM și Renault, între multe alte nume din sector, au fost obligate să oprească producția, pentru perioade de câteva zile, la diferite uzine din lumea întreagă. Toyota a oprit uzina din Cehia de pe 22 martie, VW va opri fabrica din Portugalia între 22 și 28 martie. BMW are în vedere oprirea producției, deși nu este încă hotărâtă. Estimările merg pe o reducere a vânzărilor auto, la nivel global, de 61 de mld. de dolari.

În România, Dacia și Ford au fost forțate să oprească producția, în câteva ocazii, în februarie și martie. Riscul unor noi perioade de oprire temporară a activității este cel puțin la nivel mediu, potrivit estimărilor noastre referitoare la situația ofertei de cipuri specializate. În țara noastră, pe lângă producătorii auto menționați, un ecosistem variat de producători de componente auto contribuie la PIB, aducând sectorul la aproximativ 10%. Livrările auto au o contribuție majoră în cadrul exporturilor, apropiindu-se, ca și în Slovacia, de jumătate din total. Având în vedere integrarea puternică a fabricilor de componente auto cu piața europeană, este posibilă o încetinire a activităţii şi chiar perioade temporare de oprire şi la nivelul acestora. În plus, Germania, unde sectorul auto este deosebit de important în peisajul industrial, este primul partener în cadrul schimburilor comerciale, prin urmare, o eventuală încetinire acolo ar avea efecte şi în ţară.

Potrivit unor informații recente, lucrurile sunt departe de a se fi liniștit, iar implicațiile se pot întinde și în domenii de înaltă tehnologie.
• Samsung a anunțat că încearcă o renegociere cu partenerii săi pentru că nu poate onora cererea, în timp ce seria nouă de telefoane Note ar urma să fie amânată.
• Potrivit unor estimări Trendforce, oferta globală de telefoane inteligente ar urma să fie redusă cu 5% în urma dificultăților de producție ale Qualcomm.
• Piaţa se va re-echilibra în cele din urmă, dar lunile următoare, până la reglarea asimetriilor, pot aduce opriri sau diminuări semnificative, deşi temporare ale producţiei în domeniul auto, atât pentru Dacia şi Ford cât şi pentru furnizorii lor, sau alţi producători de componente.

You Might Also Like

BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde

60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor

Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

TAGGED: Dacia, Ford, Claudiu Cazacu, XTB, XTB Romania
Cornel Dinu 25/03/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Ana și Radu de la Banca Națională îi ajută pe elevi să descopere educația financiară cu ajutorul unor videoclipuri animate
Next Article Sergiu Oprescu, ARB: Intermediere financiară fără o digitalizare a serviciilor bancare în clipa de faţă aproape nu mai poate fi concepută

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde

6 ore ago

60.000 de lei în 1990 valorau un apartament. În 1997, doar o tigaie. Cum economisim eficient și ce facem cu banii puși deoparte? Sfatul specialiștilor

7 ore ago

Finanțare-record în real estate-ul sustenabil din România: NEPI Rockcastle atrage 190 mil. euro de la BRD, UniCredit și Garanti BBVA

11 ore ago

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?