72% dintre romani considera ca banca cu care lucreaza s-a adaptat in mare si in foarte mare masura contextului pandemiei de coronavirus. Dupa un an plin de incertitudini, definit de schimbari rapide si de adaptare imediata la noul normal ce implica tot mai mult digitalizarea, 32% dintre romani sunt siguri ca bancile vor continua digitalizarea in urmatoarele 12 luni, potrivit unui studiu derulat de Reveal Marketing Research.
In schimb, o treime dintre romani a declarat ca nu se asteapta deloc sa se intample acest lucru, iar 35% dintre respondenti inca nu sunt pe deplin convinsi de digitalizarea bancilor. Cei din mediul urban sunt in cea mai mare masura convinsi de aceasta schimbare a serviciilor bancare – 39% au raspuns ca sunt siguri de tendinta spre digitalizare, comparativ cu 22% dintre respondentii din mediul rural.
In ceea ce priveste ajutorul oferit de banci clientilor lor in aceasta perioada, peste jumatate dintre respondenti (56%) sunt de parere ca banca cu care lucreaza a reusit sa isi sprijine clientii in contextul pandemiei. Tinerii au declarat in mare si in foarte mare masura ca banca lor ofera servicii care sa le vina in ajutor clientilor – 65% dintre tinerii profesionisti si aproximativ jumatate (51%) dintre milenialii fara partener cred acest lucru. Similar, persoanele educate, cu copii declara ca banca lor a venit in ajutorul clientilor in aceasta perioda – 53% dintre familiile moderne au selectat aceasta optiune.
Romanii afirma ca au incredere in deciziile pe care le iau bancile la care apeleaza. 62% dintre acestia considera ca banca lor ia cele mai bune decizii pe timpul crizei coronavirus si se declara multumiti de modul de gestionare a acestei perioade.
Care sunt valorile pe care ar trebui sa le aiba o banca, in opinia romanilor?
Intrebati care sunt top 3 valori pe care banca lor ar trebui sa le aiba, romanii au mentionat in proportie de 50% siguranta, seriozitate (45%) si responsabilitate (45%). Avand in vedere anul 2020 plin de incertitudine, este de inteles de ce romanii prefera atribute care sa le confere sentimentul de stabilitate si siguranta. Pentru segmentele mai traditionaliste care isi doresc stabilitate, siguranta se situeaza pe primul loc – seniorii pensionari, urmati de familiile traditionale sunt cei care prefera in cea mai mare masura siguranta atunci cand se gandesc la valorile unei banci (55%, respectiv 54%). Seriozitatea este o valoare mentionata in cea mai mare masura de tinerii profesionisti (59%), iar responsabilitatea este preferata cel mai mult de catre maturii fara partener (59%).
Un sfert dintre respondenti (25%) au mentionat digitalizarea ca valoare importanta pe care o atribuie unei banci. Cei care prefera o banca digitalizata sunt 38% dintre maturii fara partener. Apoi, persoanele educate, cu copii au selectat aceeasi optiune intr-o proportie semnificativa – 35% dintre familiile moderne considera ca digitalizarea este o valoare pe care o banca ar trebui sa o aiba.
Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1011 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 6-11 ianuarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.