Românii sunt invitați, timp de o săptămână, să își testeze cunoștințele de educație financiară în cadrul campaniei #Dreptullabanking, campania băncilor din România dezvoltată cu sprijinul Asociației Române a Băncilor (ARB), la stația de metrou Universitate, până la data de 2 noiembrie 2022.
Câștigătorii vor primi abonamente Metrorex /STB pentru o lună.
Campania „Dreptul la Banking îți aduce libertatea de mișcare” se va desfășura la stația de metrou Universitate și presupune completarea unui quiz cu întrebări pe teme de educație financiară.
Educația financiară este în centrul preocupărilor industriei bancare, fiind calea spre bunăstare economică, atât la nivel individual, cât și la nivelul întregii societăți românești. În România scorul de alfabetizare financiară este mai scăzut (11,2) comparativ cu scorul mediu de alfabetizare financiară, de 12,7, înregistrat în rândul statelor participante la sondajul internațional privind educația financiară a adulților realizat de OECD/INFE în anul 2020.
Prin educație financiară și digitală cetățenii dobândesc cunoștințe pentru înțelegerea modului în care funcționează economia, produsele și serviciile financiare, cum să își gestioneze banii și să se protejeze de fraude.
Gradul de incluziune financiară a ajuns la 68% în România la jumătatea anului 2022, creșterea fiind de 10 puncte procentuale în ultimii cinci ani, potrivit cercetării de piață „Sistemul bancar în percepția românilor: creditarea și incluziunea financiară a românilor” realizată în rândul adulților în luna iulie 2022 de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) și comandată de Asociația Română a Băncilor.
Doar o treime dintre români ține evidența bugetului personal pe hârtie sau electronic, în timp ce un român din patru (26%) nu ține deloc evidența și 40% declară că țin evidența în minte. ARB recomandă realizarea unui buget personal pentru administrarea optimă a veniturilor și a cheltuielilor prin intermediul unei analize obiective a aspectelor legate de nevoi și dorințe.
Potrivit Asociației, dezvoltarea durabilă este dependentă și de gradul de educație, o societate construită pe principiile sustenabilității având nevoie de un nivel solid de cunoștințe, inclusiv în domeniul financiar.
Acțiunea „Dreptul la Banking îți aduce libertatea de mișcare” este parte din campania #Dreptullabanking, lansată în anul 2020 din dorința de a crește gradul de conștientizare și de educație financiară în România.