Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Cornel Dinu: Despre aroganta, absurd si comunicare in relatia dintre banci si clienti
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii si Interviuri > Cornel Dinu: Despre aroganta, absurd si comunicare in relatia dintre banci si clienti
Opinii si Interviuri

Cornel Dinu: Despre aroganta, absurd si comunicare in relatia dintre banci si clienti

Cornel Dinu
Last updated: 07/03/2013 23:45
Cornel Dinu 12 ani ago
Share
SHARE

[dropcap]D[/dropcap]istanta tot mai mare dintre banci si clienti risca sa se transforme intr-o ruptura ireconciliabila, iar sentimentul de repulsie pe care-l arata romanii fata de institutiile de credit devine tot mai pregnant. Acest tablou al unei relatii tensionate isi are radacinile si in strategia de comunicare adoptata de reprezentantii sistemului bancar in momentele critice.

Bancile si clientii s-au confruntat in ultimii ani cu doua tensiuni majore, respectiv una generata de criza financiara si alta alimentata de celebra Ordonanta 50. In ambele momente, sistemul bancar, in intregul sau, prin intermediul entitatii Asociatia Romana a Bancilor, a adoptat ”pozitia strutului”, comunicand greoi sau deloc. Mai mult, cel putin in cazul Ordonantei 50 care a scos la suprafata tot ce era mai urat in contractele de credite, bancherii au ”lucrat” parsiv si abuziv, asigurandu-si spatele cu aportul neconditionat al autoritatilor si al organismelor financiare internationale.

[quote_left]Frustarea este cuvantul de ordine pentru cei mai multi clienti bancari, parasiti de institutiile statului intr-un razboi inegal.[/quote_left] Perversitatea a continuat si zilele trecute, in sanul Bancii Nationale a Romaniei, unde bancherii si avocatii si-au facut un plan de bataie pentru lupta neterminata. Din cadrul acestui tablou lipseste cu desavarsire comunicarea. Bancherii sunt muti, inflexibili si de neinduplecat. Abordeaza intreaga situatie cu atitudinea unui stapan, care convins fiind ca totul i se cuvine, nu este dispus sa negocieze.

[dropcap]S[/dropcap]tiu ca multi reprezentanti ai unor banci vor spune ca nu este asa. Ca, din contra, comunicarea si negocierea au existat in permanenta. Eu insa am convingerea ca lucrurile sunt intocmai asa cum le-am prezentat. De asemenea, consider ca brutalitatea bancilor se va intoarce ca un bumerang impotriva lor. Ma tem ca lucrurilor vor degenera, in conditiile in care putinele mesaje transmise de banci cu privire la problema clauzelor abuzive nu sunt nici pe departe impaciuitoare.

Iata un mic paragraf ce poate fi regasit intr-un comunicat de presa semnat de Asociatia Romana a Bancilor: ”Avand ca obiectiv principal reprezentarea si apararea drepturilor si intereselor membrilor sai, ARB a devenit una dintre cele mai puternice asociatii profesionale din Romania, prin implicarea constanta a membrilor sai conform prevederilor statutului asociatiei si legislatiei in vigoare, si un veritabil partener de dialog in relatia cu autoritatile romane, Fondul Monetar International, Comisia Europeana, Banca Mondiala si alte organisme interne si internationale”.

Niciun cuvant despre relatia cu clientii. Nicio referire la dialogul cu clientii. Este absurd, rusinos si absolut arogant. Ma intreb, daca o banca sau Asociatia Romana a Bancilor ar mai exista fara clienti. Sunt sigur ca nu. Tocmai de aceea, principalul partener de dialog trebuie sa fie constituit de masa de clienti. Asezand clientii dincolo de bariera, nu faci decat sa-i provoci la duel. Sa-i consideri orice altceva, numai parteneri nu.

You Might Also Like

Judecătorii sunt sfătuiți să recomande concilierea dintre consumatori și bănci la începutul proceselor din instanțe. Alexandru Păunescu: În acest moment ne apropiem de 600 de procese care s-au încheiat pe care extrajudiciară, în cadrul concilierilor CSALB

De ce cred că presupusa vânzare a BRD de către francezii de la Société Générale ar putea fi o decizie inoportună, cu accente de disperare

Știrile ne-au făcut majori în lumea bankingului. 18 ani de BankingNews: O poveste de familie într-o călătorie captivantă

Oana Ilaș – Banca Transilvania, în dialog cu Cornel Dinu: ”Românii au devenit mult mai exigenți în relația cu băncile și cred că este foarte sănătos acest lucru”

Justiţia europeană dă câştig de cauză polonezilor care au luat credite în franci elveţieni în disputa cu băncile

TAGGED: Cornel Dinu, clauze abuzive
Cornel Dinu 07/03/2013
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Clientii Raiffeisen Bank au plasat circa 25% din economii in fonduri de investitii
Next Article 327 de clienti nemultumiti ai BCR ameninta cu greva bancara

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Judecătorii sunt sfătuiți să recomande concilierea dintre consumatori și bănci la începutul proceselor din instanțe. Alexandru Păunescu: În acest moment ne apropiem de 600 de procese care s-au încheiat pe care extrajudiciară, în cadrul concilierilor CSALB

12 luni ago

De ce cred că presupusa vânzare a BRD de către francezii de la Société Générale ar putea fi o decizie inoportună, cu accente de disperare

1 an ago

Știrile ne-au făcut majori în lumea bankingului. 18 ani de BankingNews: O poveste de familie într-o călătorie captivantă

1 an ago

Oana Ilaș – Banca Transilvania, în dialog cu Cornel Dinu: ”Românii au devenit mult mai exigenți în relația cu băncile și cred că este foarte sănătos acest lucru”

2 ani ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?