Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Fraude prin SMS în 2024: premii false la concursuri online, conturi bancare „suspendate” și colete cu adresă „incompletă”. ING Bank lansează Kitul de siguranță pentru protejarea clienților săi
Share
Notification Show More
Latest News
Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Stiri de top
Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local
Stiri de top
Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG
Stiri de top
FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci
Stiri de top
”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%
Analize Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Fraude prin SMS în 2024: premii false la concursuri online, conturi bancare „suspendate” și colete cu adresă „incompletă”. ING Bank lansează Kitul de siguranță pentru protejarea clienților săi
Stiri de top

Fraude prin SMS în 2024: premii false la concursuri online, conturi bancare „suspendate” și colete cu adresă „incompletă”. ING Bank lansează Kitul de siguranță pentru protejarea clienților săi

Gabriela Dinu
Last updated: 11/11/2024 11:38
Gabriela Dinu 8 luni ago
Share
SHARE

ING a lansat Kitul de siguranță, care aduce împreună toate funcționalitățile disponibile în Home’Bank pentru protejarea contului clienților. Aceștia pot verifica ce opțiuni au deja activate pentru securitatea contului, iar dacă au setări care nu au fost activate deja, o pot face direct din meniu.

Contents
Răzvan Porumb: La o lună de la lansare, aproape 200.000 de clienți au accesat kit-ul de siguranțăRetrospectiva fraudelor de tip smishing în 2024Alin Becheanu: Setează toate măsurile de securitate disponibile. Nu durează mult, dar valorează enorm Funcționalități din kitul de siguranță din Home’Bank:

Astfel, clienții ING pot vedea în timp real dacă au active opțiuni precum geolocalizarea, notificările push, amprenta sau face ID, dar și dacă sunt la zi cu cea mai recenta versiune de Home’Bank sau dacă nu și-au mai schimbat parola de curând.

Răzvan Porumb: La o lună de la lansare, aproape 200.000 de clienți au accesat kit-ul de siguranță

„Într-un context în care tentativele de fraude au crescut exponențial, siguranța clienților noștri este o preocupare constantă, așa că avem numeroase opțiuni de siguranță în aplicația Home’Bank. Kitul tău de siguranță, disponibil în rubrica Mai multe > Securitate și login, le aduce pe toate acestea în același loc. Este simplu: întâi verifici ce opțiuni de siguranță ai activat, apoi le setezi pe cele încă inactive. În functie de opțiunile active și de progresul activării acestora, fiecare client poate verifica nivelul de siguranță la care se află printr-un barometru foarte cool. Prin toate aceste inițiative, ne dorim să contribuim la setarea acelui mindset de campion în securitate cibernetică.

În doar o lună de la lansare, aproape 200.000 de clienți au accesat kit-ul de siguranță și au văzut ce opțiuni pot activa pentru extra securitatea lor”, declară Răzvan Porumb, Product Area Lead Digital & Assisted Tribe Home’Bank, ING Bank România.

Retrospectiva fraudelor de tip smishing în 2024

Potrivit unei analize realizate de sendSMS, în topul clasamentului s-au aflat înșelătoriile prin care destinatarii mesajelor erau informați că au câștigat premii la concursuri organizate de magazine online. Premiile nu existau cu adevărat, dar atacatorii au folosit această tehnică pentru ca victimele să acceseze un site periculos. Odată făcut acest pas, erau cerute datele bancare și de identificare.

Falsele premii oferite de magazine online au reprezentat 52% din încercările de fraudă prin SMS între aprilie și iulie. Alte 3 domenii foarte populare pentru fraudatori au fost finanțe-bănci (26%), telecomunicații și alerte pentru dispozitive pierdute (12%), dar și servicii de poștă, curierat, logistică (10%).

Între august și octombrie 2024, atacatorii au exploatat teama utilizatorilor că vor pierde accesul la banii lor. Au transmis astfel alerte false cu privire la o eventuală suspendare a contului bancar (58% – în creștere cu 32%). A doua cea mai populară strategie a fost trimiterea de mesaje pentru colete cu adresă incompletă (24% – în creștere cu 14%). În fiecare caz, utilizatorii au fost îndemnați să acceseze un site pentru a corecta problemele. Ținta reală era însă obținerea de date bancare și de identificare. În această perioadă, au fost înregistrate aproape 11.000 de cazuri în care a fost folosită una dintre cele două tactici.

Liviu Băltoi: Numeroase atacuri au fost din categoria câștigurilor, întrucât acestea fac apel la curiozitatea destinatarului de a intra în posesia unui premiu

„Atacatorii folosesc tehnici din ce în ce mai complexe, atât de generare automată a domeniilor malițioase, cât si de inserare a variabilelor în conținutul mesajului și în câmpul numărului de telefon al destinatarului. Parametrii mesajului sunt dinamici, ceea ce le oferă posibilitatea fraudatorilor să modifice datele în timp real, extrăgând informații din bazele de date pe care le dețin. Totodată, atacurile au fost propagate prin intermediul diferitelor conexiuni internaționale, având un volum foarte mare de mesaje pe secundă. Numeroase atacuri au fost din categoria câștigurilor, întrucât acestea fac apel la curiozitatea destinatarului de a intra în posesia unui premiu.” – Liviu Băltoi, Cybersecurity Consultant & Founder sendSMS.

Alin Becheanu: Setează toate măsurile de securitate disponibile. Nu durează mult, dar valorează enorm

„Fraudatorii au ținte precise: să obțină datele cardului, cele de autentificare în aplicația de banking sau să te convingă să faci plăți direct în conturile lor. În prevenirea unor astfel de scenarii, ING a lansat Kitul de siguranță. Setezi un dispozitiv de încredere, tocmai ca fraudatorii să nu poată face tranzacții dacă reușesc să îți obțină datele. Alegi o parolă sigură, dar și confirmarea prin SMS. Pornești notificările ca să știi mereu ce se întâmplă în cont.

Prevenția este cea mai importantă. Nu accesa link-uri primite prin mesaje mai ales când e vorba de contul tău bancar sau când îți sunt cerute date ca să confirmi un colet, să revendici un premiu sau să profiți de o ofertă foarte bună. Setează toate măsurile de securitate disponibile. Nu durează mult, dar valorează enorm ca protecție pe termen lung”, spune si Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring & Prevention ING Bank România.

Funcționalități din kitul de siguranță din Home’Bank:

  • Dispozitivul de încredere: este acel dispozitiv pe care clienții îl declară că le aparține și că îl utilizează frecvent. În momentul în care altcineva, de pe un alt dispozitiv, încearcă să acceseze contul clientului, ING ridică nivelul de alertă și îl informează despre aceste acțiuni.
  • Geolocalizarea. La începutul acestui an, ING a lansat serviciul de geolocalizare, care folosește coordonatele GPS ale telefonului utilizatorului și poate bloca operațiunile suspecte realizate din alte arii geografice de către fraudatori.
  • Datele biometrice (amprenta digitală sau recunoașterea facială) pot fi folosite pentru accesarea Home’Bank și autorizarea operațiunilor, simplu, comod și în siguranță.
  • Notificările push reprezintă cel mai simplu mod pentru clienți de fi mereu la curent cu activitatea din conturile lor.
  • Parola schimbată de curând. Specialiștii ING recomandă schimbarea parolei cel puțin o dată pe an sau imediat dacă sunt observate activități suspecte sau dacă există riscul de a fi știută de altă persoană.
  • Aplicație la zi: pentru a verifica că utilizatorii au cea mai recentă versiune de Home’Bank și cele mai noi soluții de securitate cibernetică.

Pentru a recunoaște tentativele de fraudă online și a nu le cădea victimă, puteți citi mai mult în secțiunea de securitate de pe site-ul ING Bank.

You Might Also Like

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%

TAGGED: ING, Liviu Băltoi, cont, ING a lansat Kitul de siguranță, Home’Bank, suspendare cont, bani, Răzvan Porumb, aplicatie, fraude SMS, fraude, parola, SMIShing, Alin Becheanu, banca, date bancare, clienti, geolocalizare
Gabriela Dinu 11/11/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article De astăzi, IFN-urile nu mai pot practica dobânzi excesive. Legea care prevede plafonarea dobânzilor intră în vigoare, chiar și pentru creditele aflate în derulare
Next Article Mugur Isărescu, McDonalds și inflația: „Cu 1$ luam un hamburger, o băutură, un pai și primeam 20 de cenți rest. Inflația este o componentă a lumii în care trăim”. Cât te costă astăzi un meniu american și de ce spune guvernatorul că nu e cazul să dramatizăm

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

o zi ago

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

4 zile ago

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

5 zile ago

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

5 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?