Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: CSALB vine cu anumite clarificări: Doar persoanele fizice pot beneficia de serviciile centrului. Consumatorii pot fi reprezentați de asociațiile de protecție a consumatorilor din care fac parte
Share
Notification Show More
Latest News
#BankingNews20. Coroana puterii în banking: Banca Transilvania a primit la Gala BankingNews trofeul care îi celebrează parcursul în bankingul românesc. Distincția „PUTERE” – simbol al unei evoluții remarcabile
Stiri de top
#BankingNews20. Podurile invizibile ale industriei bancare. Asociația Română a Băncilor, premiată la Gala BankingNews cu distincția ”CONEXIUNE”
Stiri de top
Analiza BCR: Consolidarea fiscală a devenit inevitabilă, iar „elefantul din cameră” nu mai putea fi ignorat. Ce trebuie să facă România ca să-și protejeze credibilitatea financiară?
Analize
Raiffeisen Bank, parte din consorțiul bancar care susține cea mai mare refinanțare din piața imobiliară românească: 537 milioane euro pentru AFI. Alin Neacșu: Susținem proiectele care accelerează dezvoltarea orașelor
Stiri de top
#BankingNews20. Prestigiul ca fundație și demnitate sculptată în lemn: Trofeul ”PRESTIGIU” este omagiul BankingNews pentru Banca Națională a României
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > CSALB vine cu anumite clarificări: Doar persoanele fizice pot beneficia de serviciile centrului. Consumatorii pot fi reprezentați de asociațiile de protecție a consumatorilor din care fac parte
Stiri de top

CSALB vine cu anumite clarificări: Doar persoanele fizice pot beneficia de serviciile centrului. Consumatorii pot fi reprezentați de asociațiile de protecție a consumatorilor din care fac parte

Gabriela Dinu
Last updated: 27/06/2017 12:12
Gabriela Dinu 8 ani ago
Share
SHARE

CSALB vine cu anumite clarificări referitoare la accesarea serviciilor și la funcționarea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

  • Procedurile de soluționare alternativă a litigiilor/SAL (cu soluție propusă/concilierea sau cu soluție impusă/arbitrajul) sunt gratuite pentru consumatori, iar soluția este pronunțată în maximum 90 de zile.
  • Doar consumatorii persoane fizice pot sesiza CSALB și pot formula/trimite o cerere de soluționare alernativă a unui litigiu cu un comerciant (bancă comercială, IFN, casă de amanet, casă de ajutor reciproc etc. adică orice entitate care funcționează pe teritoriul României și a cărei activitate este reglementată, autorizată şi supravegheată/ monitorizată de Banca Națională a României).
  • Consumatorii pot apela singuri la serviciile gratuite ale CSALB sau pot fi reprezentați de avocați (în acest caz, onorariul este suportat de consumatori). De asemenea, pot fi reprezentați de asociațiile de protecție a consumatorilor din care fac parte sau de către alte terțe persoane (în ultimul caz fiind necesară și o împuternicire notarială).
  • Consumatorii sunt cei care optează pentru una dintre cele două proceduri administrate de CSALB, proceduri finalizate cu propunerea sau cu impunerea unei soluții (conciliere sau arbitraj). Însă, este necesar ca și comercianții să-și dea acordul de intrare într-una dintre aceste proceduri (acestea fiind voluntare).
  • Soluţiile propuse de Conciliatori la CSALB pot fi diferite de sentințele judecătorești. În același timp, implicarea într-o procedură SAL nu exclude posibilitatea ulterioară a consumatorului de a se adresa unei instanțe de judecată.
  • Litigiile în care s-a pronunțat deja o hotărâre judecătorească sau arbitrală definitivă nu vor mai fi examinate de Centrul SAL, dacă speța este identică cu cea din instanță. Dacă, însă, există alte aspecte/cerințe care n-au făcut obiectul dosarului din instanță, atunci consumatorul se poate adresa CSALB. De asemenea, și dacă există un proces pe rol în care nu s-a pronunțat încă o hotarâre, consumatorii se pot adresa Centrului SAL pentru soluționarea pe cale amiabilă.

 

Vă reamintim că CSALB este o entitate independentă, apolitică, non profit, de interes public, înființată prin Ordonanța Guvernului nr. 38/2015. Scopul CSALB este de a administra infrastructura necesară soluționării alternative a litigiilor dintre consumatori și instituțiile financiar-bancare în mod echilibrat, rezonabil, rapid și în afara instanței, prin colaborare cu experți în domeniul financiar-bancar (Conciliatori) care, în funcție de procedura aleasă de părți, pot propune sau impune o soluție de rezolvare a litigiului.

Conciliatorii sunt persoane cu pregatire juridică sau economică în domeniul financiar-bancar, cu experiență în exercitarea unei activități juridice sau economice de cel putin 10 ani. Lista conciliatorilor care colaborează cu CSALB poate fi consultată pe site-web www.csalb.ro.

You Might Also Like

#BankingNews20. Coroana puterii în banking: Banca Transilvania a primit la Gala BankingNews trofeul care îi celebrează parcursul în bankingul românesc. Distincția „PUTERE” – simbol al unei evoluții remarcabile

#BankingNews20. Podurile invizibile ale industriei bancare. Asociația Română a Băncilor, premiată la Gala BankingNews cu distincția ”CONEXIUNE”

Raiffeisen Bank, parte din consorțiul bancar care susține cea mai mare refinanțare din piața imobiliară românească: 537 milioane euro pentru AFI. Alin Neacșu: Susținem proiectele care accelerează dezvoltarea orașelor

#BankingNews20. Prestigiul ca fundație și demnitate sculptată în lemn: Trofeul ”PRESTIGIU” este omagiul BankingNews pentru Banca Națională a României

Raiffeisen Bank susține dezvoltarea Autonom Services printr-o finanțare în valoare de 300 milioane de euro. Sorin Suciu: ”Ne reafirmăm angajamentul de a susține companiile locale cu potențial de dezvoltare și impact pozitiv asupra economiei”

TAGGED: consumatori, CSALB, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, banca, IFN, instanta
Gabriela Dinu 27/06/2017
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Florin Jianu, CNIPMMR: Dacă 8 din 10 antreprenori nu apelează la un credit bancar, înseamnă ca felul în care sunt construite instrumentele bancare nu sunt în acord cu nevoile antreprenorilor
Next Article Creditul de consum accelereaza cu 2,5%, iar creditul ipotecar franeaza la 10,7%
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

#BankingNews20. Coroana puterii în banking: Banca Transilvania a primit la Gala BankingNews trofeul care îi celebrează parcursul în bankingul românesc. Distincția „PUTERE” – simbol al unei evoluții remarcabile

18 minute ago

#BankingNews20. Podurile invizibile ale industriei bancare. Asociația Română a Băncilor, premiată la Gala BankingNews cu distincția ”CONEXIUNE”

22 de ore ago

Raiffeisen Bank, parte din consorțiul bancar care susține cea mai mare refinanțare din piața imobiliară românească: 537 milioane euro pentru AFI. Alin Neacșu: Susținem proiectele care accelerează dezvoltarea orașelor

23 de ore ago

#BankingNews20. Prestigiul ca fundație și demnitate sculptată în lemn: Trofeul ”PRESTIGIU” este omagiul BankingNews pentru Banca Națională a României

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?