Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Educația financiară dă roade: Nu mai suntem ultimii în UE. 75% dintre românii știu ce este inflația, tot cam atâția știu cum să procedeze când sunt victimele unei fraude bancare
Share
Notification Show More
Latest News
Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Stiri de top
Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local
Stiri de top
Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG
Stiri de top
FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci
Stiri de top
”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%
Analize Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Educația financiară dă roade: Nu mai suntem ultimii în UE. 75% dintre românii știu ce este inflația, tot cam atâția știu cum să procedeze când sunt victimele unei fraude bancare
Stiri de top

Educația financiară dă roade: Nu mai suntem ultimii în UE. 75% dintre românii știu ce este inflația, tot cam atâția știu cum să procedeze când sunt victimele unei fraude bancare

Gabriela Dinu
Last updated: 09/05/2024 13:55
Gabriela Dinu 1 an ago
Share
SHARE

Peste 300 de români care au participat la concursul de educație financiară “Taraba cu Parale” desfășurat în Piața Obor din București au obținut nota medie 8 la capitolul cunoștințe pe teme de educație financiară și siguranță online, în timp ce nota maximă a fost înregistrată la o treime dintre concurenți.

Contents
75% dintre românii știu ce este inflația, cam tot atâția știu cum să procedeze când sunt victimele unei fraude bancareMajoritatea românilor știu detalii despre actualizarea datelor la bancă“Taraba cu Parale” din Piața Obor deschisă pentru sfaturi și educație financiarăNu mai suntem pe ultimul loc în UE la alfabetizare financiară

75% dintre românii știu ce este inflația, cam tot atâția știu cum să procedeze când sunt victimele unei fraude bancare

Aproximativ 75% dintre respondenți au răspuns corect la întrebarea ce reprezintă inflația. Pe zona de siguranță online, doar 45% dintre respondenți au identificat corect riscurile care se regăsesc în email-urile de tip phishing, iar 73% știu cum să procedeze dacă primesc un e-mail sau un mesaj SMS prin care sunt anunțați că altcineva are acces la contul lor bancar.

Majoritatea românilor știu detalii despre actualizarea datelor la bancă

Aproximativ 67% dintre respondenți cunosc că actualizarea datelor personale la bănci reprezintă o procedură legală necesară pentru prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului, în absența căreia băncile nu pot să efectueze tranzacții.

“Taraba cu Parale” din Piața Obor deschisă pentru sfaturi și educație financiară

“Taraba cu Parale” a fost organizată, în perioada 25-27 aprilie 2024, în cadrul campaniei #DreptulLaBanking, o inițiativă a băncilor din România, dezvoltată cu sprijinul Asociației Române a Băncilor.

Pe toată durata desfășurării campaniei, specialiști din bănci au fost prezenți în Piața Obor pentru a oferi sfaturi tuturor celor interesați. Scorul de alfabetizare obținut arată că la nivelul societății cunoștințele de educație financiară sunt în creștere și reflectă eforturile realizate în special în ultimul deceniu prin programele de educaţie financiară.

Educația financiară aduce beneficii economice și sociale pentru toți românii în calitatea lor de cetățeni europeni. Autoritățile, asociațiile profesionale din domeniul financiar, băncile și alte organizații din zona privată sunt implicate în programe pentru creșterea nivelului de educație financiară.

Nu mai suntem pe ultimul loc în UE la alfabetizare financiară

Scorul de alfabetizare financiară, calculat în baza cunoştinţelor financiare şi a comportamentului, nu mai poziţionează România pe ultimul loc în clasament, ci pe locul trei la finele topului UE27 după Letonia şi Portugalia, potrivit studiului Eurobarometru al Comisiei Europene.

Astfel, România face paşi în direcţia bună, în raport cu poziţionarea în clasamentul european. Românii se situează cel mai bine în rândul statelor UE la comportamentul financiar, cu o pondere de 82% a celor care au răspuns corect, comparativ cu o medie europeană de 65%.

#DreptulLaBanking a luat naştere în anul 2020 din dorinţa băncilor din România de a creşte gradul de conştientizare şi de educaţie financiară pentru persoanele de toate vârstele din zone rurale sau urbane, indiferent de situaţia economică, etnie sau religie. Principalele obiective ale campaniei vizează înţelegerea modului în care funcţionează băncile, utilizarea adecvată a produselor şi serviciilor bancare şi acumularea de noi cunoştinţe din domeniul financiar-bancar.

Asociaţia Română a Băncilor continuă să dezvolte programe, acţiuni şi diferite tipuri de conţinut, în numele băncilor, cu scopul de a creşte nivelul de cunoştinţe financiare din România. Asociaţia Română a Băncilor a contribuit la elaborarea Strategiei Naţionale de Educaţie Financiară 2024-2030, adoptată de Guvern în luna aprilie, şi va implementa alături de autorităţi programele de educaţie financiară.

Toate recomandările de securitate online pot fi accesate pe site-ul www.sigurantaonline.ro.

You Might Also Like

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%

TAGGED: banci, dreptul la banking, SMS, educație financiară, ARB, Siguranta Online, cont, educație financiară “Taraba cu Parale”, cont bancar, Piata Obor, risc, inflația, email, alfabetizare financiară, fraude bancare, fraude, spalare bani, phishing, Asociaţia Română a Băncilor
Gabriela Dinu 09/05/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article „Ce ne-a dat nouă UE?” Statistici oficiale după 17 ani de la aderarea României în UE. Câți bani am primit și câți am luat
Next Article ING România are un nou director de Marketing, Comunicare și Brand Experience. Diana Mihai: Am fost impresionată de oameni, de cultură, proiecte, ambiții și felul în care clienții sunt mereu pe primul loc

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

17 ore ago

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

4 zile ago

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

5 zile ago

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

5 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?