Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Presa noastră cea de toate zilele!
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii > Presa noastră cea de toate zilele!
OpiniiOpinii si Interviuri

Presa noastră cea de toate zilele!

Cornel Dinu
Last updated: 11/12/2018 13:36
Cornel Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

Principial, prin Presă înțelegem totalitatea modalităților de comunicare care pot ajunge la un număr foarte mare de oameni. Știm cu toții că Presa este o formă de exprimare a libertății de gândire, care – bazându-se pe schimbul și pluralismul de idei – contribuie la formarea opiniei publice.

Ce mai poate fi, însă, Presa în era tehnologiei, unde Facebook, Twiter, Instagram, LinkedIn şi alte asemenea reţele de socializare au schimbat radical modul în care oamenii se raportează la ideea informare în masă? Astăzi, noutatea sau opinia nu mai pot fi catalogate ca și atribute definitorii doar ale Presei.

Oamenii se exprimă liber direct pe rețelele de socializare, jucând rol de ”contributori” ai fenomenului mass-media. „Postarea”, ca şi element caracteristic reţelelor de socializare, îmbogăţeşte, în cazul cel mai fericit, lista genurilor jurnalistice informative, adăugându-se pachetului ce cuprinde ştirea, relatarea şi sinteza. În alte cazuri, ”postarea” este direct o știre, o relatare sau o sinteză. Voit sau involuntar, sute de milioane de oameni au devenit jurnaliștii Presei zilelor noastre. Presa pare că a rămas fără obiectul muncii! Este o constatare prezentă în mentalul colectiv, care asociază, de cele mai multe ori, Presa tradițională cu organisme de manipulare în masă.

Este tot mai clar că dacă un jurnalist își propune să aducă o chestie super nouă publicului, are șanse foarte puține, pentru că toată rețeau socială i-o ia înainte. În aceste condiții, Presa se confruntă cu o criză de identitate, care se acutizează pe fondul percepțiilor colective. Totodată, această criză de identitate este alimentată și de incapacitatea de a monetiza activitatea de furnizare a informațiilor, cele mai multe mijloace mass-media chinuindu-se practic să supraviețuiască. Este și cazul Presei financiare din România, despre care voi face câteva aprecieri în cele ce urmează. Însă, nu înainte de a vă împărtăși o opinie formulată de un bancher, din generația tânără, care face parte din echipa de top-management de la Patria Bank.

”Consider că, în momentul de față, rolul jurnalismului este acela de a te ajuta să decriptezi mai bine realitatea. Dacă separi meseria de jurnalist de prime-time, de știrea de ultimă oră, de noutatea absolută și îi dai valența aceasta de descifrare a realității, de capacitatea de a face publicul să înțeleagă un fenomen, dincolo de superficialitatea noutății, jurnalismul nu moare niciodată. Jurnalismul se poate baza pe un research temeinic, pe o așezare a ideilor și pe o confruntare a opiniilor tuturor celor implicați. Jurnalistul nu este la mijloc, nu este partizan, ci se află cumva deasupra, făcând research-uri în mod sistematic și punând pe masă o esență.”, este declarația lui Codruț Nicolau, pe care am extras-o dintr-o discuție lungă pe care am purtat-o pentru realizarea unui interviu acordat Revistei BankingNews.

Această opinie, cu care sunt de acord în totalitate, poate reprezenta, în mod simbolic, ”luminița de la capătul tunelului”, acel vector ce poate sta la baza ”reinventării” noțiunii de Presă. Până la urmă, cheia depășirii acestei crize de identitate este ca Presa să încerce să mute publicul dinspre apetitul pentru informații înspre descifrarea informațiilor, prin prezentarea tuturor implicațiilor, conjucturilor și efectelor ce vin la pachet cu informația propriu-zisă.

În fapt, ar trebui să ducem jurnalismul deasupra fenomenelor, evenimentelor, întâmplărilor și informațiilor. Imaginați-vă o masă la care stau patru oameni, având în centru un obiect, cu forme și culori diferite pe cele patru laturi ale sale. Inevitabil, fiecare om de la această masă va avea, în acest fel, o perspectivă restrânsă asupra obiectului respectiv, fără a putea să-l observe în ansamblul său. Aici, ar trebui să intervină Presa, care privind din toate unghiurile, prin ochii oamenilor aflați la masă, poate prezenta obiectul în complexitatea sa. Astfel, Presa deschide unghiuri și naște întrebări.

Până la urmă, acesta este rolul fundamental al Presei, care s-a diluat însă sub presiunea ”Breaking News”-ului și a așteptărilor neconforme ale publicului larg. Și aici am în vedere, în special, ideea că Presa trebuie să conteste sau să susțină ceva sau pe cineva. Sunt convins că ”reinventarea” Presei, prin reasumarea acestui rol fundamental, este singurul leac pentru criza de indentitate.

Nu vreau să închei acest comentariu, fără să mă refer și la presa financiară din România, care este depersonalizată și, nu de puține ori, fără credibilitate, târâtă în aceeași criză de identitate și rătăcită în caruselul povețelor exprimate de toată lumea cu privire la cum și ce ar trebui să fie. Presa financiară din România trăiește, dar este aproape invizibilă! Pentru a percepe realitatea crudă și cruntă în care se află Presa financiară din România este suficient să participi la o conferință de presă organizată de o bancă. Aici o să poți observa că prea puțini jurnaliști mai țin steagul sus în numele Presei financiare din România. Și probabil că primul pas în direcția aceleiași ”reinventări” despre care vorbeam mai devreme este organizarea jurnaliștilor din Presa financiară din România într-o asociație a breslei. Să fie aceasta calea?

Atât deocamdată!

You Might Also Like

De ce are România nevoie de o bancă de dezvoltare? Dan Sandu, CEO, explică: BID este o instituție creată cu misiunea clară de a reduce dezechilibrele acolo unde piața bancară nu reușește singură

Dan C. Turmacu: Sfatul meu pentru investitorul de tip mediu este nu vândă acum acțiunile din portofoliu

Dan C. Turmacu: Nori întunecați s-au adunat peste piețele financiare

Tarifele lui Trump și dilema BCE: între inflație și stagnare. Cât de pregătită este Europa? Cel mai grav avertisment venit de la BCE și ce spații de manevră are în acest nou context economic

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Intermedierea financiară – între realitate și potențial

TAGGED: Cornel Dinu, Revista BankingNews, presa, mass-media
Cornel Dinu 16/10/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Raiffeisen Bank a lansat creditul imobiliar “Casa Ta Verde”
Next Article De Ziua Europeană a Microfinanţării, Patria Credit oferă credite cu zero comision de acordare

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

De ce are România nevoie de o bancă de dezvoltare? Dan Sandu, CEO, explică: BID este o instituție creată cu misiunea clară de a reduce dezechilibrele acolo unde piața bancară nu reușește singură

4 zile ago

Dan C. Turmacu: Sfatul meu pentru investitorul de tip mediu este nu vândă acum acțiunile din portofoliu

o lună ago

Dan C. Turmacu: Nori întunecați s-au adunat peste piețele financiare

o lună ago

Tarifele lui Trump și dilema BCE: între inflație și stagnare. Cât de pregătită este Europa? Cel mai grav avertisment venit de la BCE și ce spații de manevră are în acest nou context economic

2 luni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?