Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Isărescu: Educația financiară nu se face întrerupt, se face cu voce tare! Publicul trebuie să știe că nu dați banii băncii în credite! Educație se face și în sucursale
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Isărescu: Educația financiară nu se face întrerupt, se face cu voce tare! Publicul trebuie să știe că nu dați banii băncii în credite! Educație se face și în sucursale
Stiri de top

Isărescu: Educația financiară nu se face întrerupt, se face cu voce tare! Publicul trebuie să știe că nu dați banii băncii în credite! Educație se face și în sucursale

bankingnews.ro
Last updated: 14/03/2016 14:52
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

Băncile trebuie să dea bani grei pe educație financiară, și nu numai în perioade tensionate, această educație trebuie să se adreseze publicului larg, pentru că băncile nu au niciun drept să ceară clientului să știe cum funcționează o bancă, a declarat Mugur Isărescu, potrivit Agerpres.

„Educația financiară nu se face întrerupt, se face cu voce tare, permanent. Și spun din nou: la intrare în fiecare bancă trebuie afișat un bilanț. (…) Este o aroganță îngrozitoare să credeți că publicul trebuie să știe acest lucru. De ce trebuie să fie publicul bancher? Nu este niciun motiv să credem acest lucru. (…) Nu aveți niciun drept să considerați că publicul trebuie să știe că nu dați banii băncii în credite! Ce, dumneavoastră știți cum funcționează un tren sau o uzină?”, a afirmat luni guvernatorul BNR, în cadrul unui seminar de educație financiară organizat de Asociația Română a Băncilor și Institutul Bancar Român.

În plus, Mugur Isărescu susține că educația financiară nu trebuie făcută doar atunci când băncilor le este greu, ‘pentru că atunci reacția publicului poate fi adversă’. ‘Cred că acest lucru rezidă din faptul că acum încercați să recuperați întreruperea cam lungă a efortului educației financiare’, a mai spus șeful BNR.

El a insistat asupra faptului că un client trebuie ajutat să înțeleagă faptul că banca nu dă credite din banii ei ci din banii deponenților. ‘Publicul trebuie să știe că banca dă credite din banii noștri, iar creditul nu este o investiție. Banii trebuie dați înapoi. Atunci încercarea băncii de a recupera banii nu mai este privită ca fiind ceva cinic, ci va fi ceva normal’, a mai spus Isărescu, citat de Agerpres.

În aceste condiții, guvernatorul băncii centrale a îndemnat băncile să investească masiv în educație financiară, pentru a contracara costurile ignoranței în acest domeniu.

‘Dacă dați bani grei pe produse de genul ‘creditul care se ia imediat’ de ce nu ați da bani grei pentru educație financiară, pentru că oricum costă mult mai puțin decât aceste confuzii create în societatea românească’, a subliniat Isărescu.

Oficialul BNR a mai spus că și la nivel european a crescut nivelul de conștientizare a educației financiare, care promovează o relație echilibrată între clienți și bănci, la nivel microeconomic, iar la nivel macroeconomic, clienții educați asigură stabilitatea sistemului.

Potrivit lui Isărescu, aceasta este modalitatea de a rezolva problemele la nivel micro, ‘și nu prin ințiative legislative’ care ‘întorc pe dos’ toată legislația bancară din ultimii 25 de ani și principiile Codului Civil, valabile de 2.000 de ani.

De asemenea, șeful BNR mai spune că băncile trebuie să explice publicului și care este diferența dintre Banca Națională a României și băncile comerciale care, potrivit Legii bancare, nu sunt subordonate băncii centrale, ci unități autonome, cu gestiune proprie, care urmăresc profitul și nu sunt societăți de binefacere.

În ceea ce privește educația financiară, Mugur Isărescu atrage atenția băncilor că aceasta trebuie să se adreseze publicului larg, să fie într-un limbaj accesibil, pentru că în prezent acestea folosesc un limbaj pur tehnic, înțeles de ‘0,1% din populația țării’.

Guvernatorul BNR a mai vorbit și despre necesitatea diferențierii între educație financiară și cultură financiară, proces care poate dura generații, dar care este absolut necesar. ‘Vedeți care este pericolul? După 25 de ani vin inițiative legislative care ne dau înapoi cu 25 de ani’, a mai spus Mugur Isărescu.

Educatie financiară si in sucursală, in randul bancherilor. Cel mai nedreptățit angajat: ofițerul de credit

În altă ordine de idei, oficialul BNR a atras atenția și asupra faptului că, în procesul de restructurare, băncile au sacrificat chiar personalul care intră direct în contact cu publicul, respectiv oamenii de la ghișeu, prin reduceri de personal și salarii nemotivante.

„În acest dialog cu societatea este un personaj pe care dumneavoastră, bancherii, l-ați nedreptățit cel mai mult: omul de la ghișeu. Într-o unitate bancară din orașul meu natal, care avea acum vreo 20 de ani 100 de salariați, acum au rămas doar șase, dintre care doi portari. Omul de la ghișeu este supraîncărcat. Cum vreți să aibă o relație onorabilă cu publicul? (…) Omul acela care este în contact cu publicul trebuie să fie mai bine plătit. La nivelul rețelei teritoriale sunt printre cei mai prost plătiți angajați. Aveți grijă!”, a mai spus Isărescu.

Radu Ghetea: Tebuie să ne ocupăm de pregătirea oamenilor noștri

‘La nivelul fiecărei bănci, trebuie să ne ocupăm de pregătirea oamenilor noștri când vorbim despre comunicare și respectarea normelor bancare. Cu toate acestea, se simte o mare nevoie ca la nivelul Institutului Bancar Român să se reia acele cursuri adresate bancherilor. S-au făcut cursuri în trecut, dar credem că trebuie făcute și în continuare, dar cu certificate care să dea dreptul omului să practice funcția de analist de credite, de ofițer de cont, de trezorier, de contabil. În trecut, acum vreo 5 ani, numai conducătorii de bancă trebuiau să treacă pe la Banca Națională să susțină un interviu. Acum câțiva ani, o mare parte dintre directorii din băncile comerciale, din ‘middle management’, au fost obligați să treacă pe la Banca Națională să primească autorizarea de a exercita o anumită funcție, cum ar fi de director al Direcției Risc, de director al Direcției Trezorerie’, a declarat șeful CEC Bank.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: banca, Radu Ghetea, angajati, bani, CEC Bank, educatie financiara, credite, salariati, credit, creditul, Mugur Isarescu, ofiterul de credit, BNR, bancheri, banci
bankingnews.ro 14/03/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Mugur Isărescu: Legea privind darea în plată face inaplicabilă Legea obligațiunilor ipotecare
Next Article Este Global Money Week și în România. Educația Financiară ar trebui să devină strategie națională

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?