Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Record la CSALB : Aproape 39 de mii de euro șterși din efortul de plată pentru un consumator
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Record la CSALB : Aproape 39 de mii de euro șterși din efortul de plată pentru un consumator
Stiri de top

Record la CSALB : Aproape 39 de mii de euro șterși din efortul de plată pentru un consumator

Gabriela Dinu
Last updated: 11/12/2018 9:37
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a soluționat cel mai important caz din punct de vedere valoric.

Un consumator din București a obținut un beneficiu de aproape 39.000 de euro în urma negocierii cu banca. Prin procedura desfășurată în cadrul CSALB i-a fost anulată perceperea pe viitor a comisionului de administrare, în cuantum de 35.000 de euro, plus restituirea comisionului de acordare a creditului, în valoare de 3.770 de euro.

Astfel, costul creditului pentru acest consumator a scăzut cu 38.770 de euro.

“Dacă până acum cea mai mare sumă de care a beneficiat un consumator a fost de 20.000 de euro, într-un caz social, astăzi vorbim despre un caz în care valoarea beneficiilor aproape că s-a dublat. Creșterea sumelor pe care instituțiile financiar-bancare le scad din sold sau din costul creditelor reprezintă dovada faptului că băncile sunt dispuse să negocieze cu adevărat condiții mai bune pentru consumatori, în scopul continuării relațiilor contractuale cu aceștia și pentru rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, iar nu în instanță“, a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

Cum s-a desfășurat negocierea

Soluția a fost propusă de conciliatorul Marieta Avram, după trei luni de discuții cu ambele părți implicate, banca și consumatorul.

“Este un caz special prin valoarea mare a creditului, prin faptul că acest consumator nu se încadra în dispozițiile legii dării în plată, ceea ce însemna că, din punct de vedere judiciar, consumatorul nu avea alte alternative decât calea negocierii. Dar, pentru că acest credit a fost acordat pe o perioadă foarte mare, soluția propusă a fost de a rezolva în acest moment doar o parte dintre problemele ridicate. Restul, pot fi rezolvate într-o altă etapă de negociere, prin intermediul CSALB”, a spus Marieta Avram, Conciliatorul CSALB care a soluționat acest caz.

 

 

Ce spune consumatorul

Consumatorul A.D. este la al doilea caz soluționat favorabil prin intermediul CSALB. În primul caz, o altă bancă a fost dispusă să închidă creditul și să șteargă soldul rămas, în valoare de 18.000 de euro. Conciliatorul care a propus soluția în acea situație a fost Roxana Mustățea.

Iată cum descrie consumatorul A.D. experiența pe care a avut-o la CSALB:

“Am ajuns să colaborăm cu CSALB la îndemnul unei bănci față de care aveam o serie de revendicări. La început am avut reticențe – sugestia venind de la partea adversă – și am considerat că, probabil, este o strategie de amânare care nu ne va aduce vreun folos. Până la urmă, am depus totuși la CSALB dosarele privind două credite contractate la două instituții bancare diferite, în vederea concilierii.

Acolo am avut surpriza să întâlnim oameni cu adevărat interesați să ne ajute în negocierea cu băncile. Menționez pe doamnele conciliator Roxana Mustățea și Marieta Avram care au avut o contribuție importantă în obținerea unor rezolvări convenabile în ambele dosare. De remarcat este faptul că, într-unul din cazuri, în care ne blocasem, urmând să mergem în instanță, doamna Avram a propus și obținut o soluție ingenioasă. Astfel, am rezolvat o parte din revendicări și, în același timp, ne-am păstrat opțiunea de a acționa în viitor pentru rezolvarea celorlalte.

În concluzie, colaborarea noastră cu CSALB a fost de un real ajutor, obținând rezultate bune și evitând înaintarea dosarelor în instanță. Mulțumim echipei CSALB pentru implicare, răbdare și rezultate! Fără a putea face minuni, te pot reprezenta corect, te pot consilia eficient, cunoscând bine funcționarea sistemului.

La cat mai multe dosare rezolvate elegant!“

Activitatea CSALB s-a dublat față de anul trecut

În acest an, aproximativ 1.200 de cereri au fost trimise de consumatori către CSALB, față de 505 în 2017. Dintre acestea, peste 500 s-au transformat deja în dosare, față de 214 dosare anul trecut și doar 46 în 2016. Alte peste 130 de cereri se află în faza de analiză la comercianți, iar peste 80 de cereri au fost soluționate direct de bancă și de consumator, după transmiterea cererii de conciliere prin intermediul CSALB. Toată procedura este gratuită pentru consumatori.
Cele mai multe cereri vizează reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea soldului sau a costurilor asociate creditelor ipotecare sau de consum.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: credit, CSALB, imprumut, credte, banci, conciliator, banca, comision de acordare, dobanzi, entrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, comision, comision de administrare, consumator, sold, Alexandru Paunescu, negociere
Gabriela Dinu 11/12/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Sondaj GfK: 44% dintre români plănuiesc să contracteze un credit în următoarele şase luni
Next Article BNR, BCE si FED întrevăd în Brexit un factor de risc sistemic ridicat ce va afecta sistemul bancar din zona euro. Ce alte riscuri sistemice punctează Banca Națională

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?